וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

בוטלה ההצעה הפלסטינית להדחת ישראל מחברות בהתאחדות הכדורגל העולמית, אזרח לבנוני נעצר בחשד שתכנן לפגוע ביעדים ישראלים בקפריסין, מתמודד חדש במרוץ לנשיאות בארה"ב, פעוט טבע למוות בבריכה בצפון. אלה כותרות השבת

במשרד החוץ חוגגים הניצחון בפיפ"א: "מוכיח שמו"מ זו הדרך היחידה"

"קצרנו את הפירות של חודשיים של עבודה מאומצת" - כך סיכמו במשרד החוץ את סיומה של סאגה לא פשוטה, עם נפילתה של ההצעה הפלסטינית להדחת ישראל מחברות בהתאחדות הכדורגל העולמית (פיפ"א). הפלסטינים נסוגו ברגע האחרון מההצעה והלכו במקום זאת לפשרה, שבמסגרתה תוקם ועדה משותפת לבחינת טענותיהם נגד ישראל. הוועדה תתכנס אחת לחודש כדי "לפקח" על התנהלות שני הצדדים, וישראל תפעל במקביל להקל על פעילות הכדורגל המקצועית בשטחי הרשות הפלסטינית.

ישראל כץ: "לכלוא את רג'וב במוקטעה ולתת לו לשחק סטנגה"

שר התחבורה והמודיעין וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, ישראל כץ, תקף בחריפות את יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, אחרי ביטול ההצעה להשעות את ישראל מהתאחדות הכדורגל העולמית (פיפ"א). "ג'יבריל רג'וב נכשל במזימתו לסילוק ישראל מפיפ"א. עכשיו הזמן לכלוא אותו במוקטעה ולתת לו לשחק סטנגה עם החברים", כתב השר כץ בפוסט זועם שפרסם בפייסבוק.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי "המאמץ הבינלאומי שלנו הוכיח את עצמו והביא לכישלון ניסיונה של הרשות הפלסטינית להדיח אותנו מפיפ"א". לדבריו, "אני מודה לכל מי שלקח חלק במאמץ הבינלאומי שהביא לכישלון הניסיון הזה, ולמשלחת הישראלית בשוויץ בראשות יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. מדינת ישראל מעוניינת בשלום שיבטיח את ביטחון אזרחיה, אך בדרך של כפייה ועיוות האמת הוא לא יושג. הדרך היחידה להשיג שלום היא לפתוח במשא ומתן ישיר בין הצדדים".

גורם מדיני: "חיזבאללה נערך לפיגועים נגד יהודים באירופה"

משטרת קפריסין עצרה בחמישי האחרון אזרח לבנון בן 26, לאחר שבחזקתו נמצאו שתי טונות של דשן ובו אמוניום חנקתי – חומר כימי שיכול לשמש כחומר נפץ, מאחר שהוא מתפוצץ בטמפרטורה מסוימת. החומרים נמצאו במרתף ביתו של הגבר, בעיר לרנקה שבדרום-מזרח קפריסין. אמנם המשטרה הצהירה כי כל הכיוונים נבדקים לגבי מטרת האחזקה של החומר, אולם כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי נבדק החשד שהחומרים היו מיועדים עבור מטרות ישראליות על האי.

כלי תקשורת נוספים בקפריסין דיווחו כי המשטרה בודקת אם לחשוד, שמחזיק גם באזרחות קנדית, יש קשר לחיזבאללה. שני עיתונים אף דיווחו כי נבדקת האפשרות שהוא היה מקורב למזכ"ל הארגון, חסן נסראללה. העיתון הקפריסאי Daily Phileleftheros טען כי החשוד, שלו גם אזרחות קנדית, היה חבר בזרוע הצבאית של החיזבאללה בעברו ועבר הכשרה באיראן על ידי משמרות המהפכה.

גורם מדיני בישראל אמר לוואלה!NEWS כי ישראל עודכנה בפרטי האירוע. "הערכה היא שחיזבאללה נערך לסדרת פיגועים נגד מטרות יהודיות ברחבי אירופה אך גם נגד מטרות מערביות", אמר. "שום דבר לא קורה בחלל ריק, האיראנים עומדים מאחורי הפעילות של חיזבאללה. אנחנו עדיין עוקבים ודרוכים אחרי הטרור. חיזבאללה עדיין מייחסים לישראל כל מיני חיסולים ומדברים על חשבון פתוח. אנחנן לא פוסלים שום דבר. מדובר בכמויות גדולות מאוד של חומר נפץ".

המרוץ לנשיאות: המושל לשעבר אומאלי ינסה לגבור על קלינטון

מושל מרילנד לשעבר, מרטין אומאלי, הכריז כי הוא יתמודד במרוץ לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית. "החלום האמריקני נראה עבור רבים מאיתנו כתלוי על חבל דק", אמר אומאלי בהכרזתו הרשמית שהתקיימה בעיר בולטימור, שם החל את הקריירה הפוליטית שלו. הוא הדגיש כי יפעל כדי לסגור את "המרווח הגדול של אי-צדק במדינה".

אומאלי, בן 52, מצטרף למתמודדת המובילה במפלגה הדמוקרטית, הילרי קלינטון, והסנאטור ברני סנדרס אשר הכריזו רשמית כי יתמודדו בבחירות. מתמודדים אפשריים נוספים הם סגן הנשיא ג'ו בידן, סנאטור וירג'יניה לשעבר ג'ים ווב ומושל רוד אילנד לשעבר לינקולן צ'אפי, שצפוי להכריז על מועמדותו בשבוע הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בן 14 מכרמיאל התמוטט משתיית אלכוהול - ונפצע קשה

נער בן 14 נמצא הלילה מוטל מחוסר הכרה על מדרכה ברחוב הפלמ"ח בכרמיאל כשהוא חבול מראשו. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לנער, שהיה תחת השפעת אלכוהול, טיפול רפואי. בהמשך הוא פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה במצב קשה, כשהוא מורדם ומונשם.

מבדיקות שעבר במרכז הרפואי התברר כי הנער אינו סובל מחבלות או שברים. הוא איבד את הכרתו בשל שתיית אלכוהול, התמוטט ואז נחבל בראשו במדרכה. הבוקר מצבו התייצב מעט והוא מוגדר בינוני, אולם הוא עדיין מורדם.

קרי וזריף נפגשו בז'נבה; איראן: לא נאפשר גישה לאתרים צבאיים

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי נפגש עם מקבילו מאיראן מוחמד ג'וואד זריף בז'נבה שבשוויץ במסגרת השיחות על הסכם הגרעין עם איראן. לצדדים נותר חודש להגיע להסכם וצוותים משתי המדינות צפויים להמשיך ולדון בפרטי ההסכם הסופי היום ומחר.

המחלוקות העיקריות בין הצדדים נוגעות לזמן שיעבור מרגע חתימת ההסכם ועד להסרת הסנקציות וכן לפיקוח על מתקנים צבאיים באיראן, כשסגן שר החוץ האירני כבר הדגיש היום כי הדרישה האחרונה לא תתקבל.

פעוט טבע למוות בבריכה בצפון

פעוט בן שלוש טבע למוות בבריכה בפארק גני חוגה, בסמוך לבית שאן. בתחילה, הילד נמשה מהמים ללא נשימה וללא דופק וחובשים ופרמדיקים של מד"א ניסו לבצע בו פעולות החייאה בעודם מפנים אותו לבית החולים העמק שבעפולה. עם זאת, בתום מאמצי החייאה ממושכים, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. הפעוט הוא בן למשפחה אשר מתגוררת באחד הכפרים בגליל.

ארה"ב הסירה את קובה מרשימת המדינות התומכות בטרור

ארצות הברית הסירה את קובה מרשימת המדינות התומכות בטרור במסגרת הפיוס ההיסטורי בין שתי המדינות. בכך הוסר מכשול עיקרי בדרך לחידוש היחסים הדיפלומטיים בין וושינגטון להוואנה אחרי יותר מ-50 שנה של נתק ועוינות. קובה תוכל מעתה להפעיל שירותי בנקאות על אדמת ארצות הברית בנוסף לפעילויות כלכליות אחרות. למרות זאת, אמברגו הסחר שמוטל על קובה שעדיין לא בוטל ימשיך להקשות על כלכלתה.

הסרת קובה מרשימת המדינות תומכות הטרור הייתה אחת מדרישותיה העיקריות של המדינה הקומוניסטית במהלך הדיונים בין מנהיגי המדינות על חידוש היחסים. עד אתמול נתקלו השיחות בין הנציגים האמריקנים לקובנים במבוי סתום, לאחר שבשבוע שעבר הם לא הצליחו להגיע להסכם על פתיחת שגרירויות במהלך פגישה בוושינגטון.

ראש המועצה המקומית מטולה הלך לעולמו אחרי מאבק בסרטן

בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן, הלך הבוקר לעולמו הרצל בוקר, ראש המועצה המקומית מטולה. הוא כיהן כראש המועצה במשך חמש שנים וחצי ובשנתיים האחרונות התמודד עם המחלה. בוקר, בן 62 במותו, הותיר אחריו רעייה ושלושה ילדים. מועד הלווייתו טרם נקבע.

בוקר הודיע על נבצרות מהתפקיד לפני כשבוע, אולם עם ההידרדרות המהירה במצבו הבריאותי, הוא הגיש ביום רביעי האחרון את התפטרותו מראשות המועצה המקומית מטולה. "הרצל תמיד אמר שצריך להחזיר את מטולה למפת העדיפות הלאומית, והוא הצליח לעשות את זה רק לפני שמונה חודשים", אמר לוואלה!NEWS תושב מטולה. "זהו יום עצוב למושבה. כולנו התפללנו והחזקנו אצבעות עד לרגעים האחרונים וקיווינו שהוא יתגבר על המחלה. אנחנו מחבקים היום את משפחת בוקר".

הקטטה ההמונית בדרום: שניים נעצרו בחשד לתקיפה

הקטטה ההמונית בין יהודים לערבים: שני נערים בני 16 מהיישוב תל שבע הסמוך לבאר שבע נעצרו בחשד שתקפו שלשום את השופט ואת שחקני קבוצת מרחבים בתום משחק הכדורגל לקבוצות נוער באופקים. אחד הנערים נעצר שלשום ושוחרר אתמול למעצר בית, והשני נעצר אתמול והועבר לחקירה בתחנת עיירות.

המשחק אמש הופסק לאחר ששחקן מתל שבע הכה את השופט. בעקבות זאת, שרק השופט לסיום המשחק ומיד פרצו למגרש עשרות אוהדים של קבוצת תל שבע ותקפו באלימות את שחקני הפועל מרחבים. שישה שחקנים נפצעו באורח קל וטופלו במגרש. מאמן הפועל מרחבים הגיש תלונה במשטרה.

טבח בסוריה: עשרות אזרחים נהרגו מחביות נפץ של צבא אסד

יותר מ-70 אזרחים נהרגו בסדרת תקיפות של חיל האוויר של סוריה במחוז חאלב – כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הדיווח, העשרות נהרגו כתוצאה מחביות נפץ שהשליכו מסוקי קרב על העיר אל-באב וכן על השכונות המזרחיות בבירת המחאז, חאלב. אל-באב נשלטת בידי ארגון "המדינה איסלאמית" ואילו מזרח העיר חאלב נמצא בידי ארגוני מורדים אחרים.

בתוך יממה: יותר מ-4,200 מהגרים חולצו מסירות בים התיכון

4,243 מהגרים שניסו להגיע לחופי אירופה חולצו בים התיכון במהלך היממה האחרונה – כך נמסר ממשמר החופים האיטלקי. כוחות ימיים של איטליה, אירלנד, גרמניה, בלגיה ובריטניה חילצו את המהגרים מ-22 סירות דיג וסירות גומי, באחד הימים האינטנסיביים ביותר מאז החל המבצע של האיחוד האירופי בים התיכון.

כמו כן, אתמול נמסר מחיל הים האיטלקי כי 17 גופות נמצאו על סירה ששטה סמוך לחופי לוב. בחודש שעבר, כ-800 מהגרים טבעו למוות לחופי לוב, לאחר שסירת דייג באורך של כ-20 מטרים התהפכה ושקעה. מקרה זה הביא את האיחוד האירופי להקים כוח ימי משותף, כחלק מתכנית נרחבת להתמודדות עם משבר המהגרים מצפון אפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully