וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל "נקודת מפנה" נמשך; הרמטכ"ל: "שבוע שיא לשיפור המוכנות"

2.6.2015 / 19:09

במסגרת תרגיל העורף הלאומי נשמעה ב-19:05 אזעקה נוספת על זו שנשמעה בשעות הבוקר. נתניהו ביקר עם יעלון ואיזנקוט בבסיס פיקוד העורף: "אנו מאוימים על ידי רקטות שמספקת איראן"

צילום: דוד קורן, עריכה: ליאור קירשנר

תרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה" נמשך: הערב (שלישי) בשעה 19:05 נשמעה אזעקה ברחבי הארץ. זו הייתה האזעקה השנייה שנשמעה היום, אחרי האזעקה שהופעלה בשעה 11:05 בבוקר.

בתרגיל הגדול לוקחים חלק פיקוד העורף, משטרת ישראל, מגן דוד אדום, הרשות הארצית לכיבוי והצלה, משרדי ממשלה ורשויות מקומיות. גופי ההצלה והביטחון מתרגלים במסגרת התרגיל נפילה של כאלף רקטות וטילים ביממה, בדגש על אזורי העימות בעוטף עזה ובגבול לבנון.

עוד בוואלה!NEWS:
צה"ל מודה: טעינו כשהענשנו את החייל שאכל כריך עם חזיר
חוטובלי מפעילה את משרד החוץ נגד "שוברים שתיקה" בשוויץ
נקברו האם וילדיה שנהרגו בתאונה: "טרגדיה בלתי-נתפסת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הביטחון משה בוגי יעלון והרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט בביקור בפיקוד העורף במהלך תרגיל נקודת מפנה. מאי 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם יעלון ואיזנקוט, היום בבסיס פיקוד העורף ברמלה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אחר הצהריים ביקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבסיס פיקוד העורף ברמלה יחד עם שר הביטחון, משה יעלון, והרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט. "כמו כל אזרחי ישראל אני משתתף בתרגיל, כולל היום עם שמיעת האזעקה", אמר נתניהו. "אנחנו פועלים בקשת רחבה מאוד ומתרשמים בהחלט מהשיפורים. יש כאן עבודה מאוד שיטתית ואינטנסיבית להגן על העורף הישראלי. אנחנו עושים את זה כבר כמה שנים, זה בא לידי ביטוי ב'צוק איתן' בהגנה טובה מאוד, אבל האתגרים כל הזמן נערמים סביבנו, בין השאר על ידי טילים ורקטות שרובן ככולן מסופקות על ידי איראן".

"כשמדובר בביטחון ישראל", הוסיף נתניהו, "אני סומך קודם כל על עצמנו והראיה לכך היא ההסכם שמתגבש בין המעצמות לאיראן, שגם סולל את דרכה של איראן להרבה פצצות אטום, וגם מזרים מיליארדים רבים לקופות של איראן. באמצעות הכסף הזה היא תוכל להמשיך ולחמש את האויבים שלנו בנשק תלול מסלול ונשק אחר, וגם תחמש את מכונת המלחמה והטרור שלה, שפועלת נגדנו ונגד המזרח התיכון, והיא מסוכנת פי כמה ממכונת הטרור של דאעש, אף על פי שגם היא מסוכנת מאוד. לכן אנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לדאוג לביטחון ישראל, נמשיך להגן על העורף ונמשיך להגן על אזרחי ישראל, כפי שאנחנו עושים בתרגיל הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תרגול תלמידים בזמן אזעקה במסגרת תרגיל נקודת מפנה, בי"ס רוקח, תל אביב, 2 ביוני 2015. ניב אהרונסון
תלמידים מתרגלים פינוי במהלך אזעקה, הבוקר/ניב אהרונסון

שר הביטחון יעלון אמר: "עניין המוכנות הוא הדגש, אנו מתאמנים בכל הרמות. התרגיל הזה מתרגל את מערך החירום, במקרה הזה בעתות מלחמה, אבל זה יכול להיות גם באסון טבע, חס וחלילה. (אנחנו מתרגלים) הרבה מאוד אירועים שאנחנו רוצים ללמוד מהם. בסך הכול זה תרגיל מאתגר, שמתנהל כסדרו, ואני מקווה ומאמין שיביא אותנו למכונות יותר טובה לאתגרי העתיד".

הרמטכ"ל איזנקוט הדגיש כי "זה שבוע השיא מבחינתנו לשיפור מוכנות צה"ל. ניתן להתרשם שהמוכנות שלנו ויכולת ההתגוננות שלנו השתפרה מאוד, וזה קורה במקביל לתרגול היכולת ההתקפית של צה"ל, שהתפתחה בצורה מרשימה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully