וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוליה מגורשת מישראל – תיק האלימות נגד בן זוגה ייסגר

אזרחית אוקראינה הגישה תלונה נגד בעלה בגין אלימות פיזית ומינית. הוא בתגובה הודיע על פרידתם ורשות האוכלוסין זימנה אותה לשימוע. אם תגורש, תימנע עדותה החיונית, וכך ייסתם הגולל על התיק

יוליה, מועמדת לגרוש. מגד גוזני
טוענת לאלימות פיזית ומינית. יוליה/מגד גוזני

רשות האוכלוסין וההגירה מאיימת לגרש מישראל אישה אזרחית אוקראינה, שהגישה תלונה נגד בן זוגה הישראלי בגין אלימות פיזית ומינית מצדו. גירושה של האישה ימנע ממנה להעיד בתיק נגדו ויוביל לסגירת התיק.

יוליה (שם המשפחה שמור במערכת) הגיעה לישראל מאוקראינה ב-2011 במטרה להינשא לבן זוגה הישראלי. לאחר נישואיהם פנו השניים לרשות האוכלוסין וההגירה והחלו בהליך מדורג לקבלת מעמד, שבמסגרתו קיבלה יוליה אשרת שהייה ועבודה בישראל.

לטענת יוליה, לאחר שנישאו החל בעלה לנהוג באלימות פיזית ומינית כלפיה, ואף מנע בשלב מסוים את יציאתה מהבית. בחודש מרץ האחרון החליטה שאינה מוכנה להמשיך לחיות כך והגישה תלונה במשטרה. בדיון שנערך בתיק בבית משפט לענייני משפחה ניתן, בהסכמת בין הזוג, צו הגנה האוסר על בעלה של יוליה להגיע למקום מגוריה או להתקרב אליה.

יוליה, מועמדת לגרוש. מגד גוזני
פנייה מהמשטרה לביטול או לעיכוב צו הגירוש לא זכתה להתייחסות/מגד גוזני

במקביל, פנה הבעל לרשות האוכלוסין וההגירה והודיע כי הוא ובת זוגו נפרדו. על פי הידוע, הרשות זימנה את יוליה לשימוע באמצעות בן זוגה, ומשכך לא הגיעה ללשכה. בשבוע שעבר היא נעצרה על ידי יחידת האכיפה במקום עבודתה. ממונה ביקורת גבולות קבע כי תוכל להשתחרר בערבות של 25 אלף שקל, שלא היה בידה להפקיד. בשום שלב איש ברשות לא הסביר ליוליה כי בשל מצבה היא יכולה להגיש בקשה להסדרת מעמדה במסגרת נוהל מיוחד שקיים: "נוהל הטיפול בהפסקת הליך מדורג להסדרת מעמד לבני זוג של ישראלים כתוצאה מאלימות מצד בן הזוג הישראלי".

בית הדין לביקורת משמורת, שדן בעניינה של יוליה בשבוע שעבר כשהוחזקה בכלא גבעון, הורה על שחרורה בתנאים של הפקדת ערבות של 5,000 שקל והצגת כרטיס טיסה לאוקראינה. השחרור נקבע עד מחר (שלישי), מועד הטיסה של יוליה. במצב עניינים זה - אם היא תגורש מישראל - יימנע מתן עדותה במשטרה, ומכאן שייסגר התיק נגד בן זוגה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

עדה חיונית

עם שחרורה פנתה יוליה ל"מוקד לפליטים ומהגרים" בבקשה לסיוע. נציגי המוקד פנו לבית הדין לביקורת משמורת בבקשה לשינוי תנאי השחרור וכן לרשות האוכלוסין וההגירה. "מרשתי היא קרבן של אלימות קשה. בהתנהלות משרדכם כלפיה יש משום מתן יד לאלימות קשה זו", כתבה בפנייתה עו"ד רעות מיכאלי, מנכ"ל "המוקד לפליטים ומהגרים". היא טענה כי בית הדין העדיף לנסות לגרש את יוליה על פני "להעניש את הגבר המכה" ולהכיר "באינטרס הציבורי שבהשלמת ההליך הפלילי". עוד צוין, כי בית הדין לא אפשר ליוליה "להגיש בקשה להסדרת מעמדה ומבלי לאפשר מתן עדות מצדה בהליך הפלילי. כל אלה עומדים בסתירה לנהלי משרדכם ואף לפסיקת בית המשפט".

עוד הבהירה מיכאלי לרשות, כי יוליה היא עדה חיונית ונוכחותה בישראל הכרחית להמשך הטיפול בתיק נגד בן זוגה. "בין היתר, בוחנים כיום במשטרה ובפרקליטות מהי המשמעות המשפטית של טענתה של מרשתי כי נכלאה בביתה וכי לא הייתה חופשייה לבוא ולצאת כרצונה", כתבה. עוד ציינה, כי למיטב הבנתה, פנייה ממשטרת ישראל לביטול או לעיכוב בצו הגירוש לא זכתה להתייחסות.

מרשות האוכלוסין וההגירה לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully