וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד: לחמאס יש מוטיבציה למנוע את הירי לישראל

בראיון לאולפן וואלה!NEWS הגיב ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון לירי אמש: "חמאס צריך לכפות את הרגיעה ב-100%". על סוריה: "לא מתערבים בנעשה שם, אבל יש לנו קווים אדומים"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

ראש המטה המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף במיל' עמוס גלעד, העריך היום (ראשון) בראיון לאולפן וואלה!NEWS כי לא יהיה עימות רחב בקיץ הנוכחי. לדבריו, ההרתעה הישראלית פועלת במלוא עוצמתה וחשוב להמשיך ולבסס אותה וזו מטרת התקיפות הישראליות שבוצעו אמש בתגובה לירי. גלעד התייחס לירי לעבר ישראל בשבוע האחרון ואמר: "הטפטוף הוא בלתי נסבל. את האזרחים זה לא מענין אם הסלפים בסכסוך עם החמאס. חמאס הוא מבחינתנו האחראי, כפי שהוא הוא אומר, והוא חייב להפסיק את הירי ולכפות את הרגיעה. החתירה הנחושה שלנו היא להביא לאפס לירי".

גלעד הוסיף כי חמאס לא שינה את האידיאולוגיה הרצחנית שלו כלפי ישראל וגם לא את מטרתו לסלק את ישראל. "המוטביציה של חמאס כרגע היא למנוע את הירי כדי שתהיה רגיעה. לכן חמאס עושה ככל יכולתו למנוע את היר". לחמאס הרבה יותר קשה כרגע בגלל שקשה יותר להבריח אמל"ח, מצרים רואה בחמאס כרגע אויב. כל הנסיבות דוחפות את חמאס כרגע להעדיף את הרגיעה וההרתעה".

רקטה בדרום, יוני 2015. צילום מסך, שי מכלוף
המוטביציה של חמאס היא למנוע את הירי/שי מכלוף, צילום מסך

לגבי חזית הצפון אמר כי קיימת "הרתעה מלאת עוצמה של ישראל". חיזבאללה לא פותח במתקפה צבאית משום שהוא חושש מהתגובה הישראלית. הסיבה הנוספת שבגללה חיזבאללה אינו פותח במתקפה הוא שהוא פועל כרגע במספר חזיתות. יחד עם זאת אמר גלעד, כי הסיכון של מאה אלף רקטות לכיוון ישראל ואמצעים נוספים הוא רב. גלעד ניתח את החזית הצפונית ואמר כי אסד איבד מכוחו, הוא שולט ברבע משטח סוריה, איבד את רמת הגולן הסורית ואת צפון סוריה לדאעש. "ברמת הגולן הסורית יש גורמים מסוכנים מבית אל קאעידה, אבל הם עסוקים כרגע בלחימה פנימית. צה"ל ערוך ומוכן ופועל למנוע את הפיכת הסיכון לסכנה על ידי הרתעה".
לדבריו, את היציבות והשקט בחזית הצפון משיגים על ידי אי התערבות בענייני סוריה ועל ידי הרתעה שבנויה על שלושה קווים אדומים: "אל תתגרו בנו ולא נצטרך להגיב, אל תתעסקו עם נשק לא קונבציונאלי ואל תעבירו אמל"ח מסוכן לעבר לבנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully