וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בקספרסקי לאולפן וואלה!NEWS: "יותר ממאה קורבנות למתקפת הסייבר"

בחברת אבטחת המידע העולמית מודים: "מטרת התקיפה - גניבת מידע יקר ערך ורגיש". על השם ה"ישראלי" של "דוקו" ב': "זה הקיצור של המילה הימור באנגלית". על האחראים: "רק מדינה יכולה לעמוד מאחורי ההתקפה"

עריכה: יאיר דניאל

חברת קספרסקי נחשבת לאחת הטובות בעולם בתחום אבטחת המידע, אתמול התברר שהמעבדה הרוסית המפורסמת עומדת מאחורי הגילוי לפיו הושתל וירוס במחשבי מלונות שאירחו את שיחות הגרעין בין ארצות הברית לאירן. באופן טבעי, החשד נופל מיד על ישראל.

דיוויד אם, בכיר במחלקת המחקר של מעבדות קספרסקי, התראיין ממשרדי החברה בלונדון לאולפן וואלה!NEWS וסיפר כיצד חשפה קספרקי את מתקפת הסייבר: "גילינו אינדיקציה לפריצה שהגיעה עד למעבדות שלנו. יצאנו לבדיקה מקיפה במאות מליוני המחשבים שלנו וגילינו את ההתקפה".
על השם "דוקו" ב' בעל הניחוח הישראלי צוחק אם: "מדובר במקריות. המילה בט באנגלית היא הימור ולכך התכוונו. התוקפים הימרו על כך שלעולם לא ימצאו אותם. חשבו שהם לא ישאירו שום סימן".

נציגי ארה"ב ואיראן בשיחות הגרעין, לוזן, שווייץ, מרץ 2015. רויטרס
ציטטו לשיחות הגרעין, לוזן שוויץ/רויטרס

אז מי התוקפים? בקספרסקי לא ממש יודעים להגיד: "זה בלתי אפשרי לגלות את המקור. השאירו שובלים מטעים שהובילו לסין ורוסיה ומקומות אחרים בעולם. העבודה שלנו היא להגן, אבל הקוד שפיתחנו לא יודע להגיד מה מקור ההתקפה. אנחנו מאמינים שמדובר במדינה. הידע והזמן הנדרש לפתח את הקוד הם הרבה מעבר ליכולות של כנופיית סייבר או יחיד".
במעבדות קספרסקי מעריכים כי מטרת התקיפה הייתה לגנוב מידע רגיש ממטרות התקיפה: "במקרה שלנו המטרה הייתה גניבת מידע על טכנולוגיה למוצרים עתידיים. היו למעלה ממאה מטרות וקורבנות להתקפה באסיה, מזרח התיכון ומדינות מערביות. ביניהן, מקומות גדולים הקשורים למפגשים בין איראן למעצמות וגם מבנים בהם אירחו אירועים הקשורים לציון 70 שנים לשחרור אושוויץ". דיוויד אם העריך כי בשעה זו יש גורמים בעולם שמפתחים את הדור השלישי של אותו וירוס שביצע את מתקפת הסייבר הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully