וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת אופוזיציה סורית למרצ: "בואו נשבור את המחסומים"

20.5.2015 / 12:22

מפלגת אופוזיציה סורית פנתה דרך עמוד הפייסבוק של מרצ בערבית, וקראה לפתור את בעיות הגבול בין המדינות בדרכי שלום: "שואפים ליצירת קשרי אמון בין סורים וישראלים". מרצ: המאבק שלהם צריך לקבל גיבוי"

חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"אסד טובח בבני עמו". זהבה גלאון בכנסת, החודש/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

מפלגת אופוזיציה חילונית הפועלת בסוריה ומתנגדת למשטר של בשאר אסד, שלחה לאחרונה מסר למפלגת מרצ, בניסיון ליצור קשר עם גורמים בישראל. המסר התקבל דרך עמוד הפייסבוק של מרצ בערבית. המפלגה המדוברת, מפלגת "הדרך השלישית הסורית", הינה חלק מהאופוזיציה החילונית ההולכת ומצטמצמת בסוריה, שלכודה בין משטר האימים של אסד מצד אחד, לבין הקיצוניים הדתיים כגון דאעש ואלקעדה מצד שני.

במכתב ששלחו ראשי המפלגה לישראל נכתב בערבית: "אנחנו קבוצה המתנגדת למשטר אסד ולתנועות הקיצוניות בו זמנית. אנחנו מאמינים בצורך להגיע לפתרון של שלום ארוך טווח בסוריה, ובכך שלכל מדינות העולם יש זכות לחיות בשלום ללא מלחמות". בהמשך המכתב מבהירים ראשי המפלגה כי "אנו מאמינים בצורך לפתור את בעיות הגבול בין ישראל לסוריה בדרכי שלום, ואנו שואפים ליצירת קשרי אמון בין סורים וישראלים".

כמו כן, הפעילים שיבחו את ישראל על התקדמותה הטכנולוגית ועל משטרה הדמוקרטי, והביעו תקווה לראות דברים דומים בעתיד בסוריה – "מדינה חופשית, דמוקרטית ושוויונית". המכתב נחתם בהצעה "לשבור את המחסומים" וליצור דיאלוג בין פעילים משתי המדינות המחויבים לערכים הללו, שהפעילים החילונים מגדירים בתור המטרות המקוריות של המהפכה בסוריה, לפני שגורמים קיצוניים השתלטו עליה. הם הדגישו כי המחסומים המפרידים בין ישראלים לסורים "הוצבו על ידי המשטר הסורי", והגיעה העת להסירם. "אנו משיטים את ידינו אליכם ומקווים שתושיטו את ידכם בחזרה".

לוחמי צבא סוריה החופשי, מרץ 2013. רויטרס
לוחמי "צבא סוריה החופשית"/רויטרס

במפלגת מרצ אמרו בתגובה לפנייה החריגה שהגיעה מסוריה כי "אנו רואים חשיבות בגורמים אופוזיציוניים למשטרו של אסד, שפונים גם לגורמים ישראליים. אין ספק שהמאבק של האופוזיציה בסוריה צריך לקבל גיבוי. אסד טובח בבני עמו". יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שגורמים באופוזיציה הסורית החילונית מנסים לייסד שיתוף פעולה עם גורמים בישראל. כך למשל, בחודש אפריל 2014 פורסם בוואלה!NEWS ריאיון בלעדי עם ד"ר כמאל לבוואני, פעיל בכיר ומפורסם בשורות האופוזיציה הסורית, שהכריז כי הוא מעוניין לשתף פעולה עם ישראל כנגד אסד, איראן וחיזבאללה.

בעקבות הריאיון, התעוררה תגובה חריפה מצד המשטר בדמשק, כאשר היועצת המדינית הבכירה של הנשיא אסד, בות'יינה שעבאן, הגיבה בעצמה לדבריו של לבוואני וכינתה אותו "סוכן ציוני". היא אף הוסיפה כי "ידוע שמה שקורה בסוריה נעשה בתכנון ובתיאום עם סוכנים שעובדים עבור ישראל". לבוואני אמר בתגובה לביקורת על כך שהעז ליצור קשר עם עיתונאי ישראלי, כי "מי שמפציץ אזרחים חפים מפשע בחביות נפץ ונשק כימי, עדיף שלא יטיף מוסר". כמה שבועות לאחר הריאיון, הוא הגיע לביקור נדיר בישראל, שבמהלכו אף נפגש עם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
  • עוד באותו נושא:
  • מרצ
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully