וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשה 512: נעצר חשוד במעורבות ברצח פליקס אבוטבול בפראג

25.5.2015 / 9:07

הותר לפרסום: ראש ארגון הפשיעה שנעצר אתמול בבוקר דקות ספורות לפני שהמריא עם משפחתו ליוון חשוד בקשירת קשר לרציחתו של העבריין הבכיר ב-2002. הבוקר תבקש המשטרה להאריך את מעצרו ב-15 יום

כתבים: יוסי אלי, אבי אשכנזי; עורך: אביב אברמוביץ'; צילום: דוד קורן, אוריאל סיני – הארץ; עריכת וידאו: גדי וינסטוק, שניר דבוש

ראש ארגון הפשיעה שנעצר אתמול בבוקר בנמל התעופה בן גוריון חשוד בקשירת קשר לרצח העבריין פליקס אבוטבול בשנת 2002 – כך הותר הבוקר (שני) לפרסום. הבוקר הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון. המשטרה מבקשת להאריך את המעצר ב-15 ימים.

החשוד, תושב מרכז הארץ, נעצר על ידי בלשי נתב"ג והיחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית במסגרת חקירת פרשה 512 בעת שהיה בדרכו לצאת מהארץ ליוון עם אשתו ועם ילדיו.

עוד בוואלה!NEWS:
חודש אחרי הרעש בנפאל: 11 ילדי פונדקאות מחכים לעזוב
שר ההגנה האמריקני: "יש בעיה עם רצון העיראקים להילחם בדאעש"
ברשות האוכלוסין לא מופתעים: "חשופים לאיומים ואלימות כל הזמן"

זירת החיסול בפראג של העבריין פליקס אבוטבול, 11 באוגוסט 2002. AP
זירת הקצח את אבוטבול בפראג/AP

"הלקוח שלי היה בדרך לחופשה בכרתים עם אשתו, הבנות שלו והנכדים, ולא ברור לי למה המשטרה מיהרה לעצור אותו כשהיא יודעת שהוא היה עם כרטיס חזרה לעוד יומיים. לא היה כאן ניסיון לברוח מהארץ", אמר עו"ד משה יוחאי שמייצג את ראש ארגון הפשיעה. "הלקוח שלי בן 60 וכבר מזמן לא מעורב בפלילים. גם למשטרה ברור שהוא לא עוסק בכלום".

לטענתו, הוא ישוחרר בתוך זמן קצר. "נראה לי שבכל פרשת 512 ישנה תחרות סמויה בין עדי המדינה - מי יביא ראש בכיר יותר. לא נראה לי שיש למשטרה משהו ממשי". בנוגע לחשדות המשטרה לפיהן קשור החשוד לרצח ראש ארגון פשיעה מנתניה אמר עו"ד יוחאי: "הלקוח שלי מכחיש מכל וכל את המיוחס לו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שישי האריך בית משפט השלום בראשון לציון ב-13 ימים את מעצרו של העבריין ריקו שירזי מנתניה, החשוד בניסיון חיסול של העבריין אסי אבוטבול ב-2004. זאת, יום לאחר שבלשי היאחב"ל (היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות) עצרו את שירזי, יחד עם אנשים בכירים המשתייכים לארגונו.

לפי החשד, כאשר שהה אסי אבוטבול בסמוך לבית הקזינו השייך לאביו המנוח, פליקס אבוטבול, בפראג, הגיעו אלמונים לכיוונו והשליכו לעברו רימון יד. 18 עוברי אורח שהיו במקום נפגעו מהפיצוץ, אך אבוטבול נותר בריא ושלם. ביום חמישי נגבתה מאבוטבול עדות בנוגע לניסיון לחסל אותו. במשטרה אף חושדים כי בניסיון החיסול השתתפו לפחות ארבעה מקורבים לשירזי. אף שמדובר בעבריינים המזוהים עם עמו, במשטרה חושדים כי אותם חיילים הם יוצאי ארגונו של יצחק אברג'יל, שספג את מרבית המעצרים בפרשה.

במסגרת פרשה 512, שנחשפה ביום שני האחרון, נעצרו יותר מ-50 חשודים, רובם בכירים בעולם הפשע הישראלי, כחלק מפענוח של כ-40 פרשות מ-12 השנים האחרונות. בין העצורים נמצאים גם האחים יצחק ומאיר אברג'יל. יצחק חשוד, בין השאר, ברצח, בניסיון רצח ובעבירות סמים. מאיר חשוד ברצח, בניסיון רצח, בחברות בארגון פשיעה, בסחר בסמים ובעבירות מרמה. כמו כן, נעצרו חשודים בקשירת קשר לרצוח את זאב רוזנשטיין בשני מקרים שונים ב-2003, בחברות בארגוני פשיעה, במעורבות ביבוא ובסחר בסמים ברחבי העולם ובהלבנת הון ובעבירות מס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully