וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתחילת השבוע: שביתה בקווי "אגד תעבורה" ברחבי הארץ

3.6.2015 / 18:10

לפי הוועד, בשל סירוב ההנהלה להגיע להסכמות עם העובדים על הסכם קיבוצי, תחול שביתה בראשון ובשני. בין הערים שבהן לא יפעלו אוטובוסים: אשדוד, נתניה, אשקלון וכל הקווים בצפון הנגב ובעוטף ירושלים

אוטובוס של אגד תעבורה. אגד תעבורה,
העובדים: "שיפורי התנאים הוא בדמנו"/אגד תעבורה

ועד העובדים של "אגד תעבורה" הודיע היום (רביעי) כי בימים ראשון ושני הקרובים תתקיים שביתה ארצית בכל סניפי החברה ברחבי הארץ. בין הערים שבהן לא יפעלו אוטובוסים: אשדוד, נתניה, אשקלון וכל קווי התחבורה בצפון הנגב ובעוטף ירושלים.

מהוועד נמסר כי השביתה יוצאת לפועל משום שלאחר שישה חודשים של משא ומתן על החלת הסכם קיבוצי, הנהלת החברה מסרבת להגיע להסכמות עם העובדים. לפי העובדים, שמאוגדים תחת ארגון "כוח לעובדים", עמדת ההנהלה היא כי אם המדינה לא תשתתף ב-100% מעליית השכר הצפויה עד לשיעור של 39 שקלים לשעה, משכר שעומד היום על 32.6 ש"ח לשעה, תוריד החברה את תוספות השכר המוצעות כיום. עוד ציינו, כי החברה מבקשת לצמצם ככל הניתן את הוצאותיה על שכר הנהגים בהסכם החדש ומגבילה את הענקת תוספות השכר לסכום כסף מצומצם.

יו"ר ועד העובדים, איציק קשקש אמר היום כי "הנהגים דורשים שהחברה תכניס את היד עמוק יותר לכיסה ותתחייב להעניק תוספות נלוות מינימאליות לנהגים. התוספות המדוברות - הקדמת ההפרשות לקרן ההשתלמות מארבע שנים לשנתיים וחצי, הגדלת התגמול על עבודה במשמרות מפוצלות והגדלת הפרמיה תמורת ביצוע העבודה ותמורת עבודה איכותית. שיפורי התנאים הוא בדמנו. בשל התנאים הירודים מתקשה החברה לגייס נהגים והצוות הקיים כורע תחת הנטל".

מנכ"ל "אגד תעבורה", גדעון מזרחי, אמר: "הלכנו דרך ארוכה למען העובדים והנחנו על השולחן הצעות מאוד נדיבות. הגיע הזמן שהוועד יחליט האם הוא רוצה לשפר את תנאי העובדים או לפגוע בחברה. במסגרת המשא ומתן בין הצדדים על גיבוש הסכם קיבוצי הסכימה הנהלת החברה להעלות משמעותית את שכר הנהגים ל-39 שקלים לשעה, להגדיל את ההפרשות הסוציאליות, פיצויי הפיטורים ותשלום קרן ההשתלמות - ואף להעניק תוספות מגוונות, כגון תוספת מיגון, מענק היעדר תלונה ועוד".

"בהנהלה", הוסיף, "רואים באקט ההשבתה בשלב כה מתקדם במשא ומתן כניסיון סחיטה ומבהירים שהלחץ לא יזיז את החברה מעמדותיה הסופיות. אם הוועד לא ייסוג מכוונתו להשבית את השירות ולפגוע בנוסעים, תשמור הנהלת החברה לעצמה את הזכות לחזור בה מההצעות אשר הציגה במשא ומתן עם נציגות העובדים. הגיע הזמן שהוועד יחליט האם הוא רוצה לשפר את תנאי העובדים או לפגוע בחברה. אם כוונתו לפעול למען העובדים עליו להפנים שעכשיו תורו לגלות בגרות ובשלות, ולסיים את סכסוך העבודה הזה באופן ראוי שיימנע פגיעה מיותרת בעשרות אלפי נוסעים".

עוד בוואלה!NEWS:
בשל תרגיל צבאי: עיכובים בהמראות מטוסים מנתב"ג
לראשונה זה שנתיים: מחירי הלחם שבפיקוח צפויים לרדת
יוצאי אתיופיה מאיימים לחדש המחאה; המשטרה: "תשאו באחריות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully