וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא ייפגש עם הנוער הגאה: מה שאתם צריכים לדעת היום

חניכי תנועת הנוער הגאה יפגשו היום עם הנשיא, מכבי ת"א תנסה להעפיל לגמר הפלייאוף, בכנסת יצויין שבוע הספר הערבי, נציין 51 שנים למוביל הארצי ו-71 שנים להולדתה של יונה וולך

איגי במשכן הנשיא

מחאת החולצות, נוער גאה מפגין בסינמטק בתל אביב. ראובן קסטרו
מחאת החולצות של הנוער הגאה בבחירות האחרונות/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יפגש נשיא המדינה עם חניכי וחניכות ארגון הנוער הגאה "איגי" במסגרת ציון חודש הגאווה. הארגון מפעיל למעלה מ-60 קבוצות חברתיות למען הנוער השייך לקהילת הלהט"ב, בהם לוקחים חלק אלפי בנות ובני-נוער לצד פעילות במערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית. במפגש תציג לנשיא מנכ"לית "איגי", מנדי מיכאלי, את הארגון, פועלו ומצבם של בני הנוער החברים בארגון. בנוסף, יספרו לנשיא נער ונערה מהארגון על הנושאים שעל סדר היום מנקודת מבטם.

מכבי תל אביב לגמר?

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב (שמאל) עם פיני גרשון עוזרו, עו"ד שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. מגד גוזני
גודס וגרשון/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום תנסה מכבי תל אביב להעפיל בפעם ה-22 ברציפות לגמר הפלייאוף בליגת העל. האלופה תארח את הפועל אילת למשחק השלישי בסדרת חצי הגמר ביניהן, אחרי שטיילה עם ניצחון 64:86 בעיר הדרומית ועלתה ליתרון 0:2. הקבוצה של גיא גודס ופיני גרשון לא התקשתה להביס את יריבתה ללא דווין סמית', והיא יודעת שהשלמת סוויפ תבטיח לה ולכוכבה הפצוע עוד כמה ימים של הכנה לקראת שני משחקי הגמר. אם הפועל ירושלים תשלים סוויפ משלה על מכבי ראשון לציון מחר, המשחק הראשון בגמר בין שתיהן ייערך כבר ב-17 ביוני - חמישה ימים לפני המועד המתוכנן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

שבוע הספר הערבי

עיסאווי פריג' ורות קלדרון בדיון בכנסת על חוק המשילות. יואב דודקביץ'
צילום: יואב דודקביץ’/יואב דודקביץ'

אתם צריכים לדעת שהיום, לקראת סיום שבוע הספר העברי, יערך לראשונה טקס לציון חג הספר הערבי. הטקס יערך בשעה 14:00 במשכן הכנסת בארגונו של חבר הכנסת עיסאווי פריג' ממרצ. באירוע ישתתפו סופרים, משוררים, מרצים לספרות ערבית ואנשי רוח נוספים ביניהם חיים באר, מירה עווד, סמי מיכאל, לוסי אהריש וסלימאן אבו גוש. במהלך הטקס יחולק פרס ליוצר בשפה הערבית.

המוביל הארצי

המוביל הארצי סמוך להקמתו , 1964. כהן פריץ, לשכת העיתונות הממשלתית
המוביל הארצי סמוך לחניכתו בשנת 1964/לשכת העיתונות הממשלתית, כהן פריץ

אתם צריכים לדעת שלפני 51 שנים, בשנת 1964, נחנך המוביל הארצי – העורק הראשי של העברת המים במדינת ישראל ובו רוב מפעלי המים במדינה. מטרת המפעל היא מתן מענה למחסור במים באזורים שונים במדינה ואכן, אורכו של המוביל הארצי הוא 130 קילומטרים החל מהכנרת ועד למצפה רמון. הבנייה עצמה החלה בשנת 1953 וב-10 ביוני 1964 החלה אספקת מים מהכנרת לנגב דרך קווי מפעל ירקון-נגב ובכל נחתמה הבנייה של "המוביל הארצי". הפעלה ראשונה זו נערכה במעמד אפור ללא טקסים או נאומים עם מספר מהנדסי "מקורות" מתוך חשש למשיכת תשומת לב שתתן מוטיבציה לחבל בקו ההובלה.

יונה וולך

יונה וולך ארכיון. ראובן קסטרו
צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 71 שנים, בשנת 1944, נולדה המשוררת יונה וולך. וולך היא משוררת בולטת וייחודית. לראשונה התפרסמו משיריה בכתב העת "עכשיו" בשנת 1964 ובמהלך שנות יצירתה ביקשה להכניס את השירה לשפה היומיומית. בשירתה עוסקת וולך גם בנושאים נועזים כמו זהות מינית, חילופי מגדר, פחד, מוות ושיגעון. חלק משיריה של וולך גם הולחנו והפרויקט הבולט שבהם הוא המופע "בציר טוב", שהעלו המוזיקאים אילן וירצברג ושמעון גלבץ, אשר לקחה בו גם חלק המשוררת שהקריאה משיריה. בגיל 41 הלכה וולך לעולמה כתוצאה מסרטן השד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully