וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות: גרשון מסיקה גויס כעד מדינה

21.5.2015 / 12:31

ראש המועצה האזורית שומרון נחקר במסגרת הפרשה שבה נחשדים בכירים בישראל ביתנו, ראשי מועצות ובכירים במשרדי ממשלה. לאחר שחתם על הסכם עד מדינה, הוא צפוי להשעות עצמו מתפקידו

גרשון מסיקה ראש מועצה אזורית שומרון בהארכת מעצר, בית משפט השלום, דצמבר 2014.. ראובן קסטרו
צפוי להתפטר מתפקידו. מסיקה/ראובן קסטרו

במסגרת חקירת פרשת השחיתות שבה היו מעורבים לכאורה בכירים מישראל ביתנו, ראשי מועצות ובכירים במשרדי ממשלה, גויס ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, כעד מדינה. מסיקה היה בין הנחקרים בפרשה, ובמשטרה הצליחו לגייסו כעד.

מסיקה הודיע על כוונתו להשעות עצמו מהתפקיד בלבד, והבהיר כי אינו מתכוון להתפטר. יוסי דגן, יכהן במקומו כראש המועצה האזורית בפועל. מסיקה יוציא במהלך היום מכתב לשר הפנים, למנכ"ל משרד הפנים, למזכיר המועצה ולגורמים נוספים, ובה הוא יודיע רשמית כי החליט להשעות את עצמו, עד להודעה אחרת, מהמשך הטיפול בענייני המועצה.

כבר לפני יותר מחודש הודיע מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו כי חקירת הפרשה הגיעה לישורת האחרונה. "אני מעריך שהחקירה תסתיים עד אמצע-סוף מאי", אמר דנינו בזמנו באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. בריאיון לוואלה! NEWS הוסיף המפכ"ל כי המשטרה צפויה להמליץ על הגשת לפחות 12 כתבי אישום בפרשה.

לקריאה נוספת:
בתום חקירה: נאסר על פאינה קירשנבאום לצאת מהארץ
המשטרה צפויה להמליץ על כתבי אישום נגד בכירים בישראל ביתנו
מזכיר הממשלה לשעבר החשוד בפרשת השחיתות - עובד יחזקאל

פאינה קירשנבאום. ראובן קסטרו
נאסר עליה לצאת מהארץ. פאינה קירשנבאום/ראובן קסטרו

אחת החשודות המרכזיות בפרשה, סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום, עוכבה לחקירה פעם נוספת לפני כחודש, ובתום חקירתה שוחררה לביתה בתנאים מגבילים. בין היתר, נאסר על סגנית השר לשעבר, החשודה שנהגה להעביר תקציבי מדינה לעמותות שונות במגזר הציבורי בתמורה לכספים שהועברו גם לחשבון הבנק הפרטי שלה, לצאת מהארץ או ליצור קשר עם מעורבים אחרים בפרשה.

בחודשים האחרונים פעלו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) במטרה להגיע למעורבים נוספים ששמם נקשר בפרשה. מלבד ראש הרשות, המשטרה הצליחה לשכנע שישה חשודים, שמעורבותם שולית באופן יחסי, לחתום על הסכמי עד מדינה, שיסייעו לחוקרים להגיע לחשודים פוטנציאליים בדרג בכיר, הכוללים מלבד קירשנבאום את שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב וראש מטה מפלגת ישראל ביתנו דאוד גודובסקי.

גודובסקי חשוד כי בתמורה לניהול העברות הכספים לעמותות עבור קירשנבאום, הוא קיבל בעצמו נתח מהם. השר לשעבר מיסז'ניקוב חשוד בקבלת שוחד, בתיווך בשוחד ובשיבוש הליכי חקירה. על פי החשד, הוא העביר תקציבים לגופים שונים, בשיטה דומה לזו שהפעילה קירשנבאום לכאורה.

בין החשודים הנוספים, שעל פי ההערכה תמליץ המשטרה להעמיד לדין, גם מנכ"ל משרד החקלאות רמי כהן, שסייע לכאורה במנגנון העברות הכספים, ומנכ"ל חברת נ.ת.ע. אלכס ויז'ניצר, שנחשד במעורבות בהסטת כספי ציבור בתמורה לשוחד ולמינויים פוליטיים. גורמים נוספים שמעורבים בפרשה, ובהם ראשי מועצות, צפויים להופיע אף הם ברשימת ההמלצות להעמדה לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully