וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונלד דאק חוגג יום הולדת: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום תציין הכנסת את יום העיוור, לפני 8 שנים הונג קונג עברה לריבונות סין, נחגוג היום יום הולדת לרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ונציין 34 אביבים לנטלי פורטמן ו-81 שנים בחברתו של דונלד דאק

יום העיוור בכנסת

אילוסטרציה. ShutterStock
ספק : ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום יצוין יום העיוור בכנסת, במסגרתו יעסקו ועדות הכנסת בעיוורים בישראל, כל אחת בתחומה. ועדת הכספים תעסוק בתקציב "השירות לעיוור", ועדת הכלכלה תעסוק בנושא ההנחות במחירי החשמל לציבור העיוורים, ועדת הפנים תעסוק בהקצאת מקומות חנייה לעיוורים בסמוך למקום המגורים וביצירת מרחב בטוח לעיוורים. בנוסף, ועדת החינוך תעסוק בהנגשת החינוך לתלמידים עם עיוורון או לקות ראייה וועדת הרווחה תעסוק בהתאמות לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה הוועדה לקידום מעמד האישה תדון על ההדרה הכפולה של נשים עם לקות ראיה וועדת הטכנולוגיה תדון על הטכנולוגיה שבשירות הנגישות לאנשים עם מוגבלויות.

הונג קונג

הונג קונג. AP
צילום: AP/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שמונה שנים, בשנת 1997, הסתיימה תקופת החכירה של הבריטים על הונג קונג והמושבה עברה לריבונות סינית. בשנת 1842 ויתרה סין על הונג קונג לצמיתות לטובת בריטניה בעקבות ניצחונה במלחמת האופיום הראשונה. במלחמת העולם השנייה כבשה יפן את הונג קונג אך לאחר ההפסד במלחמה חזרו הבריטים לשלוט באזור. מרגרט תאצ'ר הסכימה לוותר בתום מועד חכירת השטחים האחרים שבהם החזיקה הממלכה, לשחרר גם את הונג קונג. כיום, הונג קונג היא אחת משלושת המרכזים העירוניים הגדולים ביותר בסין, ומתגוררים בה יותר משבעה מיליון תושבים. תחת המדיניות של "מדינה אחת, שתי שיטות" נהנת הונג קונג מאוטונומיה רבה תחת השלטון הסיני ויש לה מערכת משפט, מטבע, מכס והגירה משלה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

בני גנץ

משמר הכבוד לרמטכ"ל היוצא רא"ל בני גנץ בקריה בתל אביב. פברואר 2015. דובר צה"ל
צילום: דובר צה”ל/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, יום הולדת 56, מזל טוב! גנץ נשוי ואב לארבעה ובן לניצולי שואה מהונגריה ומרומניה. הוא התגייס ב-1977 לחטיבת הצנחנים, לחם במבצע שלום הגליל וב-1989 מונה למפקד יחידת שלדג של חיל האוויר, שם פיקד בהצלחה על מבצעים מסווגים. ב-1994 מונה למפקד חטיבת יהודה. ב-2001 הועלה לדרגת אלוף ופיקד על מפקד הגיס הצפוני. שנה לאחר מכן כבר פיקד על פיקוד צפון במשך שלוש שנים, וב-2005 מונה למפקד זרוע היבשה. ב-2007 מונה לשמש כנספח צה"ל בוושינגטון וב-2009 מונה לסגן הרמטכ"ל אשכנזי. בפברואר 2011 מונה גנץ לרמטכ"ל ובארבע שנותיו בתפקיד, פיקד על שלושה מבצעים נגד חמאס, שינה את סדר הכוחות בצפון ונאלץ להתמודד עם הבקשה לקצץ בתקציב הביטחון.

נטלי פורטמן

נטלי פורטמן לובשת דיור בערב פתיחת פסטיבל קאן ה- 68, מאי 2015. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת נטלי פורטמן, השחקנית זוכת האוסקר, יום הולדת 34, מזל טוב! פורטמן נולדה בירושלים לאב ישראלי ולאמא יהודייה אמריקנית, ובגיל ארבע עברה המשפחה לארצות הברית. השחקנית הצעירה והמוכשרת התפרסמה כבר בסרטה הראשון לצד ז'אן רנו בסרטו של לוק בסון "ליאון". עוד השתתפה בסרטים: "בחורות יפות", "כולם אומרים אני אוהב אותך" של וודי אלן, "היט" לצד אל פאצ'ינו ורוברט דה נירו, "בכל מקום אחר" לצידה של סוזן סארנדון, "המפתח ללב", "קולד מאונטין" וכמובן שלושה מסרטי מלחמת הכוכבים. ב-2011 זכתה בפרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר, בפרס גלובוס הזהב, בפרס גילדת שחקני המסך ובפרס באפט"א, עבור תפקידה בסרט "ברבור שחור".

דונלד דאק בן 81

דונלד דאק. AP
צילום: AP/AP

אתם צריכים לדעת שהיום הוא יום ההולדת של הדמות המצויירת האהובה, דונלד דאק, אשר חוגג 81 שנים. ב-9 ביוני בשנת 1934 הוא הופיע לראשונה בסרט של וולט דיסני שנקרא "תרנגולת קטנה וחכמה" (The Wise Little Hen). דונלד הוא ברווז לבן עם רגליים צהובות ומקור צהוב-כתום אשר לובש בדרך כלל חולצת ימאים וכומתת ימאי אך אינו לובש מכנסים. מעניין לדעת שיצאו יותר סרטים על דונלד דאק (178) מאשר על מיקי מאוס. דונלד דאק נוטה לאגור חפצים, נכנס בקלות לצרות הוא קצר רוח ותמים. לרוב הוא מוצג כעצלן ואדיש. בשנת 2004 קיבל דונלד דאק כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד לצידם של באגס באני ומיקי מאוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully