וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 שנים לאסון הבונים: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יערך המשחק השלישי בסדרת גמר ה-NBA, נציגי קהילת האתיופים יפגשו עם מפקדי המשטרה, יצוין 30 שנים לאסון הבונים, יערך כנס לקידום התיירות בכפר כנא, ונחגוג יום הולדת למירה עוואד

סדרת הגמר

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך המשחק הרביעי בסדרת גמר ה-NBA, בו תארח קליבלנד את גולדן סטייט. הקאבס של דיוויד בלאט, שכמעט שמטו יתרון של 20 נקודות במשחק הקודם אך הצליחו לבסוף לשמור על יתרון הביתיות שלהם, יחפשו ניצחון שלישי ברציפות שיעלה אותם ליתרון 1:3 לפני שהסדרה תחזור לאוקלנד. סטפן קרי, שהתעורר מאוחר מדי במשחק 3, ינסה להמשיך במומנטום ולמנוע מלברון ג'יימס ולהקתו לקחת משחק ביתי נוסף, שיציב אותם במרחק של ניצחון בודד מזכייה באליפות ראשונה בתולדות המועדון.

מפגש פיוס

הפגנת בני העדה האתיופית, 3 ביוני 2015. יותם רונן
צילום: יותם רונן/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום יפגשו מפקדי משטרת ישראל עם נציגי קהילת האתיופים. המפגש אשר יתקיים המכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש יעסוק בחיזוק האמון בין המשטרה ובין קהילת הישראלים יוצאי אתיופיה והנושא העיקרי יהיה "אתגרי ניהול בסביבה רב תרבותית". המפגש יתקיים במתכונת של שיח פתוח בין נציגי הקהילה למפקדים, כולל מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו. לאחר שהחלה מחאת האתיופים נערכו מפגשים שונים בין הצדדים שלא הביאו לתוצאות. לדברי נציגי הקהילה האתיופית המשטרה התעלמה מעיקרי הטענות של המוחים בדבר אלימות המופנית נגד ישראלים יוצאי אתיופיה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

30 שנים לאסון הבונים

אנדרטה לאסון הבונים. לשכת העיתונות הממשלתית
צילום: לע"מ/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום ימלאו 30 שנים לאסון הבונים. אסון הבונים הוא תאונה שהתרחשה ביוני 1985 ליד מושב הבונים ובה התנגשה רכבת באוטובוס שהוביל תלמידים מחטיבת הביניים של בית הספר ברנר בפתח תקווה, במסגרת הטיול השנתי שלהם. באסון נהרגו 22 בני אדם: 19 תלמידי כיתה ז'12, מחנכת הכיתה, נהגת האוטובוס ואם מלווה. 16 תלמידים נוספים נפצעו, חלקם באורח קשה. לנספי התאונה נערכה הלוויה ממלכתית בה השתתפו נשיא המדינה וראש הממשלה.

תיירות בכפר כנא

צליינים בכנסייה של כפר כנא שם על פי המסורת הנוצרים קרה לראשונה הנס של הפיכת המים ליין, 1950. טדי ברונר, לשכת העיתונות הממשלתית
הכנסייה המפורסמת של כפר כנא/לשכת העיתונות הממשלתית, טדי ברונר

אתם צריכים לדעת שהיום יערך כנס ראשון לקידום התיירות והתעשייה בכפר כנא. מטרת הכנס למנף מגמה הקיימת לפיתוח הכפר והפיכתו למקום מרכזי במפת התיירות בישראל. כפר כנא, השוכן על אם הדרך בין נצרת לטבריה, מושך בין 200 אלף לחצי מליון תיירים בשנה, חלק ניכר מהם צליינים המבקרים את שתי הכנסיות שבהן אירע נס הפיכת המים ליין על פי הנצרות. למרות מורשתו ההיסטורית-דתית והידע הקולינרי-חקלאי המיוחד שלו, הכפר המונה כ-20 אלף תושבים מדורג כיום באשכול השני בסולם העוני, עם יותר מ-20% אבטלה ושכר ממוצע הנמוך משכר המינימום.

מירה עוואד

מירה עוואד. אביב חופי
צילום: אביב חופי/אביב חופי

אתם צריכים לדעת שהיום תחגוג מירה עוואד יום הולדת 40. עוואד – זמרת, שחקנית, מלחינה ומנחה, שגדלה בכפר ראמה ובבגרותה למדה בבית הספר למוזיקה "רימון". היא החלה להופיע בגיל 16 עם להקת "סמאנה" אשר ביצעה רוק מערבי בערבית ומאז לא הפסיקה לעסוק במוזיקה אך את אלבומה הראשון "בהלוואן" ("לוליינית"), הוציאה רק בשנת 2009. ב-2011 יצא אלבומה השני "All My Faces" ובין לבין גם השתתפה בפרויקט של עידן רייכל, כתבה מוזיקה להצגות, שיחקה בתכנית הטלויזיה "עבודה ערבית", הקליטה אלבום עם אחינועם ניני ושיחקה בהצגות על בימות תיאטרון הקאמרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully