וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר "מחתרת בת עין" שלומי דביר ישוחרר ממאסר

26.5.2015 / 18:18

דביר, הנאשם האחרון בפרשה שנושא בעונשו בגין פעילות הארגון, לרבות ניסיון לבצע פיגוע, ישתחרר לאחר 13 שנים בכלא - שנתיים לפני המועד שנקבע. למדינה שמורה הזכות לערער על כך בשבוע הקרוב

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

(שחררו ממאסר של מנהיג המחתרת עופר גמליאל, בחודש פברואר)

ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר (שב"ס) הורתה היום (שלישי) על שחרורו של שלומי דביר ממחתרת בת עין, שחבריה הורשעו בין היתר בניסיון לבצע פיגוע ובעבירות נשק, לאחר כ-13 שנות מאסר ושנתיים לפני תום עונשו. דביר הוא הנאשם האחרון בפרשה שישתחרר ממאסר.

לראשונה מאז כליאתו, לא התנגד השב"כ לשחרורו של דביר. חברי ועדת השחרורים ציינו כי לאור חוות הדעת של שב"כ, ובכלל זה של הגורמים הטיפוליים של הארגון, החשש כי דביר יחזור על מעשיו הוא נמוך ועל כן יש לשחררו. ביצוע ההחלטה עוכבה בשבעה ימים, על מנת לאפשר ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, לשקול הגשת ערר על ההחלטה.

בא כוחו של דביר מטעם ארגון "חוננו", עו"ד עדי קידר, מסר בתגובה להחלטה: "אנחנו מקבלים ברגשות מעורבים את החלטת הוועדה, וזאת לאור העובדה שהחלטת השחרור בעניינו הייתה צריכה להיות מוקדמת יותר, מיד לאחר שחרורו של עופר גמליאל. טענות נציג היועץ המשפטי לממשלה בדיון היו לא ראויות, ובמידה מסוימת אף היו בניגוד לעמדת השב"כ, שהוא הגורם המוסמך בהערכת המסוכנות הנשקפת מאסירים ביטחוניים. אנו מקווים שהיועץ המשפטי יכבד את החלטת הוועדה ויביא בזאת לסיום מסכת ההתעללות בשלומי דביר וחבריו".

בחודש פברואר האחרון שוחרר ממאסר עופר גמליאל, אחד משני ראשי המחתרת שנידון ל-15 שנות מאסר בשנת 2002. זאת, לאחר שניסה לבצע פיגוע במזרח ירושלים. שחרורו התאפשר לאחר שוועדת השחרורים אישרה את הבקשה לניכוי שליש מעונשו. השחרור התעכב בשבוע משום שפרקליטות המדינה הביעה התנגדות וביקשה לערער על ההחלטה, אולם בסופו של דבר הערעור לא הוגש. ועדת השחרורים קבעה בהחלטתה כי גמליאל עבר "שיקום והתקדמות מרשימה, וכי החשש שיבצע מעשים דומים כמעט ואינו קיים".

גמליאל הורשע ב-2003 בניסיון לפוצץ עגלת תופת ליד בית החולים מקאסד ובית הספר לבנות בשכונת א-טור במזרח ירושלים באפריל אותה שנה. במהלך משפטם של חברי המחתרת התברר כי הדרך שבה נבחר המטען – שתי לבנות חבלה, שני בלוני גז, מאות ליטרים של סולר וברגים רבים – נועדה לגרום למותם ולפציעתם של תלמידות ועוברי אורח חפים מפשע רבים ככל האפשר. רק בשל תקלה טכנית לא פעל המטען, שנוטרל בידי חבלני המשטרה. חבר מחתרת נוסף, ירדן מורג, שהניח את המטען יחד עם דביר, נידון ל-12 שנות מאסר. אחיו של דביר, שחר, נידון לשמונה שנות מאסר ושוחרר.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully