וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת הפתע גילתה: המאבטחים - אסיר משוחרר, עבריין ומתחזה

25.5.2015 / 20:41

אלפים השתתפו במופע בגני התערוכה, כאשר בדיקה אקראית של המשטרה גילתה שלעשירית מכוח האבטחה כלל אין הכשרה בתוקף, ושלאחד מהמאבטחים אין אישור שהייה בארץ. "ליקויים מסוכנים לביטחון הציבור"

אילוסטרציה. ShutterStock
ל-16 מהמאבטחים לא היו אישורי הכשרה/ShutterStock

אסיר משוחרר, עבריין רכוש, ואזרח זר שהתחזה לסבתא שלו – אלה חלק מהמאבטחים שנשכרו לאבטח אירוע המוני במתחם גני התערוכה התל אביב במוצאי חג השבועות. הממצאים החמורים הללו התבררו במהלך ביקורת פתע שערכה אמש (ראשון) חטיבת האבטחה באגף המבצעים של המשטרה, בשיתוף קציני רישוי של משטרת תל אביב, בקרב מאבטחי מופע שאליו הגיעו כעשרת אלפים משתתפים.

לדברי קצין במטה הארצי, במהלך ההכנות לאירוע העבירה המשטרה למארגנים את דרישות האבטחה למופע, שכוללות את מספר המאבטחים הרצוי ואת רמת הכשרתם. אלא שהביקורת של המשטרה בשטח "העלתה ליקויים חמורים, שיש בהם כדי לסכן את ביטחון הציבור, בהיעדר עמידה בתנאי האבטחה הנדרשים", אמר הקצין.

במהלך הביקורת נבדקו אקראית 70 מתוך 120 המאבטחים בנוגע לרישומם החוקי לתפקיד, לתיעוד ולתוקף הכשרתם, ולעמידה בתנאי הסף למשימה. הממצאים המטרידים, כך לפי המשטרה, העלו של-16 מהמאבטחים לא היו אישורי הכשרה בתוקף וש-15 מהם לא רשומים במערך המשטרתי בכלל. בסך הכול עוכבו שלושה עובדים בחשד לזיוף. בנוסף הוגשו 13 תלונות על חשד לזיוף של תיעוד או של הכשרה.

בין המאבטחים, אדם ללא אישור שהיה בארץ, אשר מועסק ומזדהה באמצעות תעודת הזהות של סבתו. מאבטח נוסף, שתפקידו היה לבצע חיפוש בקרב הנכנסים לאירוע, הוא אדם לחובתו מספר רב של תיקים פליליים בגין עבירות רכוש וסדר ציבורי. מאבטח נוסף, כך התברר, ריצה מאסר של שלוש שנים וחצי בגין עבירות רכוש.

מנהלי חברת השמירה יזומנו לבירור, ובמידת הצורך גם לשימוע על פי חוק. ראש מדור רישוי בחטיבת האבטחה, סגן-ניצב יוני זייטק, הבהיר כי בכוונת היחידה "להמשיך בביקורות הללו במטרה להבטיח את ביטחון הציבור".

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
אחרי גל המעצרים בעולם התחתון: תאי ההפרדה בשב"ס מלאים
ארדן מרוצה: "לא נרתע מאתגרים"; הפיצוי לאלקין: תיק ירושלים
שלח על הטרגדיה בערד: "כל עוד אין חוק, מקרים כאלו יחזרו בעתיד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully