וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי גל המעצרים בעולם התחתון: תאי ההפרדה בשב"ס מלאים

25.5.2015 / 17:45

63 ראשי ארגוני פשע, "חיילים" בכירים ופעילים נעצרו במסגרת פרשה 512, אלא שמסת העצורים גררה אתגר מבצעי לא פשוט עבור שב"ס: כיצד מוצאים מקום לכולם, תוך הפרדה בין היריבים?

ניסים אלפרון נעצר בחשד למעורבות ברצח פליקס אבוטבול/צילום: ניב אהרונסון, יותם רונן; עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד

(פרשה 512: ניסים אלפרון נעצר בחשד למעורבות ברצח פליקס אבוטבול)

בימים האחרונים מתנהל אחד המהלכים הדרמטיים ביותר במלחמה נגד הפשיעה המאורגנת בישראל. עם זאת, מתברר כי פרשה 512 גוררת עמה אתגר לא פשוט עבור שירות בתי הסוהר (שב"ס) ויחידת נחשון – הזרוע המבצעית שלו. נכון להיום עצורים בפרשה 63 חשודים, בהם שמונה המוגדרים ראשי ארגוני פשיעה בעבר ובהווה. בנוסף מוחזקים עשרות "חיילים" בארגונים או פעילים מבצעיים בהם.

מרבית העצורים אמורים להימצא בהפרדה, בין אם בבתי המעצר או בבתי הכלא – גם על מנת למנוע פגיעה בהם על ידי יריביהם, וגם כדי לא לאפשר שיבוש חקירה. אלא שנוכח כמות העצורים הגדולה, נוצר מצב שבו כמעט כל תאי ההפרדה של שב"ס התמלאו. "חלק גדול מהאירועים הקשורים לפרשה קרו לפני שנים, אבל מאז חלו שינויים פנימיים בעולם הפשע", אמר גורם בשב"ס והוסיף כי בין היתר אנשים החליפו נאמנויות ועברו בין הארגונים. "חלקם היו מעורבים בסכסוכים חדשים, ולכן זה דורש מאיתנו לבצע הערכות מצב כל הזמן – מי עוין למי. אנחנו צריכים לפעול כדי לבודד אותם בהתאם", הסביר.

בשב"ס ציינו כי המורכבות קיימת גם בהליך ההעברה של החשודים מבתי הכלא והמעצר לבתי המשפט או לחדרי החקירות. המשימה מתחלקת בין המשטרה ליחידת נחשון – כאשר מעבר לסכנות המידיות כמו בריחה או פגיעה בעצורים, האחריות היא גם לבודד בין חשודים מסוכסכים.

עוד בפרשה
"איש ביצוע, אלים במיוחד": ניסים אלפרון, מותג הפשיעה הראשון
קריסת אימפריית אברג'יל: כל המעורבים בפרשה החמורה
"תסתכל לי בעיניים ותגיד לי למה רצחת את הבן שלי"

רכב של שירות בתי הסוהר בביהמ"ש בלוד. יולי 2014. דרור עינב
"חלקם היו מעורבים בסכסוכים חדשים, ולכן זה דורש מאיתנו לבצע הערכות מצב כל הזמן". רכב של שב"ס/דרור עינב

בשב"ס נערכו לקלוט את עשרות העצורים בכמה מתקני כליאה: כלא אילון, כלא ניצן, כלא רימונים, בית מעצר אבו כביר ובית מעצר מגרש הרוסים. עם זאת, יש גם כמה עצורים שבשל שיקולים מבצעיים ייחודיים, הושמו במתקני כליאה בצפון הארץ ובדרומה. כמעט כל החשודים "התארחו" בעבר בבתי הכלא והם אינם זרים לשב"ס, אולם העובדה שמרביתם נעצרו כמעט בו-זמנית יצרה אתגר מיוחד לארגון. "אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם המשטרה ומקיימים איתה דיאלוג מבצעי בעניין", הסבירו בשב"ס.

לצד זאת, אם אכן יתממשו ההצהרות היוצאות מכיוון המשטרה שלפיהן פרשה 512 נמצאת רק במחצית הדרך ושמספר העצורים עשוי להגיע ל-120, אזי האתגר של שב"ס עשוי להיות מורכב הרבה יותר.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully