וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגן הושבת בשל עבודות מנוף מעל ראשי הילדים: "מפקירים אותנו"

26.5.2015 / 9:28

הורים לילדי גן בבאר שבע החליטו לשבות ואף צפויים להפגין נגד עבודות המנוף באזור. זאת, לאחר שלפני כשבוע נפל שק מלט ממנוף סמוך. "אנחנו במלחמה מול עיריית באר שבע". העירייה מבטיחה: מיקומו יוחלף

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

הוריהם של הילדים בגן "גליל" שבבאר שבע הפגינו הבוקר (שלישי) ואף השביתו את הגן כמחאה על עבודת מנוף מעל ראשי הילדים בגן. לדברי ההורים, לפני כשבוע נפל שק מלט ממנוף אחר שאינו רחוק מהמנוף שנמצא מעל הגן, ובנס לא קרה כלום. כמו כן טוענים ההורים כי עיריית באר שבע, שאליה פנו בנידון, לא עשתה עד כה דבר בעניין.

שוש אלון, נציגת ועד הורי הגן, אמרה בזמן ההפגנה כי "אנחנו מנהלים מלחמה מול עיריית באר שבע, שהקימה שני אתרי בנייה מימין ומשמאל לגן הילדים לפני כחמישה חודשים. קיימנו איתם כבר שלוש או ארבע פגישות. הילדים סובלים ממחלות מאוד קשות, כגון אסתמה, אלרגיות, עצבנות יתר - תופעות שלא היו אצל הילדים שלנו. ביקשנו לעכב את הבנייה והם עיכבו עד פסח. לפני ארבעה ימים הגענו לגן וראינו מנוף מעל ראשינו. המנוף הותקן רק לפני ארבעה ימים והוא עדיין לא פועל, אבל אנחנו לא יודעים מה יכול לקרות. היו מקרים, היו דברים".

גל יתימו, שבנה ובתה לומדים בגן, סיפרה כי "במוקדם או מאוחר המנוף הזה יעבוד. בגן הזה קיבלו אישור להפעיל קייטנה, אני לא מבינה איך. בעירייה מסבנים אותנו. אומרים שיעכבו את הבנייה, אבל הפרויקט הזה הרי ייבנה בסופו של דבר. בשביל שהוא ייבנה צריך את המנוף הזה. שימצאו פתרון, שיעבירו את הגן למבנה חלופי. אנחנו מבינים שלעצור בנייה זה בלתי אפשרי, אבל שימצאו פתרון".

מנוף ואתר בנייה מעל גני ילדים גליל בבאר שבע. באדיבות המשפחות, מערכת וואלה! NEWS
המנוף מעל הגן בבאר שבע/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחות

לטענת ההורים, הסיפור החל לפני ארבעה חודשים כאשר אחד מהקבלנים בעיר החל לבנות בסמוך לגן. הרעש והאבק היו בלתי נסבלים. "מצבם של חלק מהילדים בגן שסובלים מאסטמה החריף, פנינו לעירייה ושם הבטיחו לנו לעכב את הבנייה וכן הבטיחו שירטיבו את הקרקע כדי למנוע אבק. ביקשנו להעתיק את הגן למקום אחר אך לא סיפקו לנו פתרון", אמרה אם נוספת. "בשבוע שעבר הוצב מנוף שעומד מעל הגן, פנינו שוב לעירייה ושוב לא ניתן לנו פתרון הולם, אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים", הוסיפה.

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "לנגד עיני העירייה עומד בראש ובראשונה נושא ביטחון ושלום ילדי הגן. בהנחיית העירייה, יועתק המנוף למקום חלופי הרחק מגן הילדים. עד לפירוקו והעתקתו, תאסר הפעלתו. גורמי הבטיחות מלווים את הטיפול וימשיכו עד אשר תושלם העתקתו של המנוף".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
באר שבע: מנוף הוצב מעל ראשי ילדי הגן. שי מכלוף
הפגנת ההורים, היום/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully