וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר איגוד רופאי הילדים בעד הפלרת המים: "די לזרוע פחד בציבור"

פרופסור אלי סומך תומך בכוונת סגן שר הבריאות להחדרת פלואוריד למי השתייה, כדי לסייע במניעת עששת. "זה האמצעי הבטוח לשמירה על בריאות השיניים של ילדים ישראל", אמר בריאיון לואולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן, צילום: דוד קורן

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הודיע היום (שני) על כוונתו להפוך את החלטת שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן, ולהשיב את העשרת מי הברז בפלואוריד כדי לסייע במניעת עששת. במשרד הבריאות כבר עובדים בימים אלה על תיקון לעדכון תקנות מי השתייה, וזה יוצג לאישור ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, שטרם החלה לפעול לאחר הקמת הממשלה החדשה. סגן השר ליצמן סבור שמדובר בצעד חשוב לקידום בריאות השן בישראל.

נושא הפלרת המים בישראל שנוי במחלוקת. בעוד שארגוני סביבה ואחרים מתנגדים למהלך, ליצמן דווקא מקבל רוח גבית מפרופסור אלי סומך, שבירך על ההחלטה בריאיון לאולפן וואלה!NEWS.

פרופ' אלי סומך על הוספת פלואיריד למי השתייה. מערכת וואלה!
"ארגוני הבריאות בעולם קבעו שההשפעה של פלואור זניחה ביותר". סומך בריאיון לאולפן וואלה!NEWS/מערכת וואלה!

לדבריו, זו גם עמדת אנשי המקצוע המעורבים בנושא. לדבריו, "צריך להפסיק להפחיד את הציבור. במינונים המקובלים בהפלרה הוא לא קשור במחלות קשות. ארגוני הבריאות בעולם קבעו שההשפעה הסביבתית של פלואור היא זניחה ביותר".

פרופסור סומך הוסיף כי ההפלרה היא אמצעי שקיים כבר יותר מ-60 שנה, והיא מועילה מאוד לילדים במניעת עששת. לדבריו, הפלואור לא רק שאינו מזיק - הוא גם עשוי להועיל למבוגרים שסובלים מאיבוד שיניים או נסיגת חניכיים. הוא הדגיש כי בישראל מרבית מי השתייה היום מותפלים ונטולי הפלואור, ואם לא ינקטו בהפלרה אזרחי ישראל יקבלו מים ללא פלואור בכלל, דבר שעלול לגרום נזק לשיניים של ילדים ומבוגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully