וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם לרפורמים יש מקום": היחידה שתפקח על היהדות בצה"ל

21.5.2015 / 9:12

יחידת הבקרה נועדה למנוע שימוש בתכנים שנוגדים את רוח הצבא, בדגש על שבתות חינוך וימי עיון שמעבירים גורמים חיצוניים. "צה"ל לא קובע לחייל מהי יהדות". הכתבה המלאה - במגזין סוף השבוע של וואלה!NEWS

חיילים דתיים וחרדים בצה"ל. GettyImages
"כשאנחנו עוסקים ביום השבת אנחנו נעסוק בו בצורה פלורליסטית"/GettyImages

יחידה חדשה הוקמה לאחרונה בחיל החינוך במטרה לפקח על התכנים שמועברים בנושאי דת. היחידה, המורכבת מ-20 חיילי מילואים הקרובים לתחום החינוך, נועדה למנוע שימוש בתכנים שנוגדים את רוח צה"ל ואת הפקודות, בדגש על שבתות חינוך וימי עיון שמועברים על ידי גורמים חיצוניים.

במסגרת הפעילות, מזהירים בחיל כי מכונים וגורמים שלא יפעלו בהתאם להנחיות לא יורשו יותר לפעול בתוך צה"ל. "צה"ל לא קובע לחייל המשרת מה היא יהדות. יש אחד שרואה בזה תרבות ויש אחד שרואה בה דת. צה"ל לא יקבע מה המהות", מסביר קצין בכיר באגף כוח אדם (אכ"א) את הכיוון שאליו מכוונים בצבא. "לכן, כשאנחנו עוסקים ביום השבת אנחנו נעסוק בו בצורה פלורליסטית".

עוד בוואלה!NEWS:
תיעוד: 15 שנה לאחר הנסיגה, צפו בפיצוץ מוצב הבופור
סרטון חדש של חמאס קורא להשתמט מצה"ל: "לא רוצה להיות חייל"
הפלסטינים מברכים על הקפאת תכנית ההפרדה: "טוב שבוטל, זה גזעני"

חיילים חרדים שהושבעו בבסיס פלס נח"ל בבקעת הירדן, פברואר 2014. גבריאל דבוש,
"יש מקור סמכות אחד - והוא המפקד". חיילים בנח"ל החרדי/גבריאל דבוש

"לא יכול להיות שאדם שגדל בבית רפורמי או בבית קונסברטיבי לא יוכל לספר לקבוצה איך נראית השבת שלו ומה הם הדברים שחשובים לו. אם יבוא אליי מכון ויגיד שהוא רוצה לתת מידע בגוון מאוד מסוים והוא לא מוכן למשהו אחר, מבחינתי זה לא עובר את הסף. אנחנו צריכים לנהל את הנושא בצורה אתית ומי שלא יכול לעמוד בזה לא יהיה בצה"ל", הוסיף.

"יחידת הבקרה מתמקדת בשלושה נושאים: שבתות חינוך, הסברה ביהודה ושומרון והסברה בירושלים", ציין קצין בכיר שעוסק בפעילות היחידה. "אנחנו מנסים להוביל קו נורא ברור בצה"ל, שהמטרה שלו היא לחפש מצד אחד את הגורמים המלכדים, אבל מצד שני גם להקפיד כל העת על שמירת צה"ל צבא ממלכתי. יש מקור סמכות אחד - והוא המפקד. אנחנו צריכים להקפיד להיות מורמים מעל מחלוקות חברתיות".

הכתבה המלאה במגזין סוף השבוע של וואלה!NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully