וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים ללכתו של קניוק: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום מציינים את יום האוקיינוסים, יתקיים חצי גמר הפליאוף בין ירושלים לראשון לציון, נציין שנתיים למותו של קניוק, 66 שנים ליציאת הספר 1984 ויום הולדת לממציא רשת ה-WWW

יום האוקיאנוסים העולמי

קרח באוקיינוס הארקטי. AP
קרח באוקיינוס הארקטי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום האוקיינוסים העולמי (World Oceans Day). ביום זה אנשים מכל קצוות תבל, בחסות האו"ם, נותנים כבוד לגופי המים הגדולים המחברים בין כולנו, עבור תרומתם לאנושות. הנושא שנבחר להוביל השנה את היום הוא "אוקיינוסים בריאים – כדור הארץ בריא". מזכ"ל האו"ם באן קי מון אמר לקראת ציון יום האוקיינוסים כי "אנחנו צריכים להבטיח שהאוקיינוסים ימשיכו לענות לצרכינו מבלי להתפשר על צרכיהם של הדורות הבאים. הם מסדירים את האקלים של כדור הארץ, הם מקור תזונה משמעותי ופני השטח שלהם מספקים מעבר חיוני לנתיבי הסחר".

פלייאוף

דיון תומפסון הפועל ירושלים מול מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
המפגש הקודם בין הקבוצות/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום תתארח הפועל ירושלים אצל מכבי ראשון לציון למשחק השני בסדרה ביניהן בחצי גמר הפלייאוף בליגת העל בכדורסל. הקבוצה מהבירה, שחזרה להיראות בתקופה האחרונה כמועמדת הבכירה לאליפות כשהיא מציגה יכולת מרשימה יותר מזו של מכבי תל אביב, ניצחה 73:81 בארנה במפגש הראשון בסדרה, וכעת תנסה הקבוצה של שרון דרוקר לחזור לעניינים עם ניצחון ביתי. הכתומים, שחזרו שלוש פעמים מפיגור במפגש הקודם אך נכנעו בסופו של דבר, יודעים שהפסד בבית מכבי יסגור כמעט סופית את הסדרה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

שנתיים ללכתו של קניוק

יורם קניוק יום השואה האלטרנטיבי 2011. נמרוד סונדרס
יורם קניוק יום השואה האלטרנטיבי 2011/נמרוד סונדרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שנתיים הלך לעולמו הסופר יורם קניוק. קניוק, מגדולי הסופרים העבריים שאחראי ליצירות כמו "אדם בן כלב", "סוסעץ" ו"היהודי האחרון", הלך לעולמו בגיל 83, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. הוא תרם את גופתו למדע כפי שהצהיר שיעשה לפני מותו. קניוק, ששירת בנעוריו בפלמ"ח, התייחס לתקופה זו בסיפורו "עיטים" ובספר "תש"ח" שגם זיכה באותו בפרס ספיר לשנת 2013. נוסף לפעילותו הספרותית, קניוק עסק גם בציור. ספרו "בא בימים", יצא זמן קצר לפני מותו ועסק בפרידה מהחיים והשלמה עם המוות. לאורך שנות יצירתו זכה קניוק בשורה של פרסים ואותות, בהם פרס נשיא המדינה לספרות, פרס ביאליק, אות יקיר העיר תל אביב וקצין מסדר האמנויות והספרות של צרפת.

1984

ג'ורג' אורוול. AP
ג'ורג' אורוול/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 66 שנים, בשנת 1949 יצא לאור הרומן 1984 של הסופר ג'ורג' אורוול. הספר הוא מעין חיזיון של הכותב על שנת 1984 בזמן שהוא כותב בשנת 1948. עלילת הספר עוסקת בחיים תחת שלטון טוטליטרי קיצוני תוך שהיא מבקרת באופן חריף את המשטר הקומוניסטי הטוטליטרי בברית המועצות וטוטליטריזם בכלל. בספר מתואר עולם קודר אשר מנוהל באמצעות שליטה פיזית ומנטאלית מוחלטת. הביטוי "האח הגדול" למשל, הלקוח מתוך הספר הפך למטבע לשון.

WWW

טים ברנס לי. AP
טים ברנס-לי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג טים ברנרס-לי ממציא רשת ה- WWW (World Wide Web) יום הולדת 60. את המערכת פיתח לטובת איחסון מידע וקישור אסויאטיבי כאשר עבד במעבדת מחקר החלקיקים האירופית בסמוך לז'נבה שבשוויץ אותה פיתח לכדי מערכת ה-WWW בשנת 1984. בסוף שנות ה-90 הציע ברנס-לי להפוך את המערכת לעולמית ושאנשים יוכלו באמצעותה לחלוק מידע ולקשר מסמכים ולצורך כך פיתח שפה מיוחדת, HTML. באוגוסט 1991 נפתח השירות לכלל האנשים באופן חופשי כיוון שטים ברנס- לי לא רשם פטנט על המצאתו. כיום עומד טים ברנרס-לי בראש ארגון World Wide Web Consortium הקובע את תקני ה-WWW.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully