וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מציג את המדריך השלם לחיים - מסודר לפי גילאים

מחקר חדש קבע 25 אבני דרך מרכזיות בחיים שלנו - והגילאים הנכונים עבורם: הוצאת רישיון נהיגה בגיל 20, מעבר דירה בגיל 22, נישואים בגיל 27 וילד ראשון עד גיל 30. אם כבר הגעתם לגיל 30 ואתם עדיין רווקים שגרים עם ההורים - זה הזמן להתחיל לדאוג

אילוסטרציה. ShutterStock
בנות, השעון מתקתק/ShutterStock

מחקר חדש חושף את המדריך האולטימטיבי לחיים נורמטיבים, הכוללים בין היתר מעבר דירה ראשון בגיל 22, אירוסים בגיל 25 ולידה ראשונה כבר בגיל 28. זאת אומרת, אם לא עשיתם את כל זה ואתם כבר נושקים ל-30 - כדאי שתתעוררו.

המחקר, שמתבסס על חוכמה, ניסיון חיים וחרטות של כמעט 2,000 איש בגילאי 16 עד 65, מצא גם שהגיל המושלם לנשיקה הראשונה הוא 15, הגיל הנכון לחופשה בלי ההורים הוא 23, הגיל לקבל תפקיד ניהולי בעבודה הוא 34 וגיל הפרישה הוא 60.

המחקר נערך בבריטניה ולכן כמובן כולל מספר לא קטן של קביעות שפחות מתאימות למצב בישראל, כמו הגיל למצוא עבודה במשרה מלאה העומד על 19 - דבר שאולי רלוונטי למדינות שאין בהם חוק גיוס חובה. המחקר גם קבע שבשנות ה-20 המוקדמות אנו אמורים לרכוש מכונית ולעבור דירה - דבר שניתן לערער עליו בהתייחס למצב הכלכלי בארץ.

אישה מציעה נישואים לגבר. ShutterStock
בני 27? להתחתן ומהר/ShutterStock

באופן מפתיע אפילו יותר - 31 הוא הגיל הטוב ביותר להביא לעולם ילד שני ולקנות כבר את המכונית השניה שלכם. וואו, זה כבר מתחיל להלחיץ. "זה נורמלי לרצות להשיג דברים מסוימים עם גילאים מסוימים. זה טוב להיות שאפתן", כך נמסר מדוברת חברת "אמיגו הלוואות", אשר מימנה את המחקר, "להלוות כסף למעבר דירה, רכישת מכונית או פתיחת עסק הוא דבר מתבקש יותר מתמיד. המחקר שלנו מראה שכמעט חצי מהנשאלים בגילאי 16 עד 34 מתכוונים לפנות למשפחתם או לחבריהם כדי לקבל עזרה כלכלית".

צוות החוקרים גילה ש"אבני הדרך" שרבים מתקשים להשיג אותם הם דווקא רשיון נהיגה, רכישת רכב ובשלב מאוחר יותר רכישת רכב חדש בעלות גבוהה יותר. בנוסף, מתוצאות המחקר עולה שרוב הנשאלים נאלצו להמתין זמן רק יותר לילד השני שלהם.

כדי שהתמונה תהיה לכם ברורה יותר, הנה לפניכם כל 25 אבני הדרך והגילאים שבהם כדאי להגיע אליהם. שימו לב שחלק מהנתונים פחות רלוונטי לציבור הישראלי. רשמו לעצמכם ביומנים:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

15: נשיקה ראשונה

19: עבודה ראשונה במשרה מלאה

20: הוצאת רישיון נהיגה

21: חופשה ראשונה עם חברים

22: לגור עם שותפים

22: רכישת רכב

23: חופשה ראשונה עם בן זוג

23: להיות שושבינה/שושבין בחתונה

24: לגור לבד

25: להתארס

25: לגור עם בן הזוג

27: להתחתן

27: לקנות דירה ראשונה

28: להביא לעולם את התינוק הראשון

29: לעבור לגור בבית ראשון

30: להרוויח שכר ממוצע

31: להביא ילד שני

32: לקנות רכב חדש

34: להפוך למנהל בעבודה

35: לפתוח עסק עצמאי

36: לעבור לדירה חדשה

36: להרשות לעצמכם שתי חופשות בשנה

37: להרוויח מעל ל-40 אלף ליש"ט בשנה

39: לקנות נכס להשקעה

60: לפרוש לפנסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully