וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מות העד – האם המשפט של אבי רוחן יימשך?

27.5.2015 / 17:14

ראש ארגון הפשיעה שנעצר במסגרת פרשה 512 עומד בימים אלה לדין גם בתיק של סחיטה באיומים. העד המרכזי נגדו נהרג בפיצוץ מכוניתו רגע לפני תחילת המשפט. הפרקליטות בצעד חריג מבקשת להמשיך לנהל המשפט ולא לחזור להליך גישור

צילום: דוד קורן, עריכה: קשת סידי

(צפו: אבי רוחן בהארכת מעצרו בפרשה 512, בשבוע שעבר)

אבי רוחן מוגדר במשטרה ראש ארגון פשע, וגם הוא, כרבים נוספים, נעצר במסגרת פרשה 512 בחשד שהיה מעורב בניסיונות החיסול של זאב רוזנשטיין, וכן בעבירות נוספות של ניסיון חיסול, ניסיון רצח, יבוא סמים והלבנת הון. נגד רוחן מתנהל בימים אלה תיק נוסף בבית משפט המחוזי בלוד, ובו הוא נאשם בסחיטה באיומים של ירקן מרעננה. במערכת אכיפת החוק תולים תקוות רבות בתיק הזה נגד רוחן, שכן לא רבים המקרים שבהם מצליחים להביא את מי שמוגדר "קודקוד" בארגון פשיעה לספסל הנאשמים. אלא שהתיק כולו נמצא כעת בסכנה, לאחר שהעד המרכזי נגד רוחן – הירקן שאותו סחט לכאורה, שי בכר – נהרג לפני כמה חודשים.

בכר הגיע באוקטובר האחרון למשרדי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) וסיפר לחוקרים כיצד לווה כסף וכיצד הגיעו אליו אנשיו של רוחן ודרשו ממנו 320 אלף שקלים. "אני רוצה לתת תלונה על אבי רוחן, שהוא מציק לי. נראה לי שהוא סוחט אותי. זה לא מגיע לי", אמר אז בכר. הוא סיפר כי אנשי רוחן שבאו לגבות ממנו את החוב הכו אותו ודקרו אותו. התשובה שקיבל מהמשטרה הייתה חד-משמעית: "ברגע שפנית, נגמר הסיפור. אנחנו יחד".

אלא שכעבור כמה חודשים, ב-23 בינואר, אירע פיצוץ במכונית שבה נסע בכר יחד עם בתו, בת 17, בהוד השרון. הנערה ניצלה, אך אביה נפצע אנושות ומאוחר יותר מת מפצעיו. מותו של בכר אירע בסמוך לתחילת משפטו של רוחן, שבו היה אמור בכר להופיע כעד מטעם התביעה. רוחן נעצר בחשד שחיסל את בכר יחד עם אנשים נוספים מארגונו, אך כעבור שבועיים הוא שוחרר ממעצר בשל חוסר ראיות נגדו.

עוד ידיעות משפט ופלילים:
פרשת השחיתות בפוליטיקה: פאינה קירשנבאום ו-11 נוספים יואשמו
דנינו על פרשת פישר: בדקנו בפוליגרף שאין עוד שוטרים בלהב 433 שסרחו
"אסי ופרנסואה ניסו להשיג הכול באלימות – וזה התפוצץ להם בפנים"

אבי רוחן, חשוד בפרשת 512, בימ"ש השלום ראשון לציון, מאי 2015. מוטי קמחי, פול צלמים
רוחן בהארכת מעצרו בפרשה 512/פול צלמים, מוטי קמחי

מותו של בכר הציב את הפרקליטות במצב בעייתי – ללא העד המרכזי לא ניתן להפליל את רוחן, למרות עדותו שתועדה בווידאו וכן שיחות שתועדו בין המעורבים השונים בפרשה. כמו כן, רוחן ונאשם נוסף בסחיטת בכר, סמואל מיזן, שמרו בחקירה על זכות השתיקה. עם זאת, בפרקליטות ביקשו בצעד חריג להמשיך ולנהל את המשפט נגד רוחן בהתבסס על סעיף בחוק הקובע כי בית המשפט רשאי לקבל אמרה של אדם שאינו מוגדר עד, בין משום שהוא מסרב להעיד או שאינו מסוגל להעיד, ובין שלא ניתן להביאו לבית המשפט משום שאינו בחיים או שלא ניתן למצאו. זאת בתנאי שבית המשפט שוכנע כי אמצעי פסול שימש למנוע ממנו לתת את עדותו.

לצורך כך, התובעים בתיק, נעמה תור-זאבי ואורי רינצקי, נפגשו עם השופטת במעמד צד אחד. הם חשפו בפניה חומרים מחקירת הרצח, שממנה עולה סבירות כי החיסול של בכר נעשה בשל כוונתו להעיד במשפט. להבדיל מחקירה רגילה, התובעים נזקקו לרף ראיות נמוך יותר ולא נדרשו להוכיח מעל לכל ספק סביר כי רוחן או אנשיו עומדים מאחורי הרצח.

לפני מותו של בכר היה התיק במסגרת גישור פלילי, שמטרתו להביא להסדר טיעון בין הצדדים. אולם בפרקליטות הוחלט שלאור נסיבות התיק, ובהן העד המרכזי שמת מפיצוץ במכונית במהלך המשפט, אין כרגע היתכנות להמשיך את הדיון מאותה נקודה שבה הופסק ובה כבר הגיעה הפרקליטות להסכמה ראשונית עם עורכי דינו של רוחן.

בקרוב ייערך דיון בתיק, ובו תחליט השופטת אם לקבל את עמדת הפרקליטות. מנגד, עורכי דינו של רוחן, קובי שעיה ורויטל סבג-שקד, צפויים להתנגד לבקשה ולטעון כי הודאתו של בכר במשטרה אינה קבילה משום שלא הוכח שהוא חוסל מאחר שהעיד נגד הלקוח שלהם.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully