וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריאיון לוואלה! חדשות שהכעיס את אסד: "מזימה ציונית"

13.4.2014 / 9:00

דבריו של בכיר האופוזיציה הסורית, כמאל לבוואני, שקרא לשלום עם ישראל - גררו תגובות חריפות בדמשק. היועצת המדינית של אסד: "הצהרות לא מפתיעות של סוכן שעובד עבור ישראל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוכחה לכך שהמורדים בסוריה פועלים למען ישראל". לבוואני/מערכת וואלה!, צילום מסך

משטר אסד נגד "ידיד הציונים": הריאיון שהעניק בכיר האופוזיציה הסורית, ד"ר כמאל לבוואני, למגזין סוף השבוע של וואלה! חדשות, גרר בסוף השבוע תגובות נזעמות מהמשטר הסורי. היועצת המדינית הבכירה של הנשיא בשאר אסד, בות'יינה שעבאן, אמרה בתגובה על הריאיון כי "הצהרותיו של לבוואני לא מפתיעות". לדבריה, "ידוע שמה שקורה בסוריה נעשה בתכנון ובתיאום עם סוכנים שעובדים עבור ישראל". הטלוויזיה הרשמית בדמשק ציטטה את דבריו בריאיון ואמרה כי מדובר בהוכחה לכך שהמורדים בסוריה פועלים למען ישראל.

לבוואני, שישב במשך עשור בכלא הסורי בגלל התנגדותו למשטר אסד ונחשב לאחד ממנהיגי האופוזיציה במדינה, אמר לוואלה! חדשות כי הוא מאמין שהאופוזיציה הסורית המתונה צריכה לקשור קשרים עם ישראל. "אני מאמין שיש לנו שותפות אינטרסים עם ישראל", הסביר. "הרי איראן, חיזבאללה ואל-קאעדה הם אויבים משותפים של ישראל ושל העם הסורי. אנחנו צריכים לשתף פעולה נגדם". הוא הוסיף כי רבים בסוריה מבינים כיום "שהמציאות במזרח התיכון השתנתה. כל המושגים שחונכנו עליהם השתנו. החבר הופך לאויב, ולהיפך. רבים בעם הסורי מוכנים לשקול פתרונות חדשים". הוא תקף בריאיון את איראן והאשים אותה באחריות למשברים השונים באזור.

מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות אחרונות
המשטר הסורי: "נעשה שימוש בנשק כימי". תיעוד
בכיר באופוזיציה הסורית: ”ישראל היא הסיכוי שלנו”
חשש: צעיר ישראלי שלחם לצד המורדים נהרג בסוריה

נשיא סוריה בשאר אסד עם שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף. ינואר 2014. רויטרס
לבוואני האשים את איראן באחריות למשברים באזור. אסד ושר החוץ האיראני ג'וואד זריף/רויטרס

לבוואני אמר דברים דומים בשבועות האחרונים גם בראיונות לתקשורת הערבית, אך דווקא הריאיון שפורסם בעברית הצליח להרגיז את המשטר בדמשק. שעבאן, יועצתו הוותיקה של אסד, אמרה בתגובה: "לבוואני ושותפיו, שמסכימים להתראיין בתקשורת הציונית, אינם אלא משרתים מטעם הציונים". היא הוסיפה כי לבוואני ותומכיו "בוגדים בארצם למען הציונות, ופועלים נגד עמם ומולדתם".

הטלוויזיה הרשמית של המשטר הסורי התייחסה גם היא לריאיון בוואלה! חדשות, והגדירה את לבוואני "ידיד הציונים". בכתבה בנושא שפורסמה באתר האינטרנט של רשות השידור הממלכתית הסורית, נכתב כי "אין זה מפתיע שאתר אינטרנט של הכיבוש הישראלי ערך ריאיון עם כמאל לבוואני, חבר הנהגת האופוזיציה". כמו כן, נכתב כי "בריאיון שהעניק לאתר וואלה! הישראלי, הודה לבוואני שלאופוזיציה הסורית ולכיבוש הישראלי אינטרסים זהים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

גם באתר האינטרנט של ערוץ "אל-עאלם", שמהווה זרוע תעמולה של המשטר האיראני בעולם הערבי, תקפו בחריפות את הצהרותיו של לבוואני לגבי שלום עם ישראל. בכתבה כונה לבוואני "סוכן ישראלי", וזאת משום שאמר שהמהפכה הסורית "יצרה הזדמנות היסטורית לשלום בין ישראל לעם הסורי". באתר האינטרנט של הערוץ פורסמה תמונתו של לבוואני לצד תמונה של ראש הממשלה נתניהו מבקר בבית החולים שישראל הקימה ברמת הגולן לטובת פצועי מלחמת האזרחים בסוריה.

לבוואני אמר בתגובה לגינויים מדמשק כי הוא עומד מאחורי הדברים שהתפרסמו בריאיון. בשיחה עם וואלה! חדשות הוסיף: "מי שמפציץ אזרחים חפים מפשע בחביות נפץ ונשק כימי, עדיף שלא יטיף מוסר". "אסד אומר שהבחירה היא בינו לבין אל-קאעדה. העולם כולו, כולל ישראל, צריך לדעת שיש גם אפשרות אחרת", הוסיף.

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, התייחס גם הוא לגינויים של המשטר הסורי, ואמר כי "אסד והמשטר הסורי חוששים מהקול המוסרי שמביע ד"ר לבוואני". הרצוג, שנמצא בקשר שוטף עם גורמי אופוזיציה חילוניים בסוריה, הוסיף: "אני חושב שבחג החירות הזה עלינו להביע קול מוסרי ברור נגד הזוועות שקורות בסוריה".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully