וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד אוטיסט נענש על ידי המורה – ונכווה קשות בשמש

התלמיד שב הביתה מבית ספר עם כוויות קשות על גופו. מבירור הוריו עלה כי הוא הפריע בשיעור והמורה הענישה אותו ושלחה אותו לשהות ממושכות מחוץ לכיתה. "הוא לא אחראי למעשיו, חוסר התמודדות של המורה"

אושר אוחנה. באדיבות המשפחה
"הוא חזר ממש צלוי". אושר אוחנה/באדיבות המשפחה

תלמיד כיתה י"א אוטיסט חזר ביום שני האחרון לביתו מבית הספר עם כוויות קשות גופו. בירור של ההורים העלה כי בנם, שלומד במסגרת חינוך מיוחד, נענש על ידי המורה ולא הורשה להיכנס לכיתה.

הוריו של אושר אוחנה שלומד בבית ספר לחינוך מיוחד בשרון, נדהמו לגלות את הכוויות. "הוא נכנס הביתה ואשתי פשוט נדהמה ממה שראתה", תיאר אלי אוחנה, אביו של אושר. "אם לפעמים הוא יכול להיות קצת אדום כי חם, אז ביום שני, אחד הימים החמים שהיו מזה כמה שנים, הילד חזר ממש עם כוויות".

ככל הנראה, אושר הפריע בכיתה והמורה החליטה להענישו על ידי הוצאתו החוצה. אולם לדברי ההורים יש צורך להתחשב בכך שהוא אוטיסט ועשוי להפריע, ועונש כדוגמת זה אינו מקובל. "הוא לא ילד שאחראי למעשים שלו ולא ניתן לדרוש ממנו לשבת בעונש. הוא לא מבין דברים כאלה", אמר אביו.

עוד בוואלה!NEWS:
עם הנהלים החדשים: כך תעברו בשלום את הבגרות במתמטיקה
התקפלו תוך שעות: בוטלה ההפרדה באוטובוסים בגדה
"הבושם שלך משגע": ההטרדה המינית שעלתה למנהל ביוקר

דורית אוחנה, אימו של אושר, לקחה אותו לבית החולים, שם העניקו לו טיפול ראשוני ומשחות לשימוש בבית. לדברי ההורים, הם הבינו מבנם כי הוא שהה בשמש אך לאור חומרת הכוויות הסיקו שהוא שהה שם זמן רב. "הוא חזר ממש צלוי", אמר אוחנה. "הבנו שמדובר בשעות ארוכות של שהייה בשמש. יצרנו קשר עם המנהלת שאמרה כי מדובר במחדל שלא יחזור על עצמו". אם המצב לא חמור דיו, אושר מקבל תרופות שמצריכות בקרה בחשיפה לשמש. "זה ממש חוסר אחריות וחוסר התמודדות של המורה", אמר אוחנה.

לטענת ההורים, התנהלות בית הספר והמורה בעייתית ואינה מתאימה לתלמידי חינוך מיוחד. "אושר כנראה עשה בעיות בכיתה, אבל לא יכול להיות שבית הספר חושב שבעונש יפתרו את הבעיה", הוסיף אוחנה. "תלמידי חינוך מיוחד זה לא זבנג וגמרנו. אנחנו הולכים לרופאים ונותנים תרופות אבל אנחנו לא קוסמים. מי שבוחר לעבוד בחינוך מיוחד לא יכול לדאוג רק לנוחות שלו. אנחנו באמת עושים את המקסימום, ולעיתים אפילו משאירים אותו בבית".

ממחוז חיפה במשרד החינוך נמסר כי הנהלת המחוז תקיים בירור יסודי לנושא.

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully