וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט הקים צוות לבדיקת הליקויים בפרויקט הדיור בראש העין

1.6.2015 / 21:56

לאחר הפרסום בוואלה!NEWS ולפיו מאות משפחות שרכשו דירות במיזם אינן יכולות להיכנס אליהן בשל היעדר תשתיות, הודיע שר הבינוי על הקמת צוות בראשות מנכ"ל המשרד. דיירים: "רוצים תוצאות בשטח"

שכונת פסגות אפק, ראש העין, מאי 2015. שלומי גבאי
"המשפחות סובלות מנטל כלכלי כבד". פרויקט הדיור בראש העין/שלומי גבאי

שר הבינוי יואב גלנט הודיע היום (שני) על בדיקת הליקויים בפרויקט הבנייה שבשכונת "פסגות אפק" בראש העין, הכולל כ-16 אלף יחידות דיור. זאת, שעות בודדות לאחר הפרסום בוואלה!NEWS, ולפיו מאות משפחות שרכשו דירות במיזם אינן יכולות להיכנס אליהן בשל היעדר תשתיות, למרות שבנייתן הושלמה והן משלמות משכנתה. בראש הצוות יעמוד מנכ"ל משרד הבינוי, אשל ארמוני.

בימים האחרונים הובאה לידיעתו של גלנט רשימת ליקויים המעכבים את פיתוח התשתיות בפרויקט, שנחתם במסגרת הסכמי פיתוח עם משרד הבינוי. מעדכון שהגיע לידי השר עולה כי אכלוסן של עשרות דירות חדשות מתעכב. בעקבות זאת שוחח גלנט עם ראש העיר, שלום בן משה, והורה לבצע בדיקה מידית במשרד לפתרון הסוגיה. כמו כן, הנחה השר להאיץ את תיקון הליקויים, וביום חמישי הוא אף צפוי לקיים דיון יחד עם בן משה.

לקריאה נוספת:
טרגדיה בגולן: אם ושני ילדיה נהרגו בתאונת דרכים
רצח כפול בלוד: דקר למוות את גרושתו ובן זוגה בדירתם
גזענות בחצרים? לפועלים הערבים אסור לאכול עם תושבי הקיבוץ

שכונת פסגות אפק, ראש העין, מאי 2015. שלומי גבאי
סיום העבודות הנדרשות צפויות לעוד חצי שנה. פרויקט הדיור בראש העין/שלומי גבאי

אורית פז, אחת הדיירות שרכשו דירה בפרויקט, בירכה על ההחלטה אולם סבורה כי יש לעשות יותר מכך. "אנחנו שמחים על כך שגלנט מקים ועדה", אמרה. "עם זאת, אנחנו רוצים לראות תוצאות בשטח ומהר, כי כבר עבר הרבה זמן. אנחנו למודי כישלונות ואכזבות עם הבטחות שניתנו ולא קוימו. אנחנו רוצים לקבל לוח זמנים מדויק והתקדמות על פיתוח התשתיות. אנחנו רוצים בקרה מסודרת וגם לבדוק את המחדל שאירע, ומצפים לפיצוי הולם למשפחות שסובלות מנטל כלכלי כבד מאוד".

במסגרת ההסכם, הרשות המקומית שיווקה באמצעות יזמים כמה שיותר דירות בזמן מועט, ובתמורה סיפקה המדינה תשתיות ללא קבלת הכנסות מערך הקרקע. הפוליטיקאים שלקחו חלק בהסכם כינו זאת "פרויקט הדגל של מדינת ישראל". לדבריהם, היה זה "עוד נדבך בדרך לפתרון משבר הדיור והוזלת מחירי הדיור", אולם במבחן המציאות - הבניינים והפרויקטים מוכנים אך עדיין אין תשתיות, כבישים, מים וחשמל כדי לאכלס את הדירות. על פי ההסכם, שכונת פסגות אפק צריכה לספק כ-16 אלף יחידות דיור בשישה מתחמים. נכון להיום, ישנה בעיה בשני מתחמים שבהם יעדי האכלוס קיבלו דחייה והאור לא נראה בקצה המנהרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

החוזים נחתמו, הכספים שולמו - אך תשתיות אין

במכתב ששלח מהנדס עיריית ראש העין למנכ"ל הוא ציין את לוחות הזמנים הצפויים להשלמת הפרויקטים, וקבע כי מועד האכלוס צפוי להיות בדצמבר 2014. כמו כן, הוא קבע כי עד תום השנה צפויים להיבנות כבישים, מדרכות ותאורת רחוב, כמו גם קאנטרי קלאב. ואולם, בחודש האחרון התריע מנכ"ל תאגיד המים עין אפק, זאב שוורץ, בפני מנהל תשתיות מחוז מרכז כי קיים נזק רב לקווי מים והביוב. "אין חיבורי מים לחלק גדול מהמגרשים האמורים להיות מאוכלסים בקרוב, שוררת אנדרלמוסיה באזור", ציין במכתבו. "במצב התשתיות הנוכחי לא ניתן יהיה לספק מים ואיסוף שפכים למבנים האמורים להיות מאוכלסים בקרוב".

גיא ממו, יועץ פיננסי מראש העין, מקווה שהישועה תגיע מהממשלה החדשה. "חתמנו על החוזים עם משרד השיכון ומול מנהל מקרקעי ישראל, שילמנו את כל הכספים במזומן, היטלי פיתוח, מים וביוב - ומאז התשתיות לא הושלמו", הוא מספר. "נכון להיום סיום העבודות הנדרשות צפויות לעוד כחצי שנה, זאת אומרת שסיום העבודות רחוק מאוד. אם חושבים על החגים אז לבטח תהיה הארכה נוספת, כך שנמצא עצמנו נכנסים לבתים באיחור של שנה".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully