וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשודים שגילו: באילו שעות גונבים קטנועים בגוש דן, ומאיזה סוג?

9.6.2015 / 18:14

המשטרה הגבירה לאחרונה את המאבק בגניבות כלי הרכב הדו-גלגליים, ואף עצרה 19 חשודים. מחקירתם התברר דפוס: רוב הגניבות בימים שני-רביעי, ובשעות הצהריים-ערב

אופנועים. ShutterStock
מגן דיסק, אחת השיטות המצליחות למניעת גניבות דו-גלגליים/ShutterStock

תרופה למכה? המשטרה עלתה לאחרונה שלב במאבק נגד גנבי האופנועים והקטנועים בגוש דן – במטרה להביא לירידה בתופעה שפושה באזור. בין היתר הושקע מאמץ חקירתי, מודיעיני ומבצעי נגד חוליות הגנבים של כלי רכב דו-גלגליים. במסגרת המבצע הענף במרחב דן נעצרו עד כה 19 חשודים בגניבות מסוג זה. אולם מה שאולי מעודד אפילו יותר הוא שהמשטרה הצליחה לעלות על כמה מאפיינים משותפים לגניבות. דפוס הפעולה אפשר לעלות על עקבותיהם של גנבים נוספים שפועלים באותה שיטה.


עוד ידיעות בוואלה!NEWS
"חזן איים על אדלשטיין: 'אחפש סיפורים ואפיץ אותם נגדך'"
תיעוד: שני נערים הכו ושדדו בן 12 בראשון לציון
בהוראת השר בנט: הצגה שכתב מחבל תוצא מסל התרבות

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

דפוס הפעולה של גנבי הדו-גלגלי בגוש דן. דרור עינב, עיבוד תמונה
דפוס הפעולה של גנבי הדו-גלגלי בגוש דן/עיבוד תמונה, דרור עינב

בין היתר התברר כי רוב הגניבות קורות בימים שני, שלישי ורביעי ובין השעות 19:00-12:00. הגנבים מעדיפים באופן מובהק לגנוב קטנועים בנפח מנוע של 125 סמ"ק. החוקרים מצאו ששיטות הגניבה מאופיינות בשלוש דרכים עיקריות: שבירת מערכת ההנעה, חיבור מכשיר לחשמל שעוקף את מערכת ההנעה והנעה באמצעות מברג. אחרי ההנעה, כך התברר, נוהגים הגנבים בלא מעט מקרים להעמיס את כלי הרכב על רכב מסחרי סגור בכדי לא לעורר חשד וכדי שלא יתאפשר מעקב אחריהם באמצעים אלקטרוניים ואחרים. יחד עם זאת, במשטרת תל אביב הוסיפו כי נמצא שבקטנועים שבהם הותקן מגן דיסק או אזעקה, הגנבים לרוב לא הצליחו ב"משימתם".

המידע שנאסף נועד לסייע למשטרה בפעילות נגד חוליות גנבים נוספות, וכן לסייע במניעת גניבות. מפקד מרחב דן, ניצב-משנה שמעון לביא מסר כי כוחות המרחב "ימשיכו לפעול נגד כל תופעות הפשיעה שפוגעות בתחושת הביטחון של האזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully