וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אחרי הרעש בנפאל: 11 ילדי פונדקאות מחכים לעזוב

בחודש האחרון נולדו במדינה תינוקות נוספים להורים ישראלים, שממתינים להגיע לארץ בהליך המזורז שהופעל לאחר הרעש. ההורים עדיין חוששים מרעידות משנה: "מלחיץ מאוד"

צילום מסך

חודש אחרי רעידת האדמה שפקדה את נפאל והכניסה לחרדה גדולה עשרות הורים שביצעו הליך פונדקאות במדינה, ההליך המזורז להבאת תינוקותיהם לישראל עדיין נמשך. עם זאת, ההורים עדיין חוששים מרעידות המשנה שלא פוסקות לזעזע את המדינה האסייתית.

בחודש האחרון נולדו בנפאל 11 תינוקות להורים ישראלים, בנוסף ל-24 תינוקות שנולדו טרם רעידת האדמה והובאו לישראל בטיסות מיוחדות. התינוקות שנולדו בחודש האחרון נאלצו להעביר את ימיהם הראשונים במכוניות, על מנת לבודדם מהחולים מסביב ולאחר מכן באוהל מאולתר שנבנה בבית החולים כדי לספק צרכיהם הרפואיים. לצד התינוקות הרבים שנולדו, תינוק אחד, אח לתאומה, הלך לעולמו בשבוע שעבר, יומיים אחרי הלידה, ככל הנראה בשל בעיה לבבית מולדת. בשבוע שעבר הסתיימו בדיקות בית החולים והתינוקות חזרו לשהות בפגייה. אתמול נחנך בית חולים חדש בקטמנדו, שבו יתבצעו מעתה הלידות.

כאמור, על מנת להקל על ההורים, הודיעה המדינה על מסלול מזורז להבאת התינוקות ארצה. עד רעידת האדמה, בוצעה בדיקת הרקמות להוכחת קשר גנטי לאזרח ישראלי בנפאל, כשההורים נאלצו לשהות עם ילדיהם במדינה עד לקבלת התשובות וקבלת פסק דין מבית המשפט בישראל המורה על מתן צו הורות. עם פסק דין זה הלכו ההורים לשגרירות ישראל וזו הנפיקה דרכון לתינוק. זהו הליך שבשגרה עורך לכל הפחות חודש. לאחר הרעש הוחלט להנפיק לתינוקות תעודת מעבר ולבצע את ההליך לקבלת אזרחות ישראלית בארץ. צעד זה אפשר את הגעת התינוקות ארצה ימים ספורים אחרי לידתם.

רעש אדמה נוסף בנפאל, ראיון עם ישראל בנפאל. מערכת וואלה!
תינוקות שנולדו בחודש האחרון בהליך הפונדקאות בנפאל/מערכת וואלה!

עם זאת, בשבוע שעבר נעשה ניסיון של רשות האוכלוסין וההגירה לבטל את אותו נוהל מקוצר שבו התגאו שבוע קודם לכן. זאת, בטענה כי התנאים במדינה השתפרו. זהו מהלך תמוה לנוכח העובדה שהתינוקות במקום עדיין שהו באוהלים ורעידות המשנה לא פסקו. בהוראתו של שר הפנים והמשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, נמנע ביטול הנוהל עד להערכת מצב חדשה שיקיים שלום במשרדו.

"זו הקלה משמעותית במצב שבו אנו נמצאים, כשהחשש מעוד רעידה גדולה כל הזמן קיים", סיפר רונן, שהפונדקאית הנושאת את ילדו צפויה ללדת בחודש הקרוב. "אני מבין שרעידות המשנה לא פוסקות וזה מלחיץ מאוד. לדעת שניתן יהיה לצאת מהמדינה כמה שיותר מהר זו נקודת אור משמעותית".

דורון ממט מנכ"ל חברת "תמוז" המבצעת את רוב הליכי הפונדקאות בנפאל אמר כי "המדינה על משרדיה פעלה בצורה מעוררת הערכה בכל הקשור למשבר שאירע בנפאל". לדבריו, "הנוהל המקוצר סייע מאוד להורים ולתינוקות שחלקם פגים שנזקקו לטיפול רפואי עקבי ויציב, שאותו קיבלו בישראל. עדיין חשוב להבין שלמרות המאמצים האדירים שנפאל עושה על מנת לחזור לשגרה, רעידות המשנה במדינה לא פוסקות ופוקדות את המדינה כמעט על בסיס יומיומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully