וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון מכחישים: "לא ביקשנו תוספת נשק מארה"ב"

10.6.2015 / 15:05

גורמי ביטחון התייחסו לפרסום בניו יורק טיימס, שלפיו הופעל השבוע מכבש לחצים על הרמטכ"ל האמריקני להגדיל את אספקת הנשק לישראל: "השיח עמו היה מקצועי על נושאים במזרח התיכון בדגש על סוריה"

צילום: עדן מולדבסקי, משרד הביטחון; עריכה: יאיר דניאל

גורמים במערכת הביטחון הכחישו היום (רביעי) את הפרסום אמש בניו יורק טיימס, שלפיו שורה של גורמים ישראליים בכירים הפעילו השבוע לחץ כבד על רמטכ"ל צבא ארצות הברית, מרטין דמפסי, במהלך פגישותיהם עמו השבוע להגדיל את כמות מערכות הלחימה שמסופקות לישראל.

"לא ידוע לנו על כל גורם ביטחוני או צבאי ששוחח עם דמפסי בסוגיה זו", אמר לוואלה!NEWS גורם ביטחוני. "השיח עמו היה מקצועי על נושאים במזרח התיכון בדגש על סוריה".

לאחרונה התייחס קצין בכיר במטה הכללי לסוגיית הגדלת הסיוע האמריקני לישראל על רקע המתיחות בין ממשל אובמה לבין ממשלת נתניהו ואמר: "התקציב הנוכחי מסוכם עד 2017. אנחנו מקווים שהוא יישאר באותו סדר גודל, אך לא עוסקים בכך בשלב זה".

כתבות נוספות בוואלה!NEWS:
חשד לעוקץ: פרצו לאפליקציית לאומי קארד - ומשכו כספי לקוחות
שריפה במפעל ליד דימונה; ככל הנראה אין נפגעים, חשש מקריסה
כשנתניהו חשף בפני הפעילים: "סבי גר ליד משפחת אבו מאזן בצפת"

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל האמריקני מרטין דמפסי, לשכת שר הביטחון בקריה, יוני 2015. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
במערכת הביטחון מכחישים שדרשו תוספת נשק. דמפסי עם יעלון, השבוע/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בכתבה שפורסמה אמש בניו יורק טיימס נטען כי הגורמים הישראליים, ובראשם שר הביטחון משה יעלון, הפעילו מכבש לחצים על דמפסי להתמקד במסגרת התמיכה הביטחונית ארוכת-הטווח בישראל לא רק באיכות הנשק ואמצעי הלחימה שהיא מעבירה, כי אם גם בכמות שלהם. לפי העיתון, הלחץ משקף "חרדה גוברת" בישראל מפני הסכם הגרעין המתהווה עם איראן. החשש הוא כי במסגרת ניסיונה של ארצות הברית להשיג את תמיכתן בהסכם של מדינות המפרץ, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות, ימטיר עליהן ממשל אובמה משלוחי נשק ואמצעי לחימה.

"ישראל רוצה להיות בטוחה שאנחנו לא רק עוזרים לה בפן האיכותי. התפיסה היא שהגודל הוא שקובע", צוטט דמפסי בכתבה. לדבריו, בדרישותיה מארצות הברית מבקשת ישראל לא רק לגבור על מדינות ערב בפן האיכותי, "הם רוצים גם לגבור עליהם בכל הקשור לכמות", דברי דמפסי.

גורמי ביטחון אמריקניים ששוחחו עם הניו יורק טיימס הדגישו כי בתום הפגישות לא ניתנה התחייבות אמריקנית בנוגע לאספקת כלי נשק ואמצעי לחימה. עם זאת, מסרו כי הפנטגון ימשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם ישראל במטרה להרחיב את צבאה.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully