וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני בגין: "מי שמעריך שאתפטר מהכנסת - טמבל לא קטן"

בישיבת הסיעה של הליכוד הבהיר בגין כי אין בכוונתו להתפטר מהכנסת, לאחר שהתפטר מתפקידו כשר ללא תיק. כמו כן, במחנה הציוני יכריעו מי יעמוד בראשות ועדת הכלכלה - יחימוביץ או כבל. הרצוג על משבר פיפ"א: "בנס נמנעה קטסטרופה"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

ח"כ בני בגין (הליכוד) אמר היום (שני) במהלך ישיבת סיעה של הליכוד כי הוא לא צפוי להתפטר מהכנסת בעקבות התפטרותו מתפקידו כשר ללא תיק לאחר שגלעד ארדן נכנס לממשלה. "אין לי כוונה להתפטר מהכנסת. מי שמעריך כך צריך להיות טמבל לא קטן", אמר. "הוא איננו מכיר בחשיבותה של הכנסת ובפעילות ועדותיה, ואינו מכיר את הדרך שבה אני עובד".

מוקדם יותר אמר שר הקליטה זאב אלקין בריאיון לאולפן וואלה!NEWS כי "זה לא סוד שבגין צורף ברגע האחרון לממשלה ואפילו הופתע". לדבריו, "היה ברור שאם ארדן יצטרף, מי שנכנס אחרון יצא. עוד סיבה היא ששאר החברים התמודדו בפריימריז, והוא שוריין ולא נבחר. אני לא חושב שיתפטר מהכנסת. גם ח"כ יכול לתרום, וגם בגין יודע את זה".

בני בגין, הכנסת, יוני 2015. מור שאולי
בגין בישיבת סיעת הליכוד בכנסת, היום/מור שאולי

בתוך כך, סיעת המחנה הציוני תתכנס היום לבחור את חבר הכנסת שיכהן מטעמה בראש ועדת הכלכלה הנחשקת, שבאופן מסורתי נשמרת בידי המפלגה הגדולה באופוזיציה. לאחר המאבקים המרים בליכוד על תפקידי שרים, במחנה הציוני ישנם שניים שרואים עצמם מועמדים טבעיים לעמוד בראש הוועדה - חברי הכנסת שלי יחימוביץ' ואיתן כבל. בין השניים שלא הושגו הבנות בסוגיה וההכרעה צפויה להיקבע בהצבעה בסיעה.

תפקיד נוסף שיאוייש היום במחנה הציוני הוא יו"ר הסיעה בכנסת. בנוסף לכך, יוכרע היום הרכב שיבוץ חברי הסיעה במקומות שהוקצו למחנה הציוני בוועדות הכלכלה, הכספים והחוץ והביטחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סיעת המחנה הציוני, הכנסת, יוני 2015. מור שאולי
"שבעה שרי חוץ לא יוכלו לפתור את הבעיה". הרצוג, היום/מור שאולי

יו"ר המפלגה יצחק הרצוג התייחס במהלך ישיבת הסיעה של מפלגתו למשיכת הבקשה הפלסטינית להרחיק את ישראל מפיפ"א ולהשעותה ממשחקים בינלאומיים. "במפגש שערך נתניהו עם פעילים אתמול הוא המשיך באותה רטוריקה מפרקת ומפלגת, כשישראל ניצבת בפני הר געש כפי שראינו בזירה של פיפ"א", אמר הרצוג. "בנס של מאמץ של אנשים טובים, ובראשם עופר עיני, נמנעה קטסטרופה. לא שישה ולא שבעה שרי חוץ יוכלו לפתור את הבעיה".

לדבריו, "זו המציאות שבפניה אנו נמצאים - ראש ממשלה מסתיר מהציבור במשך יומיים ששר התפטר, זה אומר דרשני. זה אומר משהו מאד עצוב לגבי התנהלותו והתנהלות הממשלה שלו". הרצוג התייחס גם לחילוקי הדעות בתוך המחנה הציוני, ואמר: "אם לא נצליח בסיעתנו להגיע להבנות אז נלך לבחירות נקיות והוגנות".

נתניהו: "יש סטנדרט מיוחד שמייצרים עבור ישראל"

במהלך ישיבת הסיעה של הליכוד, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו בעיצומה של מערכה מדינית במערכה הזו מעוותים את המציאות של ישראל ומופנות אלינו הרבה אשמות שווא". לדבריו, הוצב עבור ישראל סטנדרט "מיוחד" אשר יש להדוף אותו. "מול המאבק הזה נגדנו אנחנו צריכים להיאבק יחד בלכידות, לאגד את כל הכוחות בעם בארץ ובעולם כדי להדוף את השקרים ולהדוף דבר נוסף – יש כאן סטנדרט מיוחד שמייצרים עבוד מדינת ישראל, למרות שאנחנו לא מושלמים".

סיעת הליכוד, הכנסת, יוני 2015. מור שאולי
"יש דמוקרטיות אחרות שיכולות ללמוד מאיתנו". נתניהו והנגבי, היום/מור שאולי

נתניהו הוסיף: "יש הרבה מה לתקן כאן, ואנחנו כל הזמן תקנים תוך כדי זה שמתאגרים אותנו. ישראל היא הדמוקרטיה המאותגרת ביותר על ידי כל הכוחות המסוכנים ביותר, אבל היא מקיימת דמוקרטיה למופת. יש דמוקרטיות אחרות שאינן מאותגרות כך, והן יכולות ללמוד מאיתנו. אני מצפה מהדמוקרטיות לעמוד מאחורי מדינת ישראל ואני מצפה מחברי הכנסת והשרים להוביל את המאבק הזה".

ליברמן: "נתניהו אלוף העולם בזיגזגים"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר במהלך ישיבת הסיעה של מפלגתו כי נתניהו אינו שייך לא לימין ולא לשמאל, מאחר שהוא משנה את דעותיו. "הוא אלוף העולם בזיגזגים", אמר ליברמן. "הוא כנראה שכח את הסיבה העיקרית לכך שישראל ביתנו לא הצטרפה לממשלת נתניהו. הבעיה המרכזית והסיבה המרכזית היא שביבי עזב מזמן את המחנה הלאומי ואת הימין. הוא בטח ובטח לא רשאי לדבר בשם המחנה הלאומי, הוא לא שייך לו".

ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, יוני 2015. מור שאולי
"ביבי עזב מזמן את המחנה הלאומי ואת הימין". ליברמן, היום/מור שאולי

לדבריו, "מי שלא הסכים להכניס לקווי יסוד של הממשלה הנוכחית את מיגור שלטון החמאס, לא הסכים להכניס עונש מוות למחבלים, לא הסכים להכניס בנייה בשכונות יהודיות בירושלים ובגושי ההתיישבות – הוא נותן יד לפגיעה בשוויון בנטל, הוא לא שייך למחנה לאומי". עוד אמר ליברמן: "אני לא מוסיף לזה את העובדה שנתניהו הוא זה שהעביר את ההתנתקות בהצבעתו ונתן יד לגירוש היהודים מגוש קטיף וכמובן הוא זה שלפני הבחירות הקפיא את העברת הכסף לרשות הפלסטינית ומיד אחרי הבחירות הפשיר את הכסף. ביום הבחירות הוא צעק שהמוני ערבים נוהרים לקלפיות, ולאחר הבחירות התנצל. לכן, הוא לא שייך לא לשמאל ולא לימין אין לו שום אידאולוגיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully