וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל חוגג יום הולדת 55: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יתקיים הצילום המסורתי של השרים החדשים, יערך הקדם אירוויזיון הראשון, יתקיים משחק לזכרו של דדו ישי ונציין 90 שנים להולדתו של מלקולם אקס

הצילום המסורתי

[23:20:06] אלעד סלם: נושא: התמונה המסורתית של חברי הממשלה ה-33 בבית הנשיא, 18 במרץ 2013. אבי אוחיון, לע"מ,
[23:20:06] אלעד סלם: נושא: התמונה המסורתית של חברי הממשלה ה-33 בבית הנשיא, 18 במרץ 2013/אבי אוחיון, לע"מ

אתם צריכים לדעת שהיום תגיע הממשלה ה-34 של מדינת ישראל לצילום המסורתי במשכן הנשיא. במרכז התמונה המסורתית יעמדו נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו. בטרם תצולם התמונה יישאו הנשיא וראש הממשלה הצהרות קצרות ולאחר הצילום ירימו הנשיא יחד עם ראש הממשלה ושריה, כוסית חגיגית להצלחת הממשלה בדרכה החדשה. בתמונה יופיעו כמה שרים שזו הפעם הראשונה שהם נמצאים במעמד זה, ביניהם: איילת שקד, יואב גלנט, אבי גבאי, דוד אזולאי, זאב אלקין, חיים כץ, מירי רגב, דני דנון, גילה גמליאל ויריב לוין.

קדם אירוויזיון – טייק ראשון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נדב גדג' בחזרות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום מתחיל הקרקס המוזיקלי הגדול של אירופה – האירוויזיון. הגמר ייערך רק בשבת, אך כבר היום יחלו 33 מדינות במאבק על 20 המקומות בגמר. הערב יתחרו 16 מדינות בחצי הגמר הראשון: אלבניה, ארמניה, בלרוס, בלגיה, דנמרק, אסטוניה, מקדוניה, פינלנד, גאורגיה, יוון, הונגריה, מולדובה, רומניה, רוסיה והולנד. רק עשר מתוכן יחזרו לבמה שבווינה, בירת אוסטריה, גם במוצאי שבת. אסטוניה נמצאת בין המדינות המובילות בסוכנויות ההימורים בסיכויי הזכייה, פינלנד שולחת להקת פאנק המורכבת מבעלי מוגבלויות בהן תסמונת דאון ואוטיזם, וארמניה רומזת על השואה הארמנית. ביום חמישי גם ישראל תצטרף למעגל המתחרות, ואנחנו נאחל לנדב גדג' הרבה הצלחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מזל טוב לרמטכ"ל

רוה"מ נתניהו, השר יעלון והרמטכ"ל בטקס הענקת  דרגה לרמטכ"ל הנכנס גדי אייזנקוט, פברואר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
רוה"מ נתניהו, השר יעלון והרמטכ"ל בטקס הענקת דרגה לרמטכ"ל הנכנס גדי אייזנקוט, פברואר 2015/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, יום הולדת 55. איזנקוט נולד ב-1960 בטבריה וגדל באילת. בצעירותו למד מכונאות ימית, ב-1987 התגייס לחטיבת גולני ושובץ לגדוד 51. בשנת 1997 הוא קיבל את הפיקוד על חטיבת גולני ואחר כך מונה למפקד אוגדת המילואים 366. לבסוף, קיבל את הפיקוד על אוגדת יהודה ושומרון. בשנת 2005 הוא מונה לראש אגף המבצעים במטה הכללי ומהר מאוד הפך לאיש אמונו של הרמטכ"ל דן חלוץ. הוא היה בין אלו שהגו את "דוקטרינת הדאחיה" שאחראית על מראות ההרס במרכז העצבים של חיזבאללה. איזנקוט נכנס לתפקיד הרמטכ"ל בפברואר 2015.

ותיקי בית"ר ירושלים מול בית"ר נורדיה

אורי מלמיליאן מאמן בית"ר ירושלים עם איציק קורנפיין יו"ר הקבוצה במשחק מול מכבי נתניה במחזור ה-1. ברני ארדוב
גם הם יהיו שם. אורי מלמיליאן ואיציק קורנפיין/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום תערוך קבוצת הוותיקים של בית"ר ירושלים משחק חגיגי נגד קבוצת האוהדים בית"ר נורדיה לזכרו של קפטן הקבוצה לשעבר דדו ישי. הכניסה למשחק, שייערך באיצטדיון טדי בנוכחות נשיא המדינה וראש העיר ירושלים, תהיה חופשית, ובין כוכבי העבר שיגיעו לכבד את זכרו של מי שהניף את הגביע הראשון בתולדות המועדון ב-1976 יהיו אורי מלמיליאן, דני נוימן, ויקטור לוי, יוסי מזרחי, איציק קורנפיין, דוד אמסלם, עידן טל, סמי מלכה, אבי כהן הירושלמי, חנן אזולאי, אילן אלהרר, איציק ג'אנו, שמעון צ'רנוחה, אודי רובוביץ, מישל דיין, סרגיי טרטיאק, ז'אן טלסניקוב, שמוליק לוי, איתן מזרחי, נצח מסובי, המנהל המיתולוגי אברהם לוי ומאמן העבר ניסים בכר.

מלקולם אקס

מלקולם X, יולי 1964. AP
מלקולם אקס, יולי 1964/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 90 שנים, בשנת 1925, נולד מלקולם אקס, פעיל זכויות אדם אמריקני-אפריקני. הוא נולד כמלקולם ליטל בנברסקה ובהמשך חייו גם כונה בשם אל חאג' מאליק אל שאבאז. תומכיו ומעריציו רואים בו מקדם חשוב של זכויות האמריקנים האפריקנים באמצעות האשמתו את החברה הלבנה בפשעים נגד השחורים, תוך התבטאויות חריפות נגדה. יריביו ושונאיו האשימו אותי בגזענות ובהטפה לעליונות שחורה אשר מסיתה לאנטישמיות ולאלימות. בפברואר 1965 נרצח אקס בעת נאום שנשא בפגישה של ארגון האחדות האפריקני-אמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully