וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני שר החינוך של כולם - יהודים וערבים, מהקהילה ומהפזורה"

בנט נאם בטקס חגיגי לכבוד כניסתו לתפקיד והצהיר: "מאמין שחינוך זה לקבל את האחר". הוא הוסיף שירידה בהישגי התלמידים היא "איום אסטרטגי". סגנו, ח"כ פרוש מיהדות התורה, הוסיף: "נעמיק החינוך לזהות יהודית"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מתן חדד

"עוצמתה של מדינה נמדדת לא רק בטווח הטיסה של מטוסיה, אלא בערכים הפועמים בלב ילדיה", כך אמר היום (שלישי) שר החינוך הנכנס נפתלי בנט בטקס כניסה לתפקיד במשרד החינוך שבירושלים. בטקס החגיגי השתתפו גם סגן שר החינוך החדש ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה), מנכ"לית המשרד מיכל כהן, הנהלת המשרד ועובדיו שקידמו בברכה את השר, יו"ר הבית היהודי.

"אני קם מהיום בכל בוקר כשאני יודע שאני צריך לטפל ב-2.2 מיליון ילדים. והילדים הם ילדים בני דתות שונות, עדות שונות, וכולם ילדיי. אני שר החינוך של כולם: יהודים, ערבים, דרוזים, בדואים, חילונים, חרדים, מהקהילה או מהפזורה – כולם ילדיי", הצהיר בנט. הוא אמר כי במהלך כהונתו יפעל ביחד עם אנשי המשרד במטרה ליצור "נקודת זינוק" שווה לכל התלמידים, בין אם הם "מרעננה, מקריית שמונה או מרהט". "פשוט אסור שלסיכויי ההצלחה של ילד בישראל יהיה קשר לכמה כסף יש להוריו", אמר. לדבריו, במרכז המערכת עומד המורה - על איכותו ודמותו, ולכן "מערכת החינוך תמיד תלויה במורים שלה".

ממשלת נתניהו החדשה - עוד כותרות
"ממשלה צרה גם העבירה את אוסלו": השרים הצטלמו בבית הנשיא
הרצוג תקף את התנהלות נתניהו: "פוגע בתקשורת כמו ארדואן"
יריב לוין: נדאג להסדיר עליית חברי כנסת להר הבית

עוד אמר בנט: "אני מאמין בחינוך. חשוב לי שילד יאהב את מולדת, יכיר מורשתו, ידע מיהם המכבים, יוני נתניהו, ש"י עגנון, יכיר את התנ"ך, יצעד בשבילי הארץ ונחליה. אני מאמין שחינוך זה לקבל את האחר. זה לקבל את הדעות של האחר. זה להעריך את המתנה המופלאה הזאת, שיש מישהו שהוא שונה ממני. מחלוקת לשם שמיים היא ערך יהודי, וערך חינוכי. חילוקי דעות הינם זכות, ולא משקל עודף שיש להשליך אותו המיימה".

הוא התייחס גם לירידה בהישגי התלמידים כפי שבאו לידי ביטוי לאחרונה בתוצאות מבחני החתך, ולירידה בכמות התלמידים שמסיימים בגרות בחמש יחידות במתמטיקה. "נתון זה מהווה לא פחות מאשר איום אסטרטגי על מדינת ישראל. חייבים לטפל בזה, ודחוף. אנחנו נשקיע השקעה גדולה בראשית הצמיחה של ילדי ישראל", הכריז.

טקס קבלת פנים לשר החינוך הנכנס,נפתלי בנט, מאי 2015. ששון תירם, מערכת וואלה! NEWS
בנט, היום/מערכת וואלה! NEWS, ששון תירם

הוא הבהיר כי ישים דגש בלימודים גם על נושאי החדשנות והפיתוח. "העבר שלנו היה ביזמות, והעתיד שלנו הוא ביזמות. הזמנים משתנים, הטכנולוגיה משתנה, היעדים משתנים, היזמות נשארת. אני מקווה שאוכל לתרום מניסיוני בתחום זה לילדים שלי, לתלמידי ישראל".

במהלך דבריו הודה השר הנכנס לקודמיו בתפקיד שי פירון (יש עתיד), וגדעון סער – והבהיר כי הוא "מתכוון להמשיך ביד יציבה במגמות הנכונות שהם התחילו, לכבד ולשמור על מערכת שבה אנשים נותנים את נשמתם. לעשות זאת בעדינות, בזהירות, בשיקול דעת ובאחריות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"יש דבר אחד שאני יודע, וזה שאני לא יודע"

המנכ"לית מיכל כהן פנתה לשר הטרי וציינה כי בפני המשרד ישנם אתגרים גדולים, בהם הגדלת היקף שיעור הזכאים לבגרות. "כאשר יש קונצנזוס מהמטה ומהשדה אני בטוחה שנדע להצליח. מערכת החינוך היא של כולנו, לכן אנחנו מאמינים בשותפויות. יש מאחוריך משרד איכותי ומחויב לבצע את המשימות אשר תתווה", אמרה והוסיפה בנימה אישית מילת תודה לבנט "על האמון שנתת בי להמשיך לשרת את המערכת שאני כל-כך אוהבת".

סגן השר פרוש אמר במעמד כי הוא מאמין שבהנהגת בנט, יועמק החינוך לזהות יהודית ולדרכי המולדת, ויחוזק מעמד המורה והמחנך. "אתם יכולים לראות בי בן ברית מסור לעשייה הכללית למטרות המשותפות. מההיכרות שיש לי איתו (עם בנט, ר"ב) אני יודע שהוא חדור מטרה, ומגיע למטרות שסימן לו. הוא איש חזון וביצוע מעולה גם בחייו האישיים, ואני שמח להיות שותף לצדו".

לסיכום דבריו אמר בנט: "ביום הראשון שלי כשר יש רק דבר אחד שאני יודע, וזה שאני לא יודע. כבר כמה שבועות אני בנפתולי מסע הקשבה להורים, למורים, למנכ"לים בהווה ובעבר ולשרים. אני אמשיך בלימוד זה ברחבי ישראל. אקשיב לאורך כל כהונתי".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully