וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפאל: 21 הרוגים במפולת בוץ בצפון-מזרח המדינה

גשמים כבדים בצפון מזרח נפאל גרמו למפולות בוץ שפגעו בשישה כפרים. לפי דיווחים ראשוניים, ישנם 12 נעדרים ועשרות פצועים. מדובר באזור מרוחק ומנותק, ותנאי מזג האוויר מקשים על כוחות חילוץ להגיע

רעידת האדמה בנפאל – חודש אחרי, מאי 2015. AP
מדינה מוכת אסונות טבע. תמונה מרעידת האדמה באפריל/AP

לפחות 15 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו היום (חמישי) במפולות בוץ בנפאל. המפולות נגרמו על ידי גשמים כבדים שפקדו בימים האחרונים את המדינה. שישה כפרים במחוז טאפלג'ונג ההררי בצפון-מזרח המדינה, 500 קילומטרים מהבירה קטמנדו, נפגעו מהמפולות. בנוסף דווח על 12 נעדרים.

מפולות בוץ הם עניין שבשגרה בנפאל ההררית בתקופת גשמי המונסון שנמשכת בין יוני לספטמבר. עוד ייקח זמן עד שכל הפרטים יתבהרו בשל הריחוק והניתוק של האזור שבו ארעו המפולות. העיירה הקרובה ביותר אל הכפרים שנפגעו נמצאת במרחק כמה שעות נסיעה, ותנאי מזג האוויר מקשים על הגעת כוחות החילוץ. פקיד במשרד הפנים הנפאלי, לאקשמי דקאל, אמר כי הגשמים והאובך הכבד "מנעו ממסוקים לנחות באזור האסון שבו אין משרדי ממשלה ואף לא תחנות משטרה".

בתוך כך, היום הודיעה ממשלת נפאל כי בכוונתה לשכור מומחים בינלאומיים שיבדקו את נתיבי הטרקים בהרים כדי לבדוק אם הם בטוחים עבור מטפסים ומטיילים. נפאל עדיין מלקקת את הפצעים מרעידות האדמה שפקדו אותה בחודשים אפריל ומאי וגרמו למותם של יותר מ-8,700 אנשים והסבו נזק עצום.

עוד על אסונות הטבע האחרונים בנפאל:
חודש לרעש בנפאל: המדינה מתחילה להיבנות מחדש
רעש בעוצמה 7.3 הכה בנפאל שבועיים אחרי האסון
הדור האבוד של נפאל: הצעירים בורחים, ועכשיו יותר מתמיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully