וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

62 שנים להכתרת המלכה אליזבת: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום ישמעו אזעקות בכל רחבי הארץ, יוענק אות הנשיא לשותפות, נחגוג 62 שנים להכתרתה של המלכה אליזבת, 119 שנים לפטנט על הרדיו ונציין 20 שנה לסרט "הגשרים של מחוז מדיסון"

אזעקות תרגיל ברחבי הארץ

ביקור שר הביטחון משה יעלון בתיכון בראשל"צ במסגרת תרגיל העורף, מאי 2015. דרור עינב
שר הביטחון צופה בתרגיל/דרור עינב

אתם צריכים לדעת שהיום, כחלק מתרגיל העורף הלאומי של ישראל, "נקודת מפנה 15", ישמעו אזעקות עולות ויורדות ברחבי הארץ. האזעקות ישמעו פעמיים, הראשונה בשעה 11:05 והשנייה בשעה 19:05 ומטרתן לתרגל את כלל התושבים בכניסה למרחב המוגן שבחרו הן בביתם והן במקום עבודתם. בנוסף, במסגרת התרגיל נבדק מערך הצופרים במדינה. ההתרעה על האזעקות תישמע גם ברשתות הרדיו, באתרי האינטרנט ובטלוויזיה ואף יופצו הודעות "מסר אישי" לאזרחים. אם יתרחש אירוע אמת, תישמע אזעקה נוספת ואמצעי התקשורת יתריעו על כך. בנוסף, במהלך התרגיל תורגש תנועה ערה של רכבי חירום והצלה של כוחות הביטחון.

אות הנשיא לחינוך לשותפות

הנשיא ראובן ריבלין במהלך טקס בארמון הנשיא הגרמני בברלין. לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא ראובן ריבלין במהלך טקס בארמון הנשיא הגרמני בברלין/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום יוענק לראשונה "אות הנשיא לחינוך לשותפות" במסגרת כנס דב לאוטמן למדיניות חינוך באוניברסיטה הפתוחה, בשיתוף המכון הישראלי לדמוקרטיה. האות מוענק לבתי ספר שהציגו פעילויות יוצאות דופן לאורך השנה ועוסקות בשותפות בין חלקים שונים בחברה הישראלית. מתוך 140 בתי הספר העל יסודיים אשר הגישו מועמדות לקבלת האות, יקבלו אותו ארבעה בתי ספר. הטקס יתקיים בשעה 16:00 וישאו בו דברים נשיא המדינה, מנכ"לית משרד החינוך ותלמידי בתי הספר הזוכים יראיינו מורים בנושאים אקטואליים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אליזבת

מלכת אנגליה אליזבת השנייה. AP
מלכת אנגליה אליזבת השנייה/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 62 שנה, בשנת 1953, הוכתרה למלכה מלכת בריטניה הנוכחית – אליזבת השנייה. מאז התערערה בריאותו של אביה המלך ג'ורג' השישי בתחילת שנות ה-50, החלה אליזבת להחליפו באירועים ציבוריים עד שנפטר ממחלתו בפברואר 1952 בעת ביקורה בקניה. אליזבת קבעה את שמה הפרטי כשמה המלכותי וטקס ההכתרה הרשמי נערך ב-2 ביוני במנזר וסטמינסטר, למרות מותה של המלכה מרי, סבתה של אליזבת, בסמוך לאירוע. מאז ובמשך שישה עשורים מולכת המלכה אליזבת ומשמשת גם כראש חבר העמים הבריטי, המפקדת העליונה של הצבא וראשת הכנסייה האנגליקנית.

רדיו חזק

רדיו ישן. ShutterStock
רדיו ישן/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 119 שנים, בשנת 1896, רשם הממציא האיטלקי גוליילמו מרקוני, פטנט על הרדיו. 20 שנים קודם לכן כבר היתה קיימת התאוריה שאפשרה את ההמצאה ודייויד יוז הוא הראשון שהשתמש בטכנולוגיה באמצעות מכשיר טלפון ביתי. למעשה שידור הרדיו הראשון התבצע כבר ב-1893 על ידי ניקולא טסלה אך את פיתוחו הסופי לכדי מכשיר הרדיו המוכר לנו עשה מרקוני. במהירות הפכה ההמצאה להיות מכשיר בידור ומידע המגיע להמונים ובתחילת המאה ה-20 היה כבר כלי התקשורת המשמעותי ביותר.

20 שנים לגשרים של מחוז מדיסון

מריל סטריפ בהקרנת הסרט הגשרים של מחוז מדיסון. AP
מריל סטריפ בהקרנת הסרט ב- 1995/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 20 שנה, בשנת 1995, יצא לאקרנים הסרט "הגשרים של מחוז מדיסון" בכיכובם של קלינט איסטווד ומריל סטריפ. מדובר בדרמה רומנטית המבוססת על הרומן רב המכר של הסופר רוברט ג'יימס וולר שיצא בשנת 1992. איסטווד כיכב בסרט וגם הפיק וביים אותו עם קתלין קנדי. העלילה מספרת על פרנצ'סקה, שבעלה וילדיה נוסעים והיא נשארת לבד בחוותה ופוגשת בצלם רוברט קינקייד שמגיע לצלם את הגשרים במחוז מדיסון. במשך ארבעה ימים הם מבלים ביחד ובעתיד ימצאו ילדיה את היומן שבו היא מתארת את ימים אלו. מריל סטריפ הייתה מועמדת לאוסקר על תפקיד זה ובשנת 2014 עלה גם המחזמר בברודווי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully