וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן הושבע לשר לביטחון הפנים, האסטרטגיה וההסברה; הפיצוי לאלקין: תיק ירושלים

26.5.2015 / 0:42

ארדן הצטרף לממשלה ויקבל לידיו שלושה משרדים: "נתנו לי את הכלים המתאימים". השר אלקין, שזעם על ההחלטה להוציא את המשרד לנושאים אסטרטגיים מידיו, קיבל את התיק לענייני ירושלים

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

חבר הכנסת גלעד ארדן, הושבע אמש (שני) לשר לביטחון הפנים, השר לנושאים אסטרטגיים ולשר ההסברה, לאחר שמינויו אושר בהצבעה בכנסת ברוב של 58 תומכים לעומת 55 מתנגדים. שר הקליטה זאב אלקין נפגע מכך שהתיק לעניינים אסטרטגיים הועבר לארדן וביקש בתמורה את תיק ירושלים.

לאור בקשתו, קיים עימו ראש הממשלה בנימין נתניהו פגישה לילית שבה סוכם כי יקבל תחת אחריותו את התיק. בפגישה נכח גם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. עם זאת, הנושא נתון לאישור הממשלה. בעקבות הסיכום הצביע אלקין יחד עם הקואליציה בהצבעות שעלו הלילה בכנסת.

לקריאה נוספת:
מה הסיכוי של גלעד ארדן לחזור לממשלת נתניהו?
גלעד ארדן נשאר מחוץ לממשלה: "יום מורכב מאוד עבורי"
ארדן: "אצטרך להחליט על המשך דרכי - בכנסת או בממשלה"

זאב אלקין יוצא מפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו 26 מאי 2015. עמרי נחמיאס, מערכת וואלה!
אלקין יוצא מפגישתו עם ראש הממשלה, הלילה/מערכת וואלה!, עמרי נחמיאס

ארדן כתב בעמוד הפייסבוק שלו על החלטתו להצטרף לממשלה, והסביר כי "החלטתי להיענות לבקשת ראש הממשלה. בכל משרד ממשלתי אפשר לעשות המון למען הציבור, ובלבד שנותנים לך את היכולת לפעול ואת הגיבוי הנדרש לבצע מהלכים משמעותיים", הסביר.

לדבריו, "ויתרתי בעבר על המשרד להגנת העורף (שהיה מאוד חשוב בעיניי), כיוון שלא ניתנו לי הסמכויות והתקציבים לפעול לחיזוק הנושא וגם במקרה הזה, כאשר חשבתי שלא ניתנו לי התנאים הנדרשים לחולל שינוי אמיתי במשטרה ובביטחון האישי של כולנו, העדפתי לוותר על התפקיד. כאיש המחנה הלאומי שהשקיע לא מעט כדי שננצח בבחירות זו לא הייתה החלטה קלה עבורי, אבל לא חשבתי שאני הנושא, ואיני סבור כך גם כעת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גלעד ארדן בהשבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"אני מתחייב להביא הישגים". ארדן/נועם מושקוביץ

הוא הסביר כי פעולותיו נובעות אך ורק מתוך שיקול ציבורי. "אני לא חושב שהנושא העיקרי הוא הפוליטיקה, כיפופי הידיים וזוטות מן הסוג הזה. השאלות שצריכות להישאל הן על הנושאים והמהות: הביטחון האישי שלנו, מצבה הערכי של המשטרה וניסיונות החרם והדה-לגיטימציה נגד ישראל המתפשטים בעולם. נדמה לי שכעת, משהובטחו לי הכלים המתאימים, יש לי היכולת לפעול ולהביא לשינוי. אני מתחייב להביא הישגים", אמר.

טוב, אז כפי ששמעתם, יש התפתחויות וחשוב לי שתשמעו ממני את הפרטים המלאים ובעיקר, המהותיים. 1. החלטתי להצטרף לממשלה ולהיע...

Posted by ‎גלעד ארדן | Gilad Erdan‎ on lundi 25 mai 2015

עוד אמר ארדן כי נתניהו סיכם עמו על "כלי עבודה" משמעותיים. "לאחר דיונים מעמיקים, סיכמתי עם ראש הממשלה על תוספת תקציבית משמעותית למשרד לביטחון הפנים ועל קידום חקיקה שתחזק את המשרד כך שיתאפשר לי לעשות שינוי אמיתי במשטרה, להגביר את האכיפה ולטפל בחוליים הקיימים. המצב הנוכחי אינו פשוט, אבל אתגרים מסוג זה מעולם לא הרתיעו אותי".

באופוזיציה, לעומת זאת, תקפו את המהלכים האחרונים של הממשלה הנכנסת. חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) אמרה במהלך הדיון: "אנחנו רואים כאן היום פארסה בלתי מתקבלת על הדעת של ממשלה שעושה ג'אגלינג על עצם קיומה. איזה דבר דוחה בהתנהלות של ממשלה שרוצה שהציבור ייתן בה את אמונו. שהאנשים הלא המתאימים הם בתפקידים הלא המתאימים. מה זה מעיד על איך שהממשלה הזו תתנהל? איך יודעים מי אחראי על מה? למי לפנות באיזה נושא? השפילו את השרים של הליכוד עד עפר, נתנו להם תפקידים שהם לא רוצים בהם ולא תואמים את הכישורים שלהם. מה זה אומר על ראש הממשלה שרוצה לשדר לציבור שהולכת להיות כאן ממשלה אחראית ויציבה? אף מינוי הוא לא מינוי רציני".

דקותיו האחרונות של חברי גלעד ארדן כח"כ. עוד מעט יושבע לשר בממשלה.***נזכרנו היום איך התחלנו יחד דרך ארוכה בחיים הפוליטיים בתחילת 96', במצודת זאב ועד ישיבה משותפת ליד שולחן הממשלה.

Posted by ‎Ofir Akunis - אופיר אקוניס‎ on Monday, May 25, 2015

ח"כ זוהיר בהלול: "אם הממשלה הזו איננה רפובליקת בבנות, אני לא מבין מה היא רפובליקת בננות. הביטוי דיבר על מדינה במרכז אמריקה שבעצם אפשרה לכמה מהסוחרים האמריקאים לרכוש כמעט 80% ממטעי הבננות של המדינה הזו. זה אומר שטובת מעטים מכריעה את טובת הכלל. אין בכך אסוציאציה עם ממשלת ישראל בראשות נתניהו? כמעט 80%מתקציב המדינה הולך לכמה מפלגות והם מעבירם כאוות נפשם אל המעטים, ושללו מהאזרחים לחיות בצדק חלוקתי".

עמיתתו למפלגה מרב מיכאלי הוסיפה: "יש בקרב עובדי המשרד לביטחון הפנים טעם של חמיצות ואי נעימות בדרך שבה השר ארדן מגיע אליהם. לפני ארבעה שבועות, כשראש הממשלה הלך לנשיא ואמר לו עלה בידי להרכיב ממשלה, למה הוא התכוון? ברור שהייתה לו קואליציה - אבל איזו ממשלה בדיוק הייתה לו? על פניו נראה שראש הממשלה לא אמר אמת לנשיא. נתניהו הקפיד לשבץ את אנשי הליכוד למשרדים שהם הכי לא רצו בהם".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 22:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully