וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כיבוש העיר: "השופט העיוור" של דאעש הגיח ברמאדי

29.5.2015 / 0:06

תושבים דיווחו כי הגורם הבכיר, שנחשב לסמכות הדתית השנייה בחשיבותה אחרי המנהיג אל-בגדאדי, נשא דרשה במסגד הגדול בעיר. הוא לווה בשומרים רבים. במקביל, המיליציות השיעיות מתכוננות למתקפת הנגד

גורם בכיר בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שידוע בשם "השופט העיוור", הופיע בעיר רמאדי שבמערב עיראק - כך דיווחו אתמול (חמישי) תושבים בעיר. הופעת הגורם, שנחשב לסמכות הדתית השנייה בחשיבותה בארגון, היא חלק מניסיון של דאעש לבסס את אחיזתו בבירת אנבאר, שנכבשה על ידו לפי כשבועיים. זאת, על רקע ההכנות למתקפת-הנגד של כוחות הביטחון ושל המיליציות השיעיות שמטרתה לשחרר את העיר.

תושבים ברמאדי דיווחו כי איש עיוור, עם יד אחד ועם ראש מכוסה, נשא נאום במסגד המרכזי בעיר אחרי תפילות הערב אתמול. הם לא ידעו מיהו, אבל הם הצליחו לזהות אותו כגורם בכיר משום שהוא לווה בידי מספר רב של שומרים. לדבריהם, המבטא שלו העיד על כך שהוא עיראקי. הישאם אל-האשימי, מומחה ביטחוני עיראקי שעוקב מקרוב אחרי הארגון הקיצוני, זיהה את הדמות כעלי עטיה אל-ג'ובורי, שנודע כאבו עסים או כ"שופט העיוור" של דאעש.

"איש הדת שהופיע אתמול ברמאדי הוא מפורסם מאוד", טען אל-האשימי. "הוא הסמכות הדתית הגבוהה ביותר בשורות הארגון אחרי אבו בכר אל-בגדאדי והחמישי בחשיבותו בכלל הארגון". לדבריו, הגעתו לעיר נועדה להטיל מורא על התושבים, שרבים מהם לחמו לצד כוחות הממשלה שנטשו את שדה הקרב לפני 11 ימים.

לקריאה נוספת בנושא
בכיר משמרות המהפכה: "ארה"ב שותפה למזימה של דאעש"
שר ההגנה האמריקני: "יש בעיה עם רצון העיראקים להילחם בדאעש"

כוחות של מיליציות שיעיות בדרכם לעיר רמאדי, מערב עיראק, שנכבשה בידי דאעש, 27 במאי 2015. רויטרס
כוחות המיליציות השיעיות בדרכן לרמאדי, שלשום/רויטרס

במקביל, כוחות גדולים של המיליציות השיעיות נשלחו למחוז אנבאר על אף החשש מהתגברות המתיחות הבין-דתית, לנוכח העובדה שרבים מתושבי המחוז הם סונים. הכוחות העיראקיים הצליחו להדוף היום מתקפה של לוחמי דאעש על עמדותיהם ממזרח לרמאדי. לדברי המשטרה ולוחמים של שבטים פרו-ממשלתיים, כוחות הארגון ניסו לאגף אותם באזור העיירה חוסייבה א-שרקייה, שנמצאת שבעה קילומטרים ממזרח לרמאדי, אך הם נהדפו.

כמו כן, כוחות הביטחון של עיראק ולוחמי המיליציות השיעיות התקדמו היום מדרום-מערב לעיר סמארא, שבמחוז סלאח א-דין השכן. "המטרה המרכזית של המבצע היא לחתוך את קווי האספקה של דאעש הנמתחים בין סמארא לאנבר", אמר מנהיג מקומי של המיליציות השיעיות. "טיהור האזורים הללו יעזרו לנו לבודד עוד יותר את הטרוריסטים של דאעש באנבאר ולפגוע ביכולות הקרב שלהם". לדבריו, כמאה לוחמי דאעש נהרגו מאז שהחל המבצע ביום שלישי האחרון. מקורות צבאיים ורפואיים מסרו כי כ-30 לוחמים משורות הכוחות הפרו-ממשלתיים נהרגו בקרבות, רובם לוחמים שיעים.

(עדכון ראשון: 22:33)

לוחמי דאעש בעיר רמאדי – עיראק, 17-18 במאי 2015. יוטיוב, צילום מסך
לוחמי דאעש ברמאדי/צילום מסך, יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully