וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב חוגגת יובל: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום מתנצלים האוסטרלים בפני האבוריג'ינים, יצוינו 67 שנים להקמת צה"ל, מירי רגב תחגוג יום הולדת 50, מכבי תל אביב תיפרד משרן ייני ונציין 20 שנים לסרט קספר

יום ההתנצלות

אבוריג'ינים באוסטרליה. GettyImages
אבוריג'ינים באוסטרליה/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים באוסטרליה את יום ההתנצלות הלאומי (National Sorry Day) המתקיים בתאריך זה מאז שנת 1998. יום זה בא להעלות את זכר העוולות שביצעה אוסטרליה כלפי החברה האבוריג'ינית ובאופן מיוחד לזכר הפרשה שכונתה "הדור הגנוב" – בחסות מדיניות הממשלה נשלחו רבבות ילדים אבוריג'ינים לאימוץ על ידי לבנים החל משנת 1900 ועד שנת 1972. יש לציין כי לא מדובר ביום רשמי שמאורגן על ידי ממשלת אוסטרליה ועד לבחירתו של קווין ראד לראש הממשלה והתנצלותו בפני האבוריג'ינים בשנת 2008, לא הסכים אף ראש ממשלה לעשות כן.

הקמת צה"ל

דוד בן גוריון. GettyImages
בן גוריון חתם על הפקודה/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 67 שנים החליטה הממשלה הזמנית על הקמת צבא ההגנה לישראל ונחתמה הפקודה להקמתו על ידי דוד בן גוריון. כשבועיים לאחר קום מדינת ישראל, במהלך הקרבות של מלחמת העצמאות חתם בן גוריון על "פקודת צבא הגנה לישראל" וכמה ימים לאחר מכן פרסם את "פקודת יום להקמת צבא הגנה לישראל". במסגרת החלטות אלו נקבע כי לא יפעל בישראל כוח צבאי אחר שהוא אינו צה"ל ובכך פורקו באופן סופית המחתרות השונות שנלחמו יחד במלחמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הגברת הראשונה של הליכוד חוגגת 50

ח"כ מירי רגב  במסע"ת של הליכוד בפרשת העמותות, בית סוקולוב ינואר 2015. ראובן קסטרו
צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת שרת התרבות והספורט מירי רגב יום הולדת 50. רגב נולדה בשנת 1965 בקריית גת לזוג עולים ממרוקו והחל מגיוסה בשנת 1983 שימשה במשך מעל לשני עשורים בתפקידים שונים במערכת הצבאית בין השאר כצנזורית הראשית וכדוברת צה"ל הזכורה במיוחד ממלחמת לבנון השנייה ומתקופת ההתנתקות. רגב סיימה את שירותה בצה"ל בשנת 2007 ולאחר מכן הודיעה על הצטרפותה לליכוד. רגב נבחרה לכנסת, שם מיצבה עצמה כחברת כנסת שפונה אל השטח. השטח החזיר לרגב טובה ובבחירות המוקדמות לליכוד במערכת הבחירות האחרונה היא הגיעה למקום החמישי והפכה לגברת הראשונה של הליכוד.

פרידה ממכבי

שרן ייני מכבי תל אביב. סוכנות ג'יני
צילום: סוכנות ג’יני/סוכנות ג'יני

אתם צריכים לדעת שהיום יערוך שרן ייני מסיבת עיתונאים שבה ייפרד ממכבי תל אביב. קפטן הצהובים, שזכה עימם בשלוש אליפויות רצופות ויעזוב הקיץ לויטסה ארנהיים ההולנדית, יסכם את 10 שנותיו במדי הקבוצה ויסביר באריכות על הסיבות לעזיבתו. ייני בן ה-28, ששיחק במכבי תל אביב מגיל 6 והיה השחקן הוותיק ביותר בסגל הקבוצה, חתם כבר לפני כמה שבועות על חוזה לארבע שנים בקבוצת הצמרת ההולנדית, ויקבל כ-375 אלף יורו לעונה, אחרי שההולנדים הפעילו את סעיף היציאה בחוזהו על מנת לרכוש אותו מהאלופה הישראלית.

20 שנים לסרט קספר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: אתר רשמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 20 שנים, בשנת 1995, התקיימה הקרנת הבכורה של הסרט "קספר". הסרט מבוסס על דמות הקומיקס של קספר – רוח רפאים ידידותית, הופץ על ידי אולפני יוניברסל וכיכבו בו כריסטינה ריצ'י וביל פולמן. העלילה מתקיימת בבית הרדוף ברוחו של קספר החביב וברוחותיהם של שלושת דודיו, רוחות ידידותיות פחות, שמנסות להבהיל את הארווי ובתו קאט שגרים בבית במטרה לפתור את בעיותיהם של הרוחות על מנת שימשיכו לעולם הבא. הסרט זכה להצלחה אדירה בקופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully