וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לפני הבחירות: הרוגים בהפגנת המפלגה הכורדית בטורקיה

מאות בני אדם נפצעו בשני הפיצוצים שנשמעו במהלך עצרת תמיכה במפלגה בדרום-מזרח המדינה. ראש הממשלה אחמד דאווטאולו אמר כי לא ברור אם הפיצוץ הוא מתקפה או תאונה. ארדואן: ניסיון לערער השלום במדינה טרם הבחירות

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

יומיים לפני הבחירות בטורקיה אירעו היום (שישי) שני פיצוצים בהפגנה של מפלגת האופוזיציה הכורדית בדרום-מזרח המדינה. שני בני אדם נהרגו ויותר ממאה בני אדם נפצעו. שני הפיצוצים נשמעו בהפרש של כחמש דקות בין האחד לשני ויצרו בהלה גדולה בקרב הקהל, שהתפזר דקות ספורות לאחר הישמע הפיצוצים.

שר הבריאות במדינה מחמט מוזינו ציין כי לפחות 25 בני אדם מבין הפצועים פונו לבתי החולים באזור. ראש ממשלת טורקיה אחמד דאווטאולו אמר כי לא ברור אם הפיצוץ הוא מתקפה או תאונה, אך הדגיש כי אם אכן מדובר בפיגוע, הוא ידאג שהאחראים לכך ייתפסו. "כפי שתפסנו בעבר מבצעי פיגועים נגד המפלגה הכורדית, גם הפעם נוכל לתפוס אותם". שר האנרגיה טנר ילדיז התייחס לדבריו של דאווטאולו ושלל אפשרות של תאונה. "בבדיקה שערכנו נמצא באופן ברור ומובהק כי המקור לפיצוץ הוא חיצוני ולא כתוצאה מתקלה במערכות החשמל".

עוד ידיעות מהעולם:
שר החוץ של סדאם, טארק עזיז, מת בבית כלא בעיראק
סין: הספינה שטבעה נהפכה; אותרו יותר ממאה גופות
שמונה נאשמים בירי בזוכת הנובל הפקיסטנית שוחררו מחוסר ראיות

פיצוץ במהלך הפגנה של המפלגה הכורדית בטורקיה 05 יוני 2015. רויטרס
מפנים פצוע שנפגע בפיצוץ בעצרת בטורקיה, היום/רויטרס

נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן התייחס אף הוא לאירוע וטען כי מדובר ב"פרובוקציה" שנועדה לערער את השלום במדינה טרם הבחירות לפרלמנט. בהצהרה שפרסם הוא הביע צער על המקרה וכן מסר את תנחומיו בפני משפחות הקורבנות והפצועים. נוסף על כך, הוא הדגיש כי הרשויות במדינה ימשיכו בחקירת האירוע.

אחד מראשי המפלגה הכורדית, סלהאטין דמירטאס, אמור היה לנאום בעצרת אך הנאום בוטל עקב הפיצוץ. "לא משנה מה סיבת הפיצוץ, אני קורא לכולם להיות רגועים ולהימנע מפרובוקציות", אמר.

המפלגה הכורדית נדרשת להגיע ל-10% מהקולות, שזהו אחוז החסימה, על מנת לזכות במושבים בפרלמנט. לו המפלגה תכשל ולא תעבור את אחוז החסימה, הדבר יבטיח לנשיא טורקיה, רג'יפ טייפ ארדואן רוב בפרלמנט שיקל עליו בהעברת חוקים במדינה ובביסוס כוחו. אם המפלגה הכורדית תעבור את אחוז החסימה ותזכה במושבים, ארדואן יתקשה להעביר את הרפורמות שיעניקו לו כוח כמעט בלתי מוגבל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פיצוץ במהלך הפגנה של המפלגה הכורדית בטורקיה 05 יוני 2015. רויטרס
זירת האירוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully