וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח חדש: יותר משני אמריקנים נהרגים בכל יום מידי המשטרה

לפי נתונים שאסף הוושינגטון פוסט, 385 בני אדם נהרגו מתחילת השנה בתקריות עם שוטרים. המספרים גבוהים פי שניים מהנתונים הרשמיים. מספר האזרחים השחורים גבוה ביחס ליתר הקורבנות, בייחוד בקרב הלא-חמושים

שוטרים מחוץ למשרד התובעת בבולטימור. רויטרס
שוטרים מחוץ למשרד התובעת הכללית בבולטימור, החודש/רויטרס

385 בני אדם נהרגו מאז תחילת 2015 בידי משטרת ארצות הברית – כך דיווח היום (ראשון) הוושינגטון פוסט. מדובר ביותר משני הרוגים ליום בממוצע. עוד נטען הנתונים שהגיעו לידי העיתון גבוהים פי שניים מהנתונים הרשמיים של רשויות האכיפה בנושא. מספרם של האזרחים השחורים גבוה באופן יחסי ליתר הקורבנות, בייחוד לאלו הבלתי-חמושים.

הנתונים הרשמיים נשענים על דיווחים עצמיים שנאספים מ-17 אלף סוכנויות אכיפת החוק הפזורות ברחבי ארצות הברית. מהנתונים עולה כי מאז 2008 כ-400 בני אדם נהרגים בכל שנה מירי שוטרים. שוטרים מורשים להשתמש בכוח קטלני במקרים שהם חשים שיש סכנה לחייהם או לחייהם של אחרים. עם זאת, כיום אין דרך מהימנה למעקב אחרי מקרי הרג שנגרמים בידי שוטרים. הוושינגטון פוסט טען כי הוא הגיע לכל תקריות הירי הקטלניות ב-2015 באמצעות ריאיונות, דיווחי משטרה, דיווחים של עיתונאים מקומיים ובאמצעות מקורות אחרים.

"התקריות הללו לא מדווחות באופן מלא", אמר מפכ"ל משטרת ארצות הברית לשעבר ג'ים ביורמן. "לעולם לא נצליח להפחית את מספר תקריות הירי של המשטרה אם לא נתחיל לעקוב באופן מדויק אחרי המידע הזה", הוסיף. בתקופה האחרונה אירעו שורת מקרים מעוררי-מחלוקת, שבהם נורו למוות אזרחים שחורים לא-חמושים, ושגרמו למהומות.

לקריאה נוספת בנושא
בשל ההפגנות האלימות: אובמה ביטל אספקת ציוד צבאי למשטרה
אחרי המהומות: תיפתח חקירה פדרלית נגד משטרת בולטימור

מפגין בבולטימור הבוערת רגעים אחרי סיום מועד העוצר על העיר, אפריל 2015. רויטרס
חנויות נבזזו במהלך המהומות בבולטימור/רויטרס

המחאה ההמונית האחרונה התרחשה לפני כחודש בבולטימור שבמרילנד, לאחר שהצעיר השחור פרדי גריי מת בזמן שהוחזק במעצר. במהלך המהומות בזזו המפגינים חנויות והציתו בניינים. שישה שוטרים נפצעו קשה וראשת העיר סטפני רולינגס-בלייק הכריזה על עוצר, שהוסר רק לאחר שישה ימים.

לפני כשלושה שבועות הודיעה התובעת הכללית של ארצות הברית, לורטה לינץ', כי משרד המשפטים האמריקני יפתח בחקירה פדרלית נגד משטרת בולטימור. בחקירה ייבחן אם מדיניותה ודרכיה לאכיפת החוק של משטרת בולטימור עולות בקנה אחד עם החוקה האמריקנית ועם חוקי זכויות האדם במדינה. עם זאת, המשרד לא יחקור את מקרה מותו של גריי, אלא את ההתנהלות הכללית של המשטרה בעיר. חקירות דומות נעשו בפרגוסון שבמיזורי אחרי המהומות שפרצו בעיר לאחר מות צעיר שחור בידי המשטרה.

לפי ההודעה, החקירה תתמקד בשימוש בכוח, כולל שימוש בנשק קטלני, מצד שוטרים. כמו כן, יחקרו במשרד את המעצרים ואת החיפושים של המשטרה בעיר. "בסופו של דבר, התהליך נועד להבטיח כי השוטרים מקבלים את הכלים שלהם הם זקוקים – ובהם אימונים, הנחיות הנוגעות למדיניות המשטרה וציוד – וכי כלים אלה יהיו אפקטיביים יותר. זאת, כדי לחזק את ביטחון הציבור", אמרה לינץ'. היא הוסיפה כי הקשר הקלוקל בין המשטרה לקהילה הוא "אחד הדברים המאתגרים ביותר בזמנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully