וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

90 שנים לעיתון דבר: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום תתכנס הוועדה המסדרת את ועדות הכנסת, תנעל העונה בליגת העל בכדורגל, נציין 14 שנים לפיגוע בדולפינריום, 90 שנים לעיתון דבר ונחגוג 89 שנים להולדתה של מרלין מונרו

הוועדה המסדרת

צחי הנגבי. ניב אהרונסון
עומד בראש הוועדה. הנגבי/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום צפויה להתכנס הוועדה המסדרת של הכנסת בראשותו של חבר הכנסת צחי הנגבי אשר תקבע את הרכבי הוועדות הפועלות במשכן ואת ראשיהן. הוועדה המסדרת פועלת מיד לאחר בחירת חברי הכנסת ומקבלת החלטות שנוגעות לתחילת פעילות הכנסת. היא מורכבת מחברי כל הסיעות שנבחרו ובראשה עומד חבר כנסת ממפלגת השלטון. מוטל עליהם לגבש הצעה להרכבן של ועדות הכנסת הקבועות והצעה גם לגבי העומדים בראשיהן ולהביא את ההצעות לאישור הכנסת.

סוף העונה

שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי בועט פנדל מול מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
ערן זהבי במשחק מול פתח תקוה/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שהיום תנעל עונת 2014/15 בליגת העל בכדורגל עם המשחק בין מכבי תל אביב למכבי פתח תקווה. הצהובים, שכבר הבטיחו את זכייתם באליפות השלישית ברציפות, לצד הזכיות בגביע המדינה ובגביע הטוטו, יארחו את הקבוצה של רן בן שמעון, שתסיים בכל מקרה במקום השישי והאחרון בפלייאוף העליון, למשחק חסר חשיבות, שעשוי להיות האחרון של פאקו אייסטרן כמאמן מכבי תל אביב. מי שיעמוד במוקד העניינים הוא ערן זהבי, שזקוק לשלושה שערים כדי להשוות את שיא השערים בעונה אחת של נסים אלמליח שעומד על 30 שערים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פיגוע בדולפינריום

פיגוע התאבדות במועדון הדולפינריום בתל אביב בו נרצחו 21 אנשים, יוני 2001. AP
צילום: אי-פי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 14 שנים, ב-1 ביוני 2001 התרחש הפיגוע בכניסה למועדון הדולפינריום בתל אביב שבו נרצחו 21 בני אדם ונפצעו 120. המועדון שבו התרחש הפיגוע היה פופולרי במיוחד בקרב העולים מחבר העמים. היום יתקיים טקס התייחדות ממלכתי עם הרוגי פיגוע הטרור ביוזמת משרד העלייה והקליטה ובהשתתפות המשפחות השכולות בשעה 18:00 בערב, בסמוך לאנדרטה שהוקמה ברחוב הרברט סמואל בתל אביב.

עיתון דבר

אחות מקריאה את עיתון דבר לעולים במחנה עולים בראש העין, 1949. סולטן קלוגר, לשכת העיתונות הממשלתית
אחות מקריאה עיתון דבר במחנה העולים ראש העין/לשכת העיתונות הממשלתית, סולטן קלוגר

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 90 שנים, בשנת 1925, יצא לאור לראשונה עיתון דבר, עיתונה היומי של ההסתדרות הכללית אשר הופיע עד שנת 1996. העיתון נוסד על ידי מנהיג הפועלים, ברל כצנלסון כאשר חזונו היה "לרוות את צמאון הפועל לידיעה ומחשבה". בתקופת המנדט היה העיתון בעל התפוצה הרחבה ביותר בארץ ומילא תפקיד מרכזי בעיצוב דעת הקהל. מקום המדינה זוהה העיתון בעיקר עם תנועת מפא"י. בכל שנות הופעתו של העיתון השתתפו בו סופרים ומשוררים מובילים בקביעות, שביניהם ניתן למנות את אורי צבי גרינברג, גרשון שופמן, יעקב פיכמן, אליעזר שטיינמן, לאה גולדברג, נתן אלתרמן, חיים באר ואחרים.

מרלין מונרו

מרלין מונרו. Douglas Miller, GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages, Douglas Miller

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 89 שנים, בשנת 1926 נולדה מרלין מונרו – שחקנית, דוגמנית, זמרת ומי שנחשבת לסמל המין של המאה ה-20. מרילין מונרו שיחקה ב-30 סרטים מאז 1947, בהם "חמים וטעים", "הכל אודות חווה", "גברים מעדיפים בלונדיניות" ועוד. היא זכתה בפרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר בקומדיה על סרטה "חמים וטעים". מונרו היתה נשואה בין השאר לשחקן הבייסבול ג'ו דימאג'יו ולמחזאי ארתור מילר. באוגוסט 1962, בעודה בת 36, נמצאה אלילת הקולנוע הזוהרת ביותר בכל הזמנים מתה במיטתה, ככל הנראה מבליעת מנת יתר של כדורים. עד היום יש שחושבים שמונרו נרצחה על ידי השירות החשאי של ארצות הברית, תעלומה שככל הנראה כבר לא תיפתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully