וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

34 שנים להפצצת הכור בעיראק: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום תינתן עוד הזדמנות לקבוצתו של בלאט בסדרת הגמר, ריבלין יישא נאום לציון שנה לנשיאות, ייפתח פסטיבל "קולנוע אדום" בשדרות, תתחיל ועידת יזמים יהודיים מכל העולם ונציין 34 שנים להפצצת הכור בעיראק

עוד ניסיון לבלאט

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
צילום: AP/AP

אתם צריכים לדעת שהיום ינסה דיוויד בלאט להחזיר את קליבלנד לעניינים בגמר ה-NBA. שלושה ימים אחרי ההפסד הדרמטי לגולדן סטייט במשחק מספר 1, ויומיים אחרי שקיבלו את החדשות הקשות על כך שהפציעה של קיירי אירווינג תשבית אותו לשלושה חודשים לפחות, קבוצתו של המאמן הישראלי תתארח למשחק נוסף באוקלנד. הקאבס ינסו לאזן את הסדרה ל-1:1 לפני המעבר לשני משחקים בזה אחרי זה בקליבלנד, בידיעה שפיגור 2:0, בנוסף להיעדרו של הרכז הנהדר אותו איבדה במהלך ההארכה של המשחק הקודם, יהיה בור ממנו יהיה להם קשה מאוד לצאת. המשחק ייפתח בשעה 3:00 שעון ישראל.

שנה לנשיאות

שנה לכהונת ריבלין: האמירות שעוררו מחלוקת. עומר מירון
צילום: עומר מירון/עומר מירון

אתם צריכים לדעת שנשיא המדינה ראובן ריבלין יישא היום נאום במלאת שנה לכהונתו כנשיא העשירי של מדינת ישראל במסגרת כנס הרצליה. בנאום שיישא הנשיא תחת הכותרת, "תקווה ישראלית: לקראת סדר ישראלי חדש", יתייחס לתהליכים השונים המתרחשים בקרב החברה הישראלית על שבטיה השונים: "החברה הישראלית משנה את פניה. אין מדובר בשינוי של מה בכך, אלא בתמורות שיעצבו מחדש את הזהות שלנו כ"ישראלים", וישפיעו עמוקות על הדרך בה אנו מבינים את עצמנו ואת הבית הלאומי שלנו. מהשינוי הזה לא ניתן לברוח" יאמר הנשיא. הנאום חותם את שנת הפעילות הראשונה של הנשיא בזירה הפנים ישראלית בתחומי החינוך, המשק והחברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

קולנוע דרום

פסטיבל קולנוע דרום 2012. דייב בוימוביץ'
צילום: דייב בוימוביץ’/דייב בוימוביץ'

אתם צריכים לדעת שהיום נפתח בסינמטק בשדרות פסטיבל "קולנוע דרום" ה-14, אשר יציג סרטי סטודנטים לצד הקרנות בכורה ישראליות לסרטים עלילתיים שהוקרנו בחו"ל. את הפסטיבל יפתח סרטו התיעודי של דנאי אילון "פה ולא שם" ובתוכנית הבינלאומית של הפסטיבל יתארחו סרגיי לוזניצה, קארים היינוז, עלי קארמייב סנדרה קוגוט ופיה מאראיס, שסרטיהם הוצגו וזכו בפסטיבלי הקולנוע של קאן, ונציה וברלין. פסטיבל קולנוע דרום מיוזמתו של בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר החל את דרכו בשנת 2002 עם דגש על סרטי הסטודנטים אך תוך מספר שנים הפך לפסטיבל קולנוע בינלאומי, הנותן במה מרכזית לקולנוע ישראלי ולקולנוע בינלאומי איכותי ורדיקלי.

יזמות יהודית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום 150 יזמים יהודיים מרחבי העולם יתכנסו בירושלים במסגרת הועידה הבינלאומית של קהילת ROI, רשת עולמית של יזמים המבקשים לגבש דרכים חדשות לביטוי זהות יהודית בעידן הגלובלי. משתתפי הוועידה מייצגים מגוון רחב של תחומי עיסוק ומיומנויות החל מזכויות אדם ועד אמנות המשלבת טכנולוגיה. הם מגיעים מ-32 מדינות, ביניהן: ארגנטינה, אוסטרליה, אוסטריה, בלגיה, קנדה, קולומביה, קובה, צרפת, גרמניה, יוון, הונגריה, ישראל, איטליה, ליטא, מקסיקו, הפיליפינים, פולין, רומניה, רוסיה, רואנדה, סרביה מונטנגרו, דרום אפריקה, ספרד, אוקראינה, בריטניה, ארה"ב, אורוגוואי.

הכור בעיראק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אילן רמון, מהטייסים שהשתתפו במבצע/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 34 שנים, בשנת 1981 , חיל האוויר הישראלי הפציץ את הכור הגרעיני אוסירק בעיראק במסגרת מבצע "אופרה". את התקיפה ביצעו ארבעה מטוסי F-16 מטייסת 117 וארבעה מטוסי F-16 נוספים מטייסת 110 יחד עם מבנה חיפוי של מטוסי F-15. המבצע נדחה כמה פעמים בגלל בעיות ביטחון שדה, כמו התנגדותו לתכנית של ראש האופוזיציה דאז, שמעון פרס, לאחר שהיא הודלפה לו. המטוסים המריאו משדה התעופה "עציון" בשעה 16:00 והטיסה התנהלה בדממת אלחוט ובגובה נמוך כדי לחמוק מהמכ"ם. בסמוך לשעה 17:30 הופצץ הכור כאשר כל מטוס הטיל שתי פצצות במשקל טון. כל המטוסים חזרו בשלום לאחר שלוש שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully