וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת זעם - נתניהו מרגיע: "אני אחליט במחלוקות בירושלים"

26.5.2015 / 20:14

אחרי שראש עיריית ירושלים תקף פומבית את ראש הממשלה על הפרת הבטחתו לבטל את המשרד לענייני ירושלים, מנסה נתניהו להרגיע את הסערה. לדבריו, אם יהיו מחלוקות על תכניות ממשלתיות, הוא יהיה זה שיכריע

צילום: עומר מירון, עריכה: ליאור קירשנר

(דברי נתניהו וברקת בישיבת ממשלה לפני שבוע)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנסה להפיס את זעמו של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, על מינויו של זאב אלקין לשר לענייני ירושלים. בתום פגישה שערך אחר הצהריים (שלישי) בירושלים עם הסנטור הרפובליקני וויליאם קסידי, התייחס נתניהו לסערה שנוצרה ואמר: "נפגשתי אתמול עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ואמרתי לו שבמקרה של מחלוקות כלשהן לגבי תכניות ממשלתיות בירושלים בין המשרד לענייני ירושלים לבין ראש העיר - אני הוא זה שאחליט. אחליט למען ירושלים".

לוואלה!NEWS נודע כי בפגישה בין השניים אמש בכנסת זעם ברקת על הפרת הבטחתו של נתניהו לביטול המשרד לענייני ירושלים. ברקת שב ואמר לנתניהו כי לטעמו המשרד מיותר, ולמעשה יוצר חסמים ביורוקרטיים וגורם לבזבוז כספים. ברקת ציין כי בלשכתו ישנן עשרות תכניות מוכנות לפיתוח העיר שצריכות עתה לקבל את חתימת השר מחדש.

עוד בנושא:
ברקת נגד העברת תיק ירושלים לאלקין: "העיר אינה פרס ניחומים"
ארדן הושבע לשר לביטחון הפנים, האסטרטגיה וההסברה; הפיצוי לאלקין: תיק ירושלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בחמ"ל של עיריית ירושלים מקבל תדרוך בנושא השלג בירושלים. דצמבר 2013. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וברקת/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

הבוקר תקף ברקת באופן פומבי את ראש הממשלה, והדגיש כי "ההחלטה על הקמתו מחדש של המשרד לענייני ירושלים התקבלה בניגוד לדעתי". לדבריו, "היא סותרת את התחייבותו של ראש הממשלה והחלטת הממשלה שאושרה ביום ירושלים, ולפיה משרד ראש הממשלה יופקד על פיתוחה וקידומה של העיר בשותפות עם ראש העיר ועיריית ירושלים".

עוד הדגיש ראש העיר כי "ירושלים אינה פרס ניחומים לאף אחד. צר לי כי שיקולים פוליטיים צרים יביאו לבזבוז של כספי ציבור ובירוקרטיה מיותרת, שיקשו על העבודה המשותפת של הממשלה והעירייה בפיתוחה וקידומה של ירושלים".

מינויו של אלקין לתפקיד השר לענייני ירושלים הגיעה לאחר שהתיק לעניינים אסטרטגיים הועבר לידיו של גלעד ארדן. אלקין, שזעם על הוצאת התיק מידיו ואיים כי לא יצביע יחד עם הקואליציה בהצבעה על תקציב 2016-2015, נפגש אמש עם נתניהו וביקש את תיק ירושלים כפיצוי. לאחר פגישה לילית עם נתניהו, שבה סוכם כי יקבל את התיק, התרצה אלקין והצביע יחד עם הקואליציה בהצבעות שעלו הלילה בכנסת.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully