וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

53 שנים להוצאתו להורג של אייכמן: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יתקיים תרגיל "נקודת מפנה", יציינו בעולם ובישראל יום ללא עישון, תיקבע עוד עולה לחצי גמר הפלייאוף בכדורסל ונציין 25 שנים לתחילתה של "סיינפלד"

נקודת מפנה 15

תרגיל הגנת העורף בביה"ס תל"י סטון בירושלים, מאי 2013. טלי מאייר
ילדים מתרגלים בנקודת מפנה 13/טלי מאייר

אתם צריכים לדעת שהיום מתחיל תרגיל "נקודת מפנה 15", במסגרת שבוע החירום הלאומי. התרגיל מדמה תרחיש מלחמה בישראל, והוא נועד לשמר ולשפר את מוכנות העורף הצבאי והאזרחי לשעת חירום. בתרגיל מתורגלים בין היתר משרדי הממשלה, צה"ל, פיקוד העורף, משטרת ישראל, מגן דוד אדום, כיבוי והצלה, רשות החירום הלאומית וכמובן הרשויות המקומיות. יום השיא של התרגיל הוא יום שני, אשר בו יופעלו אזעקות בשעות 11:05 ו- 19:05 בכל רחבי המדינה, פרט לעוטף עזה. בנוסף, שבוע החירום יכלול תרגילים רבים ברחבי הארץ אשר ידמו מצבי חירום כגון תרגילי נפילות טילים, פינוי אוכלוסייה, פינוי פצועים ועוד. מטרת התרגיל היא לשפר את מוכנות מדינת ישראל כולה לשעת חירום, ולתרגל תפקוד נכון בעת הצורך.

היום הבינלאומי ללא עישון

איש מעשן. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם וגם בישראל את היום הבינלאומי ללא עישון אשר נועד להעלות את המודעות לנזקי עישון הטבק באמצעות עידוד התנזרות מעישון למשך 24 שעות. בעולם ישנם כשישה מיליון מקרי מוות מעישון טבק מדי שנה, כאשר 600 אלף מביניהם הם כתוצאה מעישון פאסיבי. על פי סקר הבריאות הלאומי בישראל, שיעור המעשנים עומד על 19.8% בקרב בני 21 ומעלה ועל פי הערכות מומחים, בישראל העישון אחראי לכ-8,000 מקרי מוות בשנה, כ-700 מהם בקרב לא מעשנים שנחשפו לעישון כפוי. בכל שנה נבחר נושא מרכזי ליום זה, השנה נבחר נושא המאבק בסחר לא חוקי בטבק.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מי תגיע לחצי הגמר?

וויל גרייבס מכבי חיפה מול אלישי כדיר הפועל אילת. אדריאן הרבשטיין
צילום: אדריאן הרבשטיין/אדריאן הרבשטיין

אתם צריכים לדעת שהיום תיקבע יריבתה של מכבי תל אביב בחצי גמר הפלייאוף של ליגת העל בכדורסל. אחרי שמכבי ראשון לציון השלימה 1:3 בסדרה מול הפועל חולון והעפילה לחצי הגמר שם תפגוש את הפועל ירושלים, ייערך המשחק החמישי בסדרה האחרונה שעדיין לא הוכרעה, בו תארח הפועל אילת את מכבי חיפה. הירוקים מהכרמל ינסו לטפס לחצי הגמר בפעם השלישית ברציפות, אבל אילת יכולה להתעודד מהעובדה שעד כה לא נרשם אף ניצחון חוץ בסדרה, מכיוון שהיא מארחת את הקרב על כל הקופה הערב.

הוצאתו להורג של אייכמן

אדולף אייכמן. AP
אייכמן בעת משפטו/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 53 שנים הוצא להורג בתלייה אדולף אייכמן, מבכירי המנגנון הנאצי בגרמניה ומהאחראים לביצוע של "הפתרון הסופי" להשמדת יהודי אירופה בזמן מלחמת העולם השנייה. אייכמן נלכד על ידי המוסד במאי 1960 בבואנוס איירס ומשפטו נפתח בישראל באפריל 1961. בדצמבר של אותה שנה נמצא אייכמן אשם ונגזר עליו גזר דין מוות לראשונה, ובפעם היחידה בישראל. אייכמן ניסה לבקש חנינה מהנשיא יצחק בן צבי אשר סרב לה וב-31 במאי בלילה הוצא להורג בתלייה. גופתו נשרפה בחצר הכלא ואפרו פוזר מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל.

חצי יובל לשידור הראשון של סיינפלד

כוכבי סדרת הטלוויזיה סיינפלד. AP
צילום: AP/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 25 שנים, בשנת 1990, שודר פרק הפיילוט של סדרת הטלוויזיה "סיינפלד". התכנית שאותה יצרו לארי דייוויד וג'רי סיינפלד הייתה אחת מהתכניות הפופולריות והמשפיעות ביותר בשנות ה-90 וסיפרה על חייו של ג'רי סיינפלד וחבריו בניו יורק. התכנית הוצגה לראשונה ביום חמישי ה-31 במאי 1990 ברשת NBC תחת השם "סיפורי סיינפלד", ושודרה במשך תשע שנים ברציפות, במהלכן שודרו 180 פרקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully