וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל רקטה משאירה אלפי ילדים חרדים באשדוד בבתים

27.5.2015 / 13:53

בעקבות ירי הרקטה אמש הורה ראש העיר יחיאל לסרי שלא לפתוח את מוסדות החינוך שאינם ממוגנים, אלא שעשרות מוסדות חרדיים פועלים ללא היתר ולא זכו למיגון. "נמאס מהבירוקרטיה"

צילום: שי מכלוף, רויטרס; עריכה: טל רזניק

14 בתי ספר ו-57 גני ילדים במגזר החרדי באשדוד לא נפתחו היום (רביעי) לאחר שראש העירייה יחיאל לסרי הורה שלא לפתוח מוסדות חינוך שאינם ממוגנים בעקבות נפילת הרקטה באזור אמש. כמעט בכל פעם שאזעקה מופעלת ורקטות משוגרות לעבר אזור אשדוד, ראש העיר מחליט לסגור באופן מידי את בתי הספר והגנים הלא ממוגנים, וילדי מוסדות המגזר החרדי – המהווים 10% ממוסדות החינוך בעיר, שברובם נמצאים במבנים ארעיים ולא במבני בטון – נותרים בבתיהם.

במשך חמש השנים האחרונות מוגנו עשרות מוסדות חינוך באשדוד, אך מוסדות חרדיים רבים פועלים ללא היתרים ולכן אין באפשרות משרד הביטחון והעירייה למגנם. בעירייה החליטו לזרז את אישור ההיתרים, ובחלק מהמבנים כבר החלו עבודות מיגון, הצפויים להסתיים בשנה הקרובה, אך בשלב זה המוסדות הללו עדיין נותרים סגורים בכל פעם שהשקט מופר.

מתחם החרגול, רובע ז', אשדוד, מאי 2015. ניב אהרונסון
מתחם "החרגול"/ניב אהרונסון

משה גרינבאום, פעיל ציבור במגזר החרדי בעיר, התרעם על המצב. "מדובר באלפי ילדים. הילד שלי בן תשע ונשאר היום בבית. אצלנו במגזר החרדי תמיד יודעים שילדים רבים לומדים במבנים יבילים וכשיש רקטות – הם בבית", אמר גרינבאום. "יש הורים שעובדים מחוץ לאשדוד והיום נאלצו להישאר בבית ולפספס יום עבודה כדי להישאר עם ילדים". גרינבאום ציין כי הוא מגבה את ראש העיר בהחלטתו. "לא יכול להיות שיהיו לימודים במקום לא ממוגן", אמר. "מצד שני, אני כועס על ממשלת ישראל שמתעסקת בתיקים. עד שמאשרים בניית בתי ספר לוקח שנים. הבירוקרטיה לוקחת המון זמן, ויש המון מוסדות שיכלו לפתור הבעיה הזאת".

אב נוסף מאשדוד נאלץ לקחת היום את ילדיו עמו לעבודה בשל השבתת בתי הספר. "זה פשוט קשה. אני לא מבין את הבירוקרטיה שמקשה עלינו לקבל היתרים, פשוט נמאס לנו", אמר האב. "ההשבתה מוצדקת, אבל צריך לפתור את העניין".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

העירייה: "הנושא קיבל דחיפות מיוחדת"

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "במשך עשרות שנים היה נושא בינוי מוסדות החינוך במתחם המכונה 'חרגול', המיועד לאוכלוסייה החרדית המתגוררת בסמיכות, נתון במחלוקת ובחוסר קידום, והתלמידים למדו במבנים יבילים. עם כניסתו לתפקיד פעל ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, לפתרון הסוגיה גם אל מול הגורמים המפעילים וגם בשיתוף משרד החינוך, במטרה ליצור מוסדות ראויים לילדים הלומדים במקום. מתחם זה קיבל דחיפות מיוחדת עקב הצורך בפתרונות מיגון לילדים".

עוד פירטו בעירייה בנוגע למצב המוסדות השונים בהליך ההיתרים לבינוי: "חמישה מוסדות קיבלו היתר ונמצאים בהליך תכנון מתקדם; שניים קיבלו היתרים; אחד נמצא בבנייה מתקדמת; אחד נמצא בתהליכי בנייה התחלתיים וחמישה מוסדות נוספים נמצאים בתהליך הבקשה – תהליך הנמצא באחריות המפעילים של מוסדות החינוך".

לפניות לכתב: Yanir9310@walla.com

מתחם החרגול, רובע ז', אשדוד, מאי 2015. ניב אהרונסון
"לא יכול להיות שיהיו לימודים במקום לא ממוגן". מתחם "החרגול"/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully