וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורה איילת: כשהשרה שקד העבירה שיעור נגד הפצת פורנו

9.6.2015 / 22:40

כחלק ממיזם של משרד המשפטים למאבק בהפצת תכנים מיניים בקרב בני נוער, הגיעה שרת המשפטים הטרייה לשיעור בנושא בבית ספר בתל אביב. "היא דיברה כזה בביטחון ולא מלמעלה, היא דיברה כמו בנאדם"

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

כשהשרה הגיעה לכיתה: שרת המשפטים איילת שקד העבירה היום (שלישי) שיעור בבית ספר התיכון "רוז מצקין" בתל אביב על מניעת הפצת תכנים פוגעניים ברשת, זאת במסגרת קמפיין "מונעים עבריינות נוער ברשת" של משרד המשפטים, בשיתוף מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור. פרט לשקד ישתתפו בפרויקט 400 מתנדבים שיעבירו בתיכונים ברחבי הארץ.

"יש לכם ווטסאפ כיתתי? מה שולחים?", פנתה השרה הטרייה אל התלמידים הנרגשים, וזכתה לתשובה מפתיעה: "המורה חופרת". בהמשך פנתה לעיקרי הקמפיין ושאלה את בני הנוער שהיו בשיעור אם הם שולחים לעתים "סרטונים מביכים". אלה לא התייבשו והודו: "זה ברור מאליו".

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
אחרי עדותו של מלכה: האם יוחמר האישום נגד רות דוד?
"חזן איים על אדלשטיין: 'אחפש סיפורים ואפיץ אותם נגדך'"
ראש חטיבת המחקר באמ"ן: "שיקום עזה הוא הבסיס לשימור השקט"

"לא הרבה יודעים זאת אבל הפצת תכנים אשר עלולים לפגוע בפרטיות ותכנים בעלי אופי מיני הם עבירה פלילית שדינה עד חמש שנות מאסר", אמרה השרה והמשיכה: "חברים, אם אתם מצלמים או מקבלים תמונה בעלת אופי אינטימי או מיני בווטסאפ דאגו שלא להפיץ אותה. גם לא לחבריכם הטובים ביותר. זוהי פגיעה בפרטיותו ובכבודו של אדם אחר, שיכולה להסב נזק עצום שנים קדימה. היו חכמים. היו רגישים. שמרו על החוק".

התלמידים, שנותרו קשובים לשיעור החשוב עם המורה הבלתי-שגרתית, הודו שהיה מעניין וגם מפתיע. "היא דיברה כזה בביטחון ולא מלמעלה, היא דיברה כמו בנאדם", אמרה אחת התלמידות. חברתה הוסיפה: "היא נראתה כמו מישהי משלנו, לא כמו שרת משפטים שמדברת מהגבוה. היא דיברה בגובה העיניים והייתה מאוד נחמדה".

מטרת הקמפיין היא למגר את המכה של הפצת פורנו ותכנים מיניים בקרב בני נוער. הפרויקט, כך לפי משרד המשפטים, נולד מתוך צורך להגביר את מודעות התלמידים לתיקון בחוק שעיקרו אומר שהפצת תוכן כזה עלולה להוביל למאסר. יצוין כי בעקבות התיקון הוגשו כתבי אישום נגד בני נוער שלקחו חלק בהפצת תמונות בעלות אופי מיני. חלק מאותם בני נוער אמנם שיתפו רק חבר או כמה חברים, אולם משם הדרך הייתה קצרה לתפוצה רחבה מאוד.

  • עוד באותו נושא:
  • איילת שקד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully