וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידות באילת הגיעו במכנסיים קצרים - וסולקו מבית הספר

במסגרת "מחאת המכנסונים" על חוסר השוויון בקוד הלבוש בבתי הספר, הגיעו תלמידות שלושה תיכונים במכנסיים קצרים. בתיכון "רבין" הן נשלחו הביתה להחליף בגדים. "עמדו בכניסה ולא נתנו לנו להיכנס"

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: ניר חן

(יו"ר מועצת התלמידים הארצית: "ניתן למחאה רוח גבית")

תלמידות בשלושת התיכונים באילת הגיעו הבוקר (חמישי) במכנסיים קצרים כחלק ממחאה על האיסור שחל עליהן ללבוש מכנסיים קצרים, בעוד לבנים מותר. בתיכון "רבין" סילקה הנהלת בית הספר את התלמידות לבתיהן. "העברנו הודעת ווטסאפ לכלל התלמידות בעיר להגיע הבוקר במכנסיים קצרים, ובאמת הגיע מספר יפה של בנות", סיפרה ליאור וייץ, תלמידת כיתה י"א בתיכון "רבין", "אבל ברגע שצוות המורים ראה אותנו הם שלחו את סגן המנהל לעמוד בכניסה לבית הספר והוא לא נתן לבנות להיכנס. הוא ממש עבר בין הכיתות, חיפש וכל מי שהגיעה במכנסיים קצרים הוא אמר לה ללכת הביתה להחליף מכנסיים".

וייץ סיפרה כי כשהיא וחברתה הביעו את מחאתן על המהלך, סילק אותן סגן המנהל מהמקום. "אמרנו לו שזאת המחאה שלנו וזכותנו להפגין נגד זה, אז הוא העיף אותנו הביתה ואמר שהוא לא מוכן לקבל חוצפה כזאת", אמרה. "אני כבר לא חזרתי לבית הספר. הבית שלי נמצא במרחק חצי שעה הליכה". וייץ וחברותיה סיפרו כי הפעם הנהלת בית הספר סילקה גם את הבנים שהגיעו במכנסיים קצרים "למען יראו וייראו". "זה ממש מעצבן. אנחנו מוחות למען שוויון וככה הם מתנהגים כלפינו. ברור לנו שמחר הם יגיעו במכנסיים קצרים, כפי שהם עושים כל השנה, ולא יעשו להם כלום. זה רק משום שמחינו היום".

עוד על "מחאת המכנסונים":
מנהלים בעד "מחאת המכנסונים": איסור מכנסיים קצרים - שוביניסטי
תיכוניסטית מוחה: למה רק לבנים מותר ללבוש מכנסיים קצרים
האמת העירומה: אין הבדל בין מחאת המכנסונים לנשות השלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תלמידות בתיכון "רבין" במכנסיים קצרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדן, תלמידת כיתה י', הגיעה אף היא במכנסיים קצרים ונאלצה להחליף למכנסיים ארוכים. "לפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך אסור לשלוח תלמידים הביתה על תלבושת בית הספר, אבל הם צפצפו על זה ושלחו אותנו, לא הייתה לנו ברירה", סיפרה עדן. "התלוננתי בפני הרכזת שלי על כך שהם נותנים לבנים להיכנס במכנסיים יותר קצרים מהרגליים שלי. היא ענתה לי: 'הנה, עשיתם את המחאה שלכם. העפנו גם בנים הביתה'". עדן אמרה כי אינה מבינה את ההתעקשות על אורך המכנסיים של התלמידות במזג האוויר החם הזה, כשהמורות עצמן מגיעות בשמלות ובחצאיות קצרות. "לפעמים הן מגיעות במכנסיים קצרים מאוד. אנחנו מדברות על מכנסיים מעל לברך, שיושב עלינו טוב ומכבד אותנו. זה פשוט לא פייר. אם הם דורשים מאיתנו, שידרשו גם מעצמם", דרשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אם הם דורשים מאיתנו, שידרשו גם מעצמם". מורות בשמלות קצרות בתיכון "רבין"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחאה, שזכתה לכינוי "מחאת המכנסונים", פרצה לפני כשבועיים כאשר החלו מחאות מקומיות של תלמידות מבתי ספר בכפר סבא, בחולון, באילת ובערים נוספות במטרה להשיג שוויון בין תלמידים ותלמידות בנושא קוד הלבוש בבית הספר. הן שלחו מכתב פתוח לשר החינוך החדש, נפתלי בנט, בבקשה שיתערב, אך האחרון בחר להתעלם מהסוגיה. איגוד מנהלי בתי הספר העל יסודיים תמך במחאת התלמידות, וקרא לשוויון בין המינים.

גם חברי כנסת הצטרפו למאבק. ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) הגישה הצעה דחופה לסדר היום בנושא, ח"כ תמר זנדברג הצטרפה לקריאתה וח"כ רחל עזריה (כולנו) התייחסה לסוגיה בעמוד הפייסבוק שלה. "אנחנו לא יכולים לגדל פה דור שלם של נערות שחושבות שהגוף שלהן הוא בעיה", כתבה. "אנחנו צריכים לגדל נערות ונערים שבטוחים בעצמם, רואים את עצמם שווים ובעלי אמונה במי שהם ומה שהם יכולים לעשות". ב-16 ביוני צפויות תלמידות מכל רחבי הארץ להגיע להפגין מול משכן הכנסת לבושות במכנסיים קצרים.

את קוד הלבוש בבתי הספר קובעים המנהלים בתקנון והוא אמור להיות מוסכם על ועד ההורים ועל מועצת התלמידים. חוזר מנכ"ל משרד החינוך בנושא קובע כי התקנון יכלול שני תחומים: התנהלות בחיי שגרה ותגובות לאירועי אלימות. עם זאת, מדיניות משרד החינוך מעניקה למנהלי בתי הספר סמכות מלאה לקבוע את קוד הלבוש, תוך כדי יישום עקרונות בסיסיים של כיסוי איברים מוצנעים. נוסף על כך, הממונה על השוויון בין המינים במשרד החינוך, אושרה לרר, קבעה כי יש לדרוש קוד לבוש זהה בין המינים ולא לקיים הפרדה בין בנים ובנות. בפועל, הדבר אינו מתקיים בכלל בתי הספר.

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully