וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח מסין לאולפן וואלה!NEWS: "שומעים נקישות מקרקעית הספינה"

נופרת פורת, ישראלית החיה בבייג'ינג, סיפרה בריאיון על האסון שבו טבעו למוות מאות בני אדם: "הציקלון הגיע והפך אותם בבת אחת. מדובר בפנסיונרים ולכן סיכוי קלוש למצוא ניצולים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ספינת נוסעים טבעה הלילה (שלישי) בנהר יאנגצה במחוז חוביי שבמרכז סין כשעליה 458 בני אדם. נופרת פורת, ישראלית החיה בבייג'ינג, שוחחה עם אולפן וואלה!NEWSוסיפרה כי סופת הציקלון שהכתה את הספינה הפך אותה בבת אחת. "מדובר בפנסיונרים בני 50 עד 80 שיצאו לטיול מאוד פופולרי במרכז סין", אמרה פורת. עד כה דווח על 12 ניצולים בלבד, ועל חמש גופות שאותרו.

אישה שחולצה בידי צוללים מהריסות ספינה שטבעה בנהר יאנגצה בסין, 2 ביוני 2015. רויטרס
ניצולה מחולצת בידי צוללנים/רויטרס

"עד שהניצולים שחו לחוף בכלל לא ידעו שהספינה טבעה", מוסיפה פורת, "מאמצי החילוץ כרגע בשיאם. יש כאלה ששומעים נקישות מקרקעית הספינה וחושדים שיש אנשים שתקועים בכיסי אוויר, אבל הסיכוי קלוש. בכל זאת זה קרה באמצע הלילה, ומדובר בפנסיונרים שמתנהלים באיטיות".

נשיא סין, שי ג'ין-פינג, הורה לרשויות שלא לחסוך במאמצי החילוץ, שעשויים להיות קשים לאור תנאי מזג האוויר הקשים השוררים במקום. כמו כן, ראש הממשלה לי קה-צ'יאנג עושה את דרכו למקום.

קפטן הספינה שרד את האסון עם מהנדס, שמסר כי כלי השיט שקע במהירות לאחר שנקלע לסופה. השניים נלקחו לחקירה על ידי המשטרה המקומית. כמו כן, הרדיו המקומי דיווח כי הספינה שקעה בשתי דקות וכי לא בוצעה שיחת מצוקה למשטרה. מדיווח אחר עולה כי שבעה בני אדם שחו לחוף כדי להתריע על הטביעה.

מלבד התיירים, היו על הספינה 47 אנשי צוות וחמישה סוכני נסיעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully