וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל בחצי גמר האירוויזיון: מה שאתם צריכים לדעת היום

החקלאים יביאו היום ביכורים לירושלים, נדב גדג' ינסה להעפיל לגמר האירוויזיון, יתקיים טקס הוקרת אנשי המילואים, נציין 30 שנים לעיסקת ג'יבריל ואת יום מותו של הבעל שם טוב

"ראשית, ביכורי אדמתך"

ילדי מושב באר טוביה, חג השבועות, מאי 2015. ראובן קסטרו
ביכורים/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יקיימו נציגי איגוד מגדלי הירקות את הבאת הביכורים המסורתית לירושלים לרגל חג השבועות. לאחר מכן יגיעו החקלאים לבית הנשיא ויגישו לנשיא המדינה את סל ביכורי הירקות. המזכיר הכללי של ארגון מגדלי הירקות מאיר יפרח יסביר לנשיא על הפיתוחים והחידושים האחרונים בתחום הירקות. עוד ישתתפו בפגישה מנכ"ל מועצת הצמחים צבי אלון ומזכ"ל התאחדות החקלאים לישראל אבו וילן. על פי המסורת היהודית הביכורים הם הפירות הראשונים של השנה משבעת המינים בהם התברכה ארץ ישראל. את הביכורים היו מעלים אל הכהנים בבית המקדש מחג השבועות ועד חג סוכות.

תורה של ישראל בחצי גמר האירוויזיון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נדב גדג' בחזרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים חצי הגמר השני של האירוויזיון, כשהערב גם ישראל מתמודדת על אחד מעשרת המקומות שנותרו בגמר הגדול שייערך במוצאי שבת. מול הגולדן בוי שלנו, נדב גדג', יתמודדו עוד 16 מדינות: אזרבייג'ן, קפריסין, צ'כיה, איסלנד, אירלנד, לטביה, ליטא, מלטה, מונטנגרו, נורווגיה, פולין, פורטוגל, סן מרינו, סלובניה, שוודיה ושוויץ. חצי הגמר הערב נחשב לקשה יותר, כששוודיה מובילה בסוכנויות ההימורים בסיכויי הזכייה. גם נורווגיה ואיסלנד מככבות בצמרת, ומולן ינסה נדב לשבור את הבצורת ולהעלות את ישראל לגמר ראשון מאז 2010, אז הראל סקעת סיים במקום ה-14 עם 71 נקודות. מאז, בזה אחר זה כשלו דנה אינטרנשיונל, איזבו, מורן מזור ומיי פיינגולד במשימה. אנחנו מחזיקים אצבעות ומקווים שנדב יכבוש את אירופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הוקרת המילואימניקים

מילואימניקים משתחררים בצאלים לאחר מבצע עמוד ענן, נובמבר 2012. יותם רונן
מילואימניקים משתחררים לאחר מבצע עמוד ענן/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום 47 אנשי מילואים יקבלו אות הצטיינות מהרמטכ"ל. מבין 47 המצטיינים, ישנן שלוש נשים וכן שישה גברים אשר חצו את גיל החמישים. שיאן כמות ימי המילואים הוא ניר יבלונקה, מפקד שרשרת חיול ביחידת "מיטב". יבלונקה, המשרת כקצין תכנון, הוא בן 40 וצבר בסך הכל 603 ימים וחצי של שירות מילואים פעיל. קצין המילואים הראשי הנוכחי הוא תת-אלוף הושע פרידמן, שהיה מילואימניק במשך שנים, ואף החל את שירותי בחטיבת גולני. בין השאר, הקים מכינה קדם צבאית וקיבוץ עירוני בירושלים.

30 שנה לעסקת ג'יבריל

אחמד ג'יבריל. AP
אחמד ג'יבריל/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 30 שנים, בשנת 1985 התקיימה "עסקת ג'יבריל" שהיתה חילופי שבויים בין ישראל ובין "החזית העממית לשחרור פלסטין" שבראשה עמד אחמד ג'יבריל. במסגרת העסקה שוחררו 1,150 אסירים ועצירים פלסטינים ומולם שוחררו שלושה שבויי צה"ל. השבויים הישראליים ששוחררו היו חזי שי, שנפל בשבי בקרב סולטאן יעקב וכן נסים סאלם ויוסף גרוף שנשבו בעת מלחמת לבנון יחד עם עוד שישה חיילי נח"ל. בקרב המחבלים ששוחררו היו קוזו אקמוטו, שביצע את הטבח בנמל התעופה בלוד, אחמד יאסין, שלאחר מכן הקים את ארגון החמאס וג'יבריל רג'וב עצמו. הממשלה בראשותו של שמעון פרס אמנם הצביעה ברוב גדול בעד העסקה, אך נמתחה עליה ביקורת ציבורית רבה.

הבעל שם טוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 255 שנים, בשנת 1760, הלך לעולמו מייסד תנועת החסידות, רבי ישראל בעל שם טוב, הנודע יותר בכינוי "הבעש"ט". לאחר ילדות ענייה באוקראינה ויתמות מוקדמת מהוריו בחר הבעש"ט להתבודד בהרים ואחר כך הפך לבעל שם טוב, כלומר - למרפא עממי. את תורתו הוא הפיץ באמצעות תלמידיו ולא השאיר דברים בכתב. הוא נחשב לאישיות דתית כריזמטית והיווה דגם לסוג חדש של מנהיג: "דמות הצדיק החסידי". הוא עסק בדאגה ועזרה לכלל ישראל במישור המוסרי דתי ובמישור הארצי תוך תודעת שליחות גדולה. עוד בחייו החלו להתפרסם אגדות על פועלו, ולאחר מותו הן היו למורשת של תנועת החסידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully