וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גפני מקדם הפעלת "אינטרנט כשר" במשרדי הממשלה

5.6.2015 / 15:05

יו"ר ועדת הכספים מיהדות התורה פועל לאישור מהלך שבעקבותיו יוכלו עובדים במשרדי הממשלה לגלוש רק באתרים מסוימים. המסנן כולל בין היתר חסימה של אתרים כמו פייסבוק וטוויטר. "אינטרנט פרוץ מביא לבזבוז זמן"

משה גפני מיהדות התורה  לאחר ההתייעצות בבית הנשיא, ינואר 2013. טלי מאייר
"אינטרנט חופשי אין בו שום תועלת למשרד כאשר הוא פרוץ מעבר למידת הצורך". ח"כ משה גפני/טלי מאייר

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) מקדם מעבר לאינטרנט כשר במשרדי הממשלה. זמן קצר אחרי שחזרו לקואליציה, החרדים רוצים לעשות שינוי משמעותי באחד הכלים המשמעותיים העומדים לרשות העובדים בשירות הציבורי. גפני, יו"ר ועדת הכספים, הודה היום (שישי) כי כבר פנה לגורמים הרלוונטיים כדי שיקדמו מהלך של הכנסת אינטרנט כשר למשרדי הממשלה ולהגביל אותו לצרכים הנדרשים בלבד, ללא אפשרות של גלישה מעבר לכך. גפני אמר כי הוא מתכוון להמשיך לקדם את המהלך בעצמו.

בעיתון "יתד נאמן", ביטאון מפלגת "דגל התורה" שבראשה עומד גפני, הוא צוטט כמי שאומר על השימוש באינטרנט חופשי שאין בו "שום תועלת למשרד כאשר הוא פרוץ מעבר למידת הצורך", כלשונו. הוא הסביר שהשימוש באינטרנט ללא סינון הוא "מביא לבזבוז זמן ופוגע ביעילות של העבודה, גם של עובדים חילונים".

חלק מהרצון להגביל את השימוש באינטנרט לצורכי העבודה בלבד, הוא גם בשל העובדה שאחרי חזרת החרדים לממשלה, עשרות מהם עובדים במשרדים אלה. ואולם, סמכותו של גפני לא מאפשרת לו להכריח שינוי כזה, אלא רק אפשרות לקדם אותו.

באינטרנט כשר יש כמה רמות סינון, אך גם ברמת הסינון הבסיסית, אין בדרך כלל אפשרות לגלוש באתרים כמו פייסבוק, טוויטר או מדורי רכילות באתרי החדשות, ואפשרות הגלישה היא בעיקר באתרי שירות ציבורי ועוד.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
הפרופסור שהפך לגנרל במאבק נגד החרם האקדמי על ישראל
הזבל כפצצה מתקתקת: מחנה הפליטים שאפילו המשטרה מפחדת ממנו
כך קבינט הדיור מאיים על פנינת הטבע של ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully