וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגל: "המפכ"ל יקים צוות לבחינת מדיניות כלפי משתמשים בקנביס"

26.5.2015 / 13:54

לדברי ח"כ ינון מגל, בשיחה שקיים עם דנינו סיפר לו האחרון על הקמת הצוות. לדבריו, בכוונת המפכ"ל להטיל על ראש אגף החקירות והמודיעין לבדוק את המדיניות בנושא בעולם

צילום: דוברות עיריית בית שמש, עריכה: שניר דבוש

(דנינו: "הגיע הזמן שישראל תבחן מחדש את המדיניות בנושא סמים קלים")

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו יקים צוות שיבחן מחדש את מדיניות משטרת ישראל כלפי עבירות של שימוש בקנאביס - כך אמר היום (שלישי) ח"כ ינון מגל מהבית היהודי. לדברי מגל, דנינו הודיע לו על הקמת הצוות בעת ששוחח עמו על הנושא. במהלך השיחה, לדברי מגל, הסביר לו דנינו כי בכוונתו לפנות לראש אגף החקירות והמודיעין ולבקש שזה יבדוק את הנושא ואת המצב בתחום זה במדינות שונות בעולם.

לפני כשבועיים הפתיע המפכ"ל כשהתבטא בנושא בביקור בבית ספר בבית שמש וקרא לבחון מחדש את מדיניות הממשלה בנושא. זאת על רקע פניות של חברי כנסת אליו בבקשה לשינוי הגישה של המשטרה בסוגיה. "יותר ויותר אזרחים רוצים ודורשים להתיר את השימוש בקנאביס", אמר דנינו. "מה העמדה של המשטרה היום? תתפלאו לשמוע. אני חושב שהגיע הזמן שמשטרת ישראל, יחד עם מדינת ישראל, תבדוק ותבחן את העמדה המסורתית שלהן. אני חושב שצריך לשבת וללמוד מה קרה בעולם הרחב".

עוד בוואלה!NEWS:
בעולם מבולבלים מפיצול סמכויות משרד החוץ: "עם מי מדברים?"
פעילים הפגינו מחוץ לוועידת האנרגיה: "הגז שלנו בן ערובה"
צפו בהבטחת נתניהו לברקת: "אשמור על תיק ירושלים בידיי"

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בשפרעם. יותם רונן
"אותי לא מעניין מי שמגלגל ג'וינט במרפסת". המפכ"ל דנינו/יותם רונן

כבר לפני יותר משנתיים הביע דנינו עמדה מרוככת לגבי מדיניות הממשלה. "אותי לא מעניין מי שמגלגל ג'וינט במרפסת בשכונה איקס", אמר המפכ"ל בריאיון לעיתון "ישראל היום".

מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול איתן גרוני מסר בתגובה: "הצהרותיו האחרונות של מפכ"ל המשטרה הינן חריגה מתחום הסמכות והאחריות של המשטרה. הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול ביחד עם משרד המשפטים הם הגורם הרלבנטי לבחינת מדיניות הענישה, ובתקופה זו אנו ממתינים לכניסתו לתפקיד של שר ביטחון הפנים החדש. בתיאום איתו, נמשיך את קידום הפנייה ליועץ המשפטי ולגורמים הרלבנטיים בכדי להקים וועדה בין-משרדית שבה ייקחו חלק נציגי הרשות, משרד המשפטים, משרד הבריאות וגורמי חינוך, טיפול ואכיפה. מטרת הוועדה הינה בחינה מחדש של מדיניות האכיפה והענישה הנוכחית על כל היבטיה. צריך לזכור שמדובר בנושא חשוב ובעל השלכות רבות ונכון לעסוק בו ברצינות ובזהירות".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully