וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

78 שנה לגשר הזהב: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום הוא יום השמיעה הישראלי, יתקיים גמר הליגה האירופית, יערך טקס הוקרה למשפחות תורמי האיברים, תתכנס הועידה הכלכלית של ה G7 ונציין 78 שנים לחניכת גשר הזהב

יום השמיעה

אילוסטרציה. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום הוא יום השמיעה הארצי אשר מטרתו להעלות את המודעות לנושא הירידה בשמיעה ואת המודעות לנגישות לכבדי שמיעה ואתגריהם. מעל ל-10%מתושבי ישראל חיים עם ירידה בשמיעה, כ-800 אלף בני אדם. בנוסף, אחד מכל שישה אנשים בגילאי העבודה ואחד מכל שלושה מעל גיל 65 מוגדרים ככבדי שמיעה. הירידה בשמיעה נחשבת לפוגעת ביכולת לתקשר בביטחון עם הסביבה ולהשתלב בחברה. על פי מחקר של משרד הכלכלה שיעור המועסקים בקרב כבדי השמיעה הוא 58.9 אחוזים בלבד לעומת 70.4 אחוזים בקרב שאר האוכלוסייה.

גמר הליגה האירופית

איבן רקיטיץ' ושחקני סביליה חוגגים זכייה בליגה האירופית. AP
שחקני סביליה חוגגים בשנה שעברה/AP

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך גמר הליגה האירופית, בו ייפגשו סביליה ודניפרו באיצטדיון נארודובי בוורשה. הקבוצה האוקראינית המפתיעה הגיעה למעמד השיא של המפעל השני בחשיבותו באירופה אחרי ליגת האלופות, אחרי שהדיחה בחצי הגמר את נאפולי. זאת, בעוד שהאנדלוסים, שזכו במפעל אשתקד, חלפו על פני פיורנטינה בשלב הקודם, וינסו לצרף תואר נוסף לארון הגביעים שלהם, ולשחזר את שתי הזכיות הרצופות שלהם בגרסה הקודמת של המפעל, ב-2006 וב-2007.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

כרטיס אדי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יערכו נשיא המדינה ורעייתו טקס הוקרה למשפחות תורמות איברים של המרכז הלאומי להשתלות. הנשיא ריבלין יקרא בנאומו באירוע לאזרחי ישראל לחתום על כרטיס "אדי" לתרומת איברים ולקריאת העידוד הזו יצטרפו גם רותי רודניק, אשר עברה השתלת לב לפני 18 שנה, יוסרא עאשור אשר איבדה את שני בניה, נור וחאתם, בשתי תאונות דרכים שונות, ותרמה את אבריהם להצלת חיים, ורות גולדברג אשר תרמה את איברי בתה אילנה לאחר מותה. המחזיק בכרטיס אדי מצהיר על רצונו לתרום מאבריו לאחר מותו לשם השתלת איברים בחולים והתרומה עצמה מותנית בהסכמת המשפחה. בישראל 10% מהאוכלוסייה מחזיקים בכרטיס זה.

G7

פסגת ועידת G8 – אירלנד הצפונית, יוני 2013. GettyImages
מנהיגי ה G7/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום תצא לדרך הועידה הכלכלית של ה-G7 (ארגון המדינות המתועשות) במסגרתה יפגשו בדרזדן שבגרמניה שרי האוצר וראשי הבנקים של שבע המדינות המתועשות (ארצות הברית, קנדה, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה). הם יעסקו בגיבוש והצבעה על מדיניות הגוש במשא ומתן על המסחר עם ארצות הברית ועל כללי ריסון לבנקים הגדולים שלא ניתן להסתכן בכישלונם. כל זאת כשברקע יוון עדיין נמצאת במשא ומתן עם הנושים הבינלאומיים שלה אשר ממשיכים לחפש עסקה שתאפשר הזרמת מזומנים להם היא זקוקה נואשות.

חניכת גשר הזהב

גשר הזהב. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 78 שנים בשנת 1937, נחנך "גשר הזהב" (The Golden Gate Bridge) בסן פרנסיסקו. הגשר התלוי מחבר בין שני הצדדים של מיצר "שער הזהב" ומחבר בין העיר סן פרנסיסקו ובין מחוז מרין. הגשר הוא באורך של 1970 מטרים וגובהו הוא כ- 230 מטרים מעל פני הים. את הגשר החלו לבנות בשנת 1933 והוא נבנה במשך ארבע שנים. עלות בניית הגשר היתה 27 מליון דולרים (השווים לכחמש מאות מליון דולרים היום) ובמהלך הבנייה נפרשה תחת הגשר רשת ביטחון אשר הצילה לפחות 19 עובדים ממוות. בממוצע, עוברים על הגשר מדי יום 100 אלף כלי רכב בשישה נתיבי תנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully