וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכיר הממשלה לשעבר החשוד בפרשת השחיתות - עובד יחזקאל

28.1.2015 / 8:49

יחזקאל, מי שהיה מזכיר הממשלה בתקופת אולמרט ועומד היום בראש חברה לייעוץ אסטרטגי, חשוד שקיבל כספים מתקציבי עמותות בתמורה להעסקת חברות מסוימות. מיוחסות לו עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשלח למעצר בית. יחזקאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

עובד יחזקאל, מזכיר הממשלה בתקופת כהונתו של אהוד אולמרט בראשות הממשלה, הוא מזכיר הממשלה לשעבר שנעצר בחשד למעורבות בפרשת השחיתות הגדולה שבה מעורבים בין היתר בכירים במפלגת ישראל ביתנו – כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. שמו של יחזקאל, המחזיק היום בחברת הייעוץ האסטרטגי "ת.א.ר.א", נקשר בעבר גם לפרשת "מרכז ההשקעות" ולפרשת "המינויים הפוליטיים" והוא אף נחקר בגינן, אולם לבסוף לא הועמד לדין.

יחזקאל עוכב לחקירה שלשום יחד עם שלושה חשודים נוספים, ובהם איילת אזולאי, ששימשה בעבר ראש לשכתו של בנימין בן אליעזר, בחשד למעורבות בשתי תתי-פרשות חדשות שנחשפו, הקשורות לפרשת השחיתות הגדולה. כמו כן, ערכו חוקרי היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן של המשטרה, להב 443, חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם. ליחזקאל מיוחסות עבירות של שוחד וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, והוא נשלח למעצר בית של חמישה ימים.

עוד על פרשת השחיתות:
ישראל ביתנו: המעצרים בפרשה - הסחת דעת מפרישות הניצבים
פרשת השחיתות: יועץ התקשורת רונן משה בין החשודים בשוחד
ליברמן: "המשטרה רוצה לשמור את החקירה בתודעה הציבורית"

"החשדות מתבססים על מידע מוטעה ופרשנות שגויה"

עו"ד שמעון דולן, המייצג את יחזקאל, מסר הבוקר כי מרשו זומן לחקירה, שיתף פעולה באופן מלא, השיב בפירוט לכל השאלות ושוחרר לביתו. "להתרשמותנו, החשדות שהועלו כלפיו, מקורם בשילוב של מידע מוטעה ופרשנות שגויה להתנהלות תקינה לחלוטין שאין בה רבב. לדעתנו, אין ספק כי לא ימצא דופי במעשיו", אמר עו"ד דולן. "אנו מקווים ומבקשים כי החקירה לגביו תסתיים במהירות וכי יטוהר שמו באותה מהירות, היקף ותהודה שלהם זכו הפרסומים שפגעו בשמו הטוב".

להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
החוקרים ערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים. מטה יחידת להב 433/יותם רונן

במסגרת תת-הפרשה הראשונה, יחזקאל חשוד שקיבל כספים מתוך תקציבים שהוקצו לפרויקט משותף של כמה עמותות, בתנאי שיעסיק חברת יחסי ציבור מסוימת לטובת הפרויקט, זאת מבלי שהעמותות מודעות ל"גזירת הקופון" מצדו. לפי החשד, הוא היה בקשר עם אנשיה של סגנית השר פאינה קירשנבאום, ובהם יו"ר מטה ישראל ביתנו, דאוד גודובסקי. הוא חשוד שקיבל כספים בדרך לא כשרה.

במקרה השני, מדובר בחשד לשחיתות הקשורה למשרדי ממשלה, ובהם משרד התיירות ומשרד החקלאות. במסגרת תת-הפרשה, החשד הוא שהועברו כספים שלא כדין ממשרדי ממשלה למשרד הפרסום Together, שמנהלו הוא יועץ התקשורת רונן משה, בתמורה לפרויקטים שהמשרד יקבל עליהם בלעדיות.

פאינה קירשנבאום. ראובן קסטרו
יחזקאלי חשוד שהיה בקשר עם אנשיה. קירשנבאום/ראובן קסטרו

עד כה נעצרו בפרשה בכירים רבים מתחומים שונים במגזר הציבורי וגם הפרטי. לפני כשבועיים פשטה המשטרה על משרדי עיריית עפולה ועצרה את ראש העירייה, יצחק מירון, את סגנו, ד"ר בוריס יודיס ואת רמי טייב, יו"ר סניף הליכוד בעפולה ויועצו של השר לענייני מודיעין יובל שטייניץ.

ראשונה מבין העצורים הייתה סגנית השר קירשנבאום, שהודיעה לפני כשבועיים על החלטתה לפרוש מהחיים הפוליטיים בצל החשדות החמורים נגדה. קירשנבאום חשודה שהעבירה סכומים גדולים מכספי משלמי המסים, דרך תקציב המדינה, למועצות אזוריות ולעמותות, יחד עם שורה של בכירים. בתמורה, על פי החשד, קיבלה קירשנבאום חזרה כספי שוחד, מינויים של מקורבים, וטובות הנאה שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully